Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v3kk pyytää peittoa monta kertaa yöllä

Vierailija
06.03.2014 |

2v3kk lapsi on nyt viikon ajan herännyt useamman kerran yössä ja pyytää peittelemään. On ollut aina levoton nukkuja mutta peittelemään ei ole ennen tarvinnut nousta. Liekö joku vaihe tämäkin? Kuulostaa että potkisi yöllä tarkoituksella peiton pois ja melkein heti kuuluu: äitiiii, peittoa päälle!! Muilla ollut tälläistä? Kestikö kauan, saitteko jollain loppumaan tälläisen "pompottamisen"? Olen yrittänyt sanoa lapselle että ottaisi itse peiton takaisin päälleen ja aluksi ottikin. Nykyään vain suuttuu...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna suuttua. Taatusti osaa itse ottaa peiton takaisin, jos on niin toiminut aiemminkin. Pompottelusta seuraa enemmän pompottelua jos saa tahtonsa läpi suuttumalla ja kiukutelemalla.

Eri asia toki, jos lapsi näkee painajaista ja on pelokas/surullinen ja kaipaa aikuista lohduttamaan.

Vierailija
2/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei kuulosta pelokkaalta tai surulliselta. Ehkäpä ensi yönä koitan vain kuunnella sitä mekastusta joka siitä seuraa kun en nouse peittelemään. On vaan niin vaikea saada enää itse unen päästä kiinni sen jälkeen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan kerran ohjeistat, että ota peitto itse ja tyynesti poistut ja jätät lapsen mekastamaan niin yritä ajatella, että kyllä se helpottaa. Toki voi viedä hetken jos toisenkin ja vaatia toistoja toistojen perään, mutta kyllä lapsi tajuaa sitten ettei mökääminenkään auta. Jos siis tosiaan kyse vain siitä, että haluaa äidin sinne ja "käskee", ei siis ole läheisyydenkipeä tai muuten vailla huomiota (esim siis juuri suru tmv).

Vierailija
4/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä makuupussiin nukkumaan :)

Vierailija
5/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu vielä samassa huoneessa meidän vanhempien kanssa. Sitäkin mietin josko yöt rauhoittuisi jos siirryttäisiin eri huoneeseen nukkumaan.

Makuupussi olisi varmaan muuten hyvä mutta kun tuo lapsi on niin kuumaverinen että ahdistuu siellä melko varmasti :/

Vierailija
6/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollaista lähinnä nukkumaanmennessä. Välillä lapsi keksii kaikki mahdolliset "ongelmat", millä saisi juoksutettua minua palauttamaan häntä sänkyyn kerta toisensa jälkeen. Kun laitan peiton päälle, niin potkaisee sen pois ja valittaa, että se on rutussa ja sitä monta kertaa. Jos tiedät, että osaa laittaa peiton takaisin itsekin, niin tuo on pelkkää huomion- ja hellyydenkipeyttä. Pistät pelin vaan seis ja sanot, että laittaa itse peiton päälle tai nukkuu ilman sitä. Pue lapselle yöksi tarpeeksi vaatetta päälle, niin ei haittaa, jos peitto ei pysy päällä koko yötä.

Vierailija
7/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapselle makuupussi/unipussi. Voit teettää myös ompelijalla.

Ehkä kyse on myös eroahdistuksesta: lapsi haluaa varmistaa, että äiti on yölläkin paikalla. Siinä tapauksessa olisi aika julmaa olla peittelemättä ja rauhoittelematta lasta.

Itselläni suunnilleen saman ikäinen lapsi nukkuu vielä kainalossa saman peiton alla kanssano. Päivisin lapsi on reipas ja itsenäinen ja omatoiminen ikäisekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi