Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssakausi ja rajoitukset

Vierailija
11.11.2020 |

Tälläkin palstalla on useaan otteeseen väitetty, ettei influenssan vuoksi ole mitään rajoituksia.
Ei niitä perusterveillä olekaan.
Itse olen törmännyt influenssakauden rajoituksiin tilanteessa, jossa vastasyntynyt lapseni joutui teho-osastolle. Ensimmäisissä ohjeissa oli, että lapsen vanhemmat ja sisarukset saavat vierailla vapaasti osastolla. Lapsen isovanhemmat voivat vierailla kerran hoitojakson aikana. Seuraavana päivänä tuli uudet ohjeet, joissa sanottiin, että vain vanhemmat ja ja samassa taloudessa asuvat sisarukset saavat vierailla osastolla. Tiukentuneita vierailusääntöjä perusteltiin sillä, että paikkakunnalla on paljon influenssaa liikkeellä. Tämä siis 14 vuotta ennen koronaa.

Onko täällä muita, jotka olisivat jossain tilanteessa törmänneet rajoituksiin, joita perustellaan influenssalla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä hyvä, tuo ei ole laaja, yhteiskunnallinen rajoitus, joita koronarajoituksissa kritisoidaan.

Jos minä en päästä noroa sairastavaa ystävää kotiini, onko se norovirusrajoitus?

Vierailija
2/2 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssakaudella olemme laittaneet itsemme karanteeniin ennen vierailua isovanhempien luona. Vähintään viikko kotona lomalla ilman  ostoskeskuksia, kyläilyjä ja muita ja sitten heille loppulomaksi. Emme ota influenssarokotetta, kun toimimme näin. Heillä on keuhkosairauksia ja pyrkivät viettämään turvattua elämää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi