Listataan tuppukylien "totuuksia"!!
Mulle tulee mieleen:
Kaikki koulutetut ovat "herroja" ja heihin ei voi luottaa
Saunakaljan ostaminen tarkoittaa alkoholiongelmaa
Fyysinen työ on ainoa oikea työ miehelle.
Paras automerkki on mersu
Yrittäjät ovat ketkuja ja rikkaita tai persaukisia luusereita. Yrittäminen ei oikeastaan ole rehellisen ihmisen ammatti.
Kommentit (478)
Kaikki kaupunkilaisnaiset on huoria. Tätä mieltä oli mieheni isä, pienen tuppukylän kasvatti. Luuli siis tosissaan että kaupungissa saa tosta vaan kun kaikki naiset on "huonoja".
Pari totuutta lisää:
- Miehet eivät puhu naisten kanssa. Jos maine yrittää ottaa osaa keskusteluun vaikka kunnallispolitiikasta, mies katsoo hitaasti ja jatkaa sitten juttuaan muiden miesten kanssa niin kuin nainen ei olisi sanonut mitään.
- Aikuinen lapseton nainen on outo. Normaali nainen tekee lapsia kaksikymppisenä ja on mummo nelikymppisenä.
- Jos ei ole töitä, kannattaa tehdä lapsia, koska niistä saa lapsilisää. Tätä toistetaan niin kauan kuin työttömyys jatkuu.
- Töissä käyminen naapurikunnassa on liian kallista. Kannattaa olla ennemmin työttömänä kotikunnassa niin ei mene rahaa työmatkoihin.
- On valtion vika, ettei meidän kylän työttömillä ole töitä.
Pari totuutta lisää:
- Miehet eivät puhu naisten kanssa. Jos maine yrittää ottaa osaa keskusteluun vaikka kunnallispolitiikasta, mies katsoo hitaasti ja jatkaa sitten juttuaan muiden miesten kanssa niin kuin nainen ei olisi sanonut mitään.
- Aikuinen lapseton nainen on outo. Normaali nainen tekee lapsia kaksikymppisenä ja on mummo nelikymppisenä.
- Jos ei ole töitä, kannattaa tehdä lapsia, koska niistä saa lapsilisää. Tätä toistetaan niin kauan kuin työttömyys jatkuu.
- Töissä käyminen naapurikunnassa on liian kallista. Kannattaa olla ennemmin työttömänä kotikunnassa niin ei mene rahaa työmatkoihin.
- On valtion vika, ettei meidän kylän työttömillä ole töitä.
Kyllä on mielenkiintoinen ketju! Olen jokaisen viestin lukenut. Voisitteko vastailla minälaisia teidän miehet on?
Jotenkin on sellainen mielikuva että kaikki parisuhteet maalla on hirmu kylmiä :D
Ja oletteko onnellisia elämäänne? Kuullostaa vieraan korvaan aika rajoittuneelta
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:48"]
Miehet kokoontuvat kirkonkylän huoltoasemalle juoruamaan kahvin äärelle, joka päivä.
[/quote]
Yleeensä ABC tai Neste. Käyvät suurella joukolla huoltsikan kulmalla tupakalla. Kun joku kulkee ohi, toljottavat rivissä niin kauan kun kulkijaan on näköyhteys..
En tiedä onko jo sanottu, mutta "kirjojen lukeminen on turhuutta, ja lisäksi pilaa silmät". Näin minulle hoettiin koko lapsuusaikani kesäisin maalla. Ei ehkä nykyään niinkään, eikä tuolloin omat isovanhempani, mutta siinä 90-luvun puolivälissä vanhemmat(75v.+) ihmiset. Itse olin vähän toisella kymmenellä ja pidin kovasti lukemisesta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 20:54"]Kotituppukylässä käydessäni joku jonka henkilöllisyydestä minulla ei ole mitään käsitystä, kyselee kuulumiseni ja tietää kyllä tasan tarkkaan kuka minä olen. Erotessamme käskee sanoa vanhemmilleni terveisiä, kerron kyllä mutta en tiedä kuka ne lähetti.
Herrat, maanviljelijät ja "normaalit" menevät kuten täällä mainittukin, tosin julkisuuteen asti päässeet (urhailijat tai näyttelijät) oman kylän tytöt ja pojat ovat suuri ylpeyden aihe, varsinkin jos julkkis on asunut oman koulu/työmatkan varrella tai ollut samaan aikaan peruskoulussa, heistä ei puhuta ikinä pahaa.
Sitten se tuppukylä johon muutin opiskelujen takia. Koska olin 19 ja muutin YKSIN eli en siis miehen kanssa saman katon alle, olin tietysti sinkku (muualla olevaa poikaystävää/kihlattua/aviomiestä ei lasketa) ja heti muuttokuorman kanssa tullessa tuodaan ensimmäinen sulhasehdokas näytille. Koska ei kelvannut, ensimmäisen viikon aikana oven takana käy näytillä kaikki alle 30v poikamiehet kylältä tarjoamassa apua, myymässä jotain tai jonkun epämääräisen tekosyyn varjolla. Ihan siis soittavat ovikelloa ja ovat tunkemassa kahville.
Mustiin pukeutuvat tai mustahiuksiset tytöt koulusta olivat noitia ja loput jotain huumehörhöjä, minä eloveenatyttönä (ja pikkupaikkakunnalta olevana) en ollut kumpaakaan vaikka opiskelinkin tuossa hörhökoulussa.
Koulun ulkopuolelta en oppinut tuntemaan yhtään naista, ainoastaan kylän miehet juttelivat minulle, yleensä tenttasivat että josko jo olisin sinkku.
Hassua kyllä, on jopa ikävä välillä sille tuppukylälle mihin muutin =)
[/quote]
[/quote]
:) Muutiko jurvaan opiskelemaan käsi-ja taideteolliseen? :) tai ilmajoelle? kuulostaa meininki ihan siltä.
Koulutetut eivät voi olla hyviä vanhempia, kun niille on niin tärkeitä ne maisterinpaperit, että ei ole aikaa ottaa lasta edes syliin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:39"]
Tulee mieleen Ylihärmä!! Aika monesta kommentista tunnistaa.
[/quote]
Aika lähellä, saman valtatien varrella, mutta ei etelä-pohjanmaalla. Monelle tuo Härmän Halpa-Halliin pääseminen tarkoitti kaupunkiin lähtemistä. Olihan se upeeta kun perjantaina mentiin H-H:iin viikonloppu ostoksille ja siitä S-Markettiin tai H-H:n "ravintoloihin" syömään.
t. 184
Tämä unohtui
Tuppukylän, kuten esim palstan, "totuuksiin" kuuluu myös, että kaikki suomenruotsalaiset kannattavat RKP:tä. :)
Just niin hyviä totuuksia. Muutimme perheeni kanssa tuppukylään.Mersu on ykkönen ja kaikilla tuntuu sellainen olevan :D Oma jumppaporukkakin löytyy toki naisille.Ystävyys määritellään tulojen mukaan eli mitä hulppeampi kartano sitä enemmän "kavereita" .Kaikki tietävät asiasi paremmin vaikka itse et tuntisikaan niitä kaikkia jotka tietävät ne :D Omassakin rauhassa saat toki olla. Aikuisilla miehillä "pöndeillä" löytyy omia leluja ympäri vuoden ajaksi.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:43"]
Asun Helsingissä ja käyn tuppukylässä katsomassa sukulaisiani aina välillä. Mä jotenkin tykkään kun kylän läpi ajaa niin kaikki moikkaavat vastaantulevista autoista (varsinkin jos lainaan serkun autoa), ja naapurijuoruilut kuulee vaikken tuntisi kys. ihmistä. Miehet käyvät metsällä ja lapsetkin saavat katsoa kuinka eläin nyljetään/roikutetaan jne.
Asuin useita vuosia yhdessä maailman isoimmista metropoleista ja jotenkin nämä erot ovat kivoja. Tykkään molemmista. :) Ehkä siksi tuppukyläkin on ok, kun en itse asu ja ole juorujen kohde (tai mistä mä tiedän).
[/quote]
Tää on eksoottista niin kauan kun miehesi ei esim. ole sivari. Sitten ei olekaan niin kivaa enää...
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 22:30"]
Joo, mersusta tuli mieleen, että se se vasta on puheenaihe, jos joku on mennyt ostamaan sellaisen. Viis siitä, että se on 80-luvulta ja arvo mitätön. Mutta kun se on mersu!
[/quote]
Vielä pahempi porina alkaa siitä jos joku ostaa ranskalaisen auton!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 22:27"]
Mulle tulee mieleen:
Kaikki koulutetut ovat "herroja" ja heihin ei voi luottaa
Saunakaljan ostaminen tarkoittaa alkoholiongelmaa
Fyysinen työ on ainoa oikea työ miehelle.
Paras automerkki on mersu
Yrittäjät ovat ketkuja ja rikkaita tai persaukisia luusereita. Yrittäminen ei oikeastaan ole rehellisen ihmisen ammatti.
[/quote]
Samoin lasten sisäliikkavaatteet Alkon kassissa.
Tuppukylässä leimaudut sen mukaan, mistä perheestä tulet ja kenen lapsi olet+mihin sukuun kuulut
Myös se ajattelu pätee, että jos olet vaikka jo lapsena tietynlainen(esim. ujo ja hiljainen), olet sitä lopun elämäsi.
On hyvin vaikeaa ostaa esim. raskaustestiä tai käydä neuvolassa ilman, että seuraavana päivänä viimeistään on jo joku kyselemässä laskettua aikaa, ja minkä värisiä potkupukuja toivotaan.
Niin totta. Olen 4000 asukkaan kunnasta enkä ole asunut siellä 20 vuoteen. Käyn pari kolme kertaa vuodessa. Silti pari kesää sitten kävi niin, että kesälomakyläilyn jälkeen minulle soitti toisella puolella Suomea asuva lapsuudenystäväni. Hän kysyi olinko raskaana, koska minut oli nähty kylällä isomahaisena. Ei, olin vaan lihonut...