Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos verkkokellarista löytyy jonkun muun tavaraa...

Vierailija
05.03.2014 |

... siis omasta kopista, jossa ei ole lukkoa, löytyy jonkun muun tavaraa - vaatteita, kenkiä, laukkuja, teknologiaa - niin saanko vaan kantaa kirpparille ja pitää rahat?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausten puutteesta päättelen että asia on kaikkien mielestä ok.

Vierailija
2/8 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ensin käytävän ilmoitustaululle tms lapun, jossa kehotetaan hakemaan omaisuus pois johonkin päivään mennessä (ei tarvitse olla kovinkaan pitkä aika).

Ihan naapurisovun vuoksi (ja joo, ok, en jaksaisi itse roudata kenenkään vieraan tavaroita mihinkään kirpputorille, en edes omiani).

Mutta ei sinulla ole velvollisuutta niitä säilyttää komerossa, joka kuuluu asuntoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole millään lailla rikollista laittaa tavaroita myyntiin? Asia selvä.

Vierailija
4/8 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyhjentänyt komeron ja vienyt tavarat roskiin. Meillä on jokaisen varaston ovessa selkeästi asunnon numero tyyliin 37C, joten kopista ei voi erehtyä.

Vierailija
5/8 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaisin asiahan tässä on, että voiko ap omia tavarat? Toisten omaisuuttahan tämä ei myydä ilman lupaa. "Löytäjä saa pitää sellaisen vähäarvoisen löytötavaran, jonka omistajan selvittäminen on kohtuuttoman vaikeaa. Vähäarvoisena löytötavarana pidetään 20 euron arvoista tavaraa, jolla ei ilmeisesti ole omistajalle erityistä käyttö-, tunne- tai muuta henkilökohtaista arvoa." Eli ENNEN kuin raahaat niitä mihinkään myytäväksi/roskiin, voisit helpolla keinolla ilmoittaa löytötavaroista esim. taloyhtiön seinällä, kuten 3 ehdotti.

Vierailija
6/8 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, mutta uskoisin ettei kukaan voi tulla sua syyttämään mistään. Jos sen tilan saa lukkoon ja se on sun omistuksessa, niin tottakai sä saat tehdä niillä tavaroilla mitä haluat. Sinuna mä tyhjentäisin sen ja katsoisin tuleeko joku koputtelemaan oveen ja kyselemään tavaroidensa perään. Sitä en tiedä sanoisinko etten tiedä niistä mitään vain sanoisinko, että ne ovat nyt mun vai mitä.

Vierailija
7/8 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastokoppi kuulu asuntoon, joten sinä voit tyhjentää sen enempiä miettimättä.

Vierailija
8/8 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne tavaroiden omistajat tulla sitten syyttään sua varkaaksi, kun olet omasta häkistä ottanut ne tavarat ja myynyt....vai kuulostaisko tuo hieman oudolta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi