Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumimukien muuttunut ulkonäkö

Vierailija
05.03.2014 |

Mielestäni Arabian muumimukien ulkonäkö on muuttunut tosi paljon, onko joku muu huomannut saman? Aiemmin mukien kuvat olivat peräisin Tove Janssonin piirroksista, ja pidän näistä vanhemmista mukeista enemmän. Uudet muumimukit, kuten Muumimamma, Muumipappa, Muumipeikko ja Niiskuneiti muistuttavat enemmän lasten uusista muumikirjoista tuttua kuvastoa kuin Janssonin piirroksia. Värit ovat kirkkaampia ja viivat terävämpiä.

Harmittaa: olen aina pitänyt muumimukeista ja ostanut niitä jonkin verran. Nyt taisi keräily loppua... Ihmettelen, miksi muumimukien ulkonäkö on muuttunut juuri nyt lapsellisempaan suuntaan, kun mukeista on tullut (aikuisille) todella suosittuja keräilykohteita?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/49 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään enää niin pidä näistä uusista mukeista. Liikaa yksityiskohtia mun mielestä! Mitä simppelimpi muki, sitä kauniimpi. Pidän kyllä erityisesti raidallisista mukeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:11"]

Nää on aika ihania :)

http://www.ebay.com/bhp/moomin-mug-japan

[/quote]

Vau! Olen ostanut vain niitä Teeman muumimukeja, jotka ovat itseäni miellyttänyt, mutta tuolta löytyi todella monta kaunokaista! Voisin todella harkita tuollaisten ostamista, vaikka maksaisikin enemmän.

Vierailija
4/49 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te jotka mussutatte ulkomaisesta tuotannosta: alkakaa maksaa tuotteista se hinta, mikä niille tulee Suomessa valmistettuna tai lopettakaa mussutus. Valmistuksen siirtyminen halpamaihin on vain ja ainoastaan teidän halpoja hintoja vaativien kuluttajien syytä. Jokainen yrittäjä kyllä ilomielin valmistuttaisi Suomessa, jos niillä hinnoilla saisi tuotteita kaupaksi.

Vierailija
5/49 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 14:08"]

Kaikki te jotka mussutatte ulkomaisesta tuotannosta: alkakaa maksaa tuotteista se hinta, mikä niille tulee Suomessa valmistettuna tai lopettakaa mussutus. Valmistuksen siirtyminen halpamaihin on vain ja ainoastaan teidän halpoja hintoja vaativien kuluttajien syytä. Jokainen yrittäjä kyllä ilomielin valmistuttaisi Suomessa, jos niillä hinnoilla saisi tuotteita kaupaksi.

[/quote]

Ehkäpä epäeettisyydestä ja -ekologisuudesta voi valittaa, vaikka ei olisikaan hinnoista valittaja? Ei se niinkään mene, että ne yritysraukat ovat nyt lähteneet hyväksikäyttämään kehitysmaita kun länsimaalaiset haluaa vain halpaa tavaraa. Suuryritykset menevät kehitymaihin, jotta ne yritysjohtajat saisivat enemmän bonuksia ja osakkeenomistajat tuloja. Eniten tässä on valtaa yrityksillä ja päättäjillä kuin kuluttajilla. Siksi olisikin tärkeää, että yritysten toimintaa valvottaisiin kunnolla, eikä vain luotettaisi yritysten omiin raportteihin. Näin kuluttajat saisivat varmaa tietoa siitä, missä ja millaisissa oloissa tuotteita valmistetaan ja voisivat näin vaikuttaa kuluttamisellaan.

Lisäksi suuret firmat lähtevät ulkomaille tehtaita perustamaan siksi, että lainsäädäntö on erilainen kehitysmaissa kuin länsimaissa. Kumma kun ei yritysten toiminnalle ole vieläkään määrätty sääntöjä ja lakeja tällaista toimintaa rajoittamaan... Johtuu varmaan suomalaisista kun ne ostaa muumimukinsa sinisilmäisesti Tokmannilta.

Vierailija
6/49 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 14:08"]

[/quote]

Eli kun nyt revitään made in thaikku- mukeista kolmekymppiä, niin mitähän ne maksaiskaan suomiversioina... :D Musta vähän tuntuu ettei se tuotantomaan vaihdos oo näkyny kuluttajahinnoissa ollenkaan, vedetään vaan välistä enempi itelle.

Vierailija
7/49 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Muurlallekin piti myydä oikeudet muumituotteiden tekoon? Ne emalimukit vasta kamalia onkin, ostaako aikuiset niitä oikeasti?

Vierailija
8/49 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 16:11"]

Miksi Muurlallekin piti myydä oikeudet muumituotteiden tekoon? Ne emalimukit vasta kamalia onkin, ostaako aikuiset niitä oikeasti?

[/quote]

Olen saanut pari muurlan muumimukia lahjaksi, ei ole tullut käytettyä...

http://www.muurla.com/tuotemerkit/muumi/emalituotteet?page=2

Vierailija
9/49 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 08:49"]

Mielipiteitä tästä kesän 2014 uutuusmukista?

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/p403x403/1625467_606790009369518_22598983_n.png

[/quote]

En osta, vaikka kaikki muut kausimukit omistankin. Eikun enpä omistakkaan, 2013 joulumukin jätin myös hankkimatta, koska en pitänyt siitä.

Taitaa olla lopuillaan meikäläisen muumikeräily.

Vierailija
10/49 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä näistä uusista Arabian muumimukeista, ovat kovin krääsän näköisiä nykyisin väriensä ja kuviensa takia. En tiedä voiko niitä edes sanoa lapsellisiksi kun yleensä lasten astiatkin ovat kauniimman näköisiä.

Vierailija
11/49 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen alkanut tykkäämään vasta näistä uusimmista, ne vanhat on todella ankeita, inhoan sinistä ja ruskeaa ym. 70-luvun värimaailmaa. Keltainen vanha niiskuneiti oli sellainen jonka olisin halunnut, ja vaaleanpunaisia rakkausmukeja meillä onkin, lahjaksi saatu, myös millenium-muki oli ihan jees, mutta en malttanut silloin aikoinaan ostaa sitä kun se oli niin kallis, olikohan 39 mk. Joku Primadonnan hevonen ja Niiskuneiti ja runoilija oli ihan kauheita. Raitaisista mukeista mulla on se Muumimamma ja ruusut, se on kiva. Uusin joulumuki on ihan kiva, niitä on tullut pari lehtitilausten kylkiäisinä, ja tuo uusinkin kesämuki on tulossa, samoin uusi Muumipappa tulee jonkun lastenkirjatilauksen mukana. 

Ostin vanhat Muumimamma ja Muumipappa- mukit ja lautaset kun sai halvalla, mutta on ne ankeat noihin uusiin verrattuna. Uudet Niiskuneiti ja Muumipeikko on mun mielestä söpöt, voisi antaa vaikka pikkulapselle lahjaksi.

Se Stockmannin muki on myös todella ruma, tuo Tove-muki on ihan jees, ostan varmaan sitten ensi vuonna kun niitä saa halvalla.

Vierailija
12/49 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:18"]Minä taas olen alkanut tykkäämään vasta näistä uusimmista, ne vanhat on todella ankeita, inhoan sinistä ja ruskeaa ym. 70-luvun värimaailmaa. Keltainen vanha niiskuneiti oli sellainen jonka olisin halunnut, ja vaaleanpunaisia rakkausmukeja meillä onkin, lahjaksi saatu, myös millenium-muki oli ihan jees, mutta en malttanut silloin aikoinaan ostaa sitä kun se oli niin kallis, olikohan 39 mk. Joku Primadonnan hevonen ja Niiskuneiti ja runoilija oli ihan kauheita. Raitaisista mukeista mulla on se Muumimamma ja ruusut, se on kiva. Uusin joulumuki on ihan kiva, niitä on tullut pari lehtitilausten kylkiäisinä, ja tuo uusinkin kesämuki on tulossa, samoin uusi Muumipappa tulee jonkun lastenkirjatilauksen mukana. 

Ostin vanhat Muumimamma ja Muumipappa- mukit ja lautaset kun sai halvalla, mutta on ne ankeat noihin uusiin verrattuna. Uudet Niiskuneiti ja Muumipeikko on mun mielestä söpöt, voisi antaa vaikka pikkulapselle lahjaksi.

Se Stockmannin muki on myös todella ruma, tuo Tove-muki on ihan jees, ostan varmaan sitten ensi vuonna kun niitä saa halvalla.

[/quote]

Saako Tove-mukeja muka ensi vuonna halvemmalla? En ole huomannut että kausimukien hinnat laskisivat ajan kuluessa.

Vierailija
13/49 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet muumimamma ja muumipappa on kyl tosi oudon näkösiä! Se tyyli on ihan muuttunu verrattuna aiempiin. Varsinkin se pappa ja tähtitaivas :/

Vierailija
14/49 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi muumipeikko näyttää siltä ku kuva olisi lasten värityskirjasta

Vierailija
15/49 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:18"]Minä taas olen alkanut tykkäämään vasta näistä uusimmista, ne vanhat on todella ankeita, inhoan sinistä ja ruskeaa ym. 70-luvun värimaailmaa. Keltainen vanha niiskuneiti oli sellainen jonka olisin halunnut, ja vaaleanpunaisia rakkausmukeja meillä onkin, lahjaksi saatu, myös millenium-muki oli ihan jees, mutta en malttanut silloin aikoinaan ostaa sitä kun se oli niin kallis, olikohan 39 mk. Joku Primadonnan hevonen ja Niiskuneiti ja runoilija oli ihan kauheita. Raitaisista mukeista mulla on se Muumimamma ja ruusut, se on kiva. Uusin joulumuki on ihan kiva, niitä on tullut pari lehtitilausten kylkiäisinä, ja tuo uusinkin kesämuki on tulossa, samoin uusi Muumipappa tulee jonkun lastenkirjatilauksen mukana. 

[/quote]

Saako Tove-mukeja muka ensi vuonna halvemmalla? En ole huomannut että kausimukien hinnat laskisivat ajan kuluessa.

[/quote]

Varmasti saa, kun ne on ensin maannut aikansa varastossa kun kukaan ei osta niitä joissa ei ole rillejä. Muutkin lopetetut mallit on myyty kympillä Halpa-Halli ketjun tavarataloissa, mustavalkoisia rumia seikkailumukeja myytin jopa 6,90€ halvimmillaan muistaakseni.

Vierailija
17/49 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo pelkistetyt Muumimamma, Muumipappa mukit on tosi kauniita.

http://www.pientamuttasuurta.fi/2014/01/muumimamma-ja-pappa-2014-moomin-mamma.html

En pidä niistä joissa paljon värejä ja yksityiskohtia. Se joku Stoccan juhlamukikin oli ihan kamala väreiltään ja sekavat piirrokset.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTBeEREghjUkIViBJRGlVkschJNFPTHNNYDMwcwNpRj2KApPuEB

Vierailija
18/49 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään enemmän näistä selkeistä uusista kuvista. Se tove 100v mukihan muuten pohjautuu vanhoihin muumi kuvituksiin.

Vierailija
19/49 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tykkää näistä uusista lapsellisista mukeista, enkä aio ostaa mammaa, pappaa, niiskuneitiä tai muumipeikkoa ollenkaan.

Vierailija
20/49 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, useimmissa uusissa muumimukeisssa on ihan paska grafiikka, tai siis tuo piirustustyyli, ei näytä kivalta : (

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme