Yliopisto-opiskelija, joka väitti, että miehellä ei voi olla kuukautisia sai kenkää kurssilta
https://twitter.com/joakimvigelius/status/1326260627535499264
On tämä aika erikoista.
Kommentit (870)
Tuon yliopiston laitoksen voisi kokonaan sulkea.
Naistutkimuksesta valmistuvien työllistyminen:
https://toissa.fi/sijoittuminen-tyoelamaan/show/naistutkimus
Suurin osa jossain järjestöissä tai julkisella puolella, huomattavan vähän yritysmaailmassa tai yrittäjinä.
Rikos oli se että postasi yksityiset keskustelut someen. On siis persupelle, joka yrittää esittää akateemista. Valitse persu pelle seuraavaksi kirkkoslaavi äläkä perseile kurssilla josta et halua ymmärtää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omat opiskeluajat ovat jo kaukana takanapäin, silloin oli tarjolla vain naistutkimuksen appro 15 ov siitä kiinnostuneillle humanistinaisille :)
Jos nyt opiskelisin yliopistolla ja sanoisin ääneen mitä ja miten ajattelen, niin olisin persona non grata, sosiaalisesti eksluudattu, nais/trans/younameit -fobiastigmattu ja saisin yksin hakata hanskaani kaiket illat.... Sairaaksi on yliopistotouhu mennyt.
Mutta samanlaista kiilusilmäisyyttä se oli varmaan 1970-luvulla kun taistolaiset hallitsivat opiskelijapolitiikkaa, vain yksi mielipide yhteiskunnasta sallittiin.
M44
Mä en ihan ymmärrä miksi sun yliopistoajat ja opiskelu pyöri niin paljon transkriittisten kannanottojen ympärillä, mutta itse tällä hetkellä yliopistotutkintoa suorittavana ihmisenä en kertaakaan opintojeni aikana ole joutunut keskustelemaan transasioista ja ihan hyvin pyyhkii.
No oikeastaan en ole transasiasta oikein mitään mieltä, muuta kuin "miehillä ei ole menkkoja" on ihan validi väite, kun se pitää yli 99 prosenttisesti paikkansa. En koe väitteen olevan transkriittinen. Myöskin väite "naiset eivät saa siemensyöksyjä" on ihan oikein eikä mielestäni mitenkään kriittinen tai vihamielinen.
Yhteiskunta/ihmistieteissä harva väite pitää yhtä hyvin kutinsa.
M44
En ole kanssasi sen kummemmin samaa kuin eri mieltäkään. En koe olevani psyykkisesti eriä sukupuolta kuin fyysisesti olen, mutta toisaalta mä en koe millään tavalla minua liikuttavana jos joku muu näin kokee. On ihan mahdollista, että transidetiteetin taustalla on jonkinlainen mielenterveydellinen häiriö, mutta en toisaalta näe siinä vaaraa itselleni jos joku haluaa tulla kohdatuksi miehenä vaikka hänellä pillu olisikin.
Toisaalta jos lähdetään siitä, että sukupuolen määrittää vain biologinen sukupuoli, niin tuleeko mun koko naiseuden kokemukseni pelkästään biologiasta vai onko edes olemassa mitään todellista sukupuolen kokemusta? Aina kuitenkin puhutaan kuinka naiset on naisia ja miehet miehiä niin kuin siinä olisi suurikin ero, ei pelkästään värkeissä, vaan koko päänsisäisessä maailmassa. Koetko sinä olevasi mies, vai onko miehisyytesi vain päättelyketjun tulos: "Ai mulla on pallit? Olen siis mies ja koen itseni mieheksi." Olisitko yhtä vaivattomasti nainen jos pallien sijasta olisi ollut pillu? Jos pelkästään värkit määrittää mitä sukupuolta me olemme, niin silloinhan miehillä ja naisilla ei ole sen kummempaa eroa kuin sukuelimet. Mikä on ihan mahdollista. Mutta jos myös samalla rummutetaan naisten ja miesten psyykksiä eroja, niin silloin on mielestäni hieman ristiriitaista typistää koko sukupuolikokemus (jos sellaista on) pelkästään biologisiin seikkoihin.
Lopulta ihmisen pään sisällöstä ja sen toimintamekanismeista tiedetään aika vähän. Siksi pitäisi kuitenkin aina jättää sijaa keskustelulle ja pyrkiä pitämään oma mieli avoimena. Enkä siis tarkoita sitä, että pitäisi pureksimatta niellä mitään ideologiaa. Mutta asioiden suoraviivainen teilaaminen niitä sen kummemmin pohdiskelematta tuntuu hieman tylsämieliseltä. Ja tämä pätee kaikkiin ääripäihin.
Kyllä sinun biologisen naiseuden kokemuksesi tulee ihan suoraan biologiasta, ja siitä tässä on puhe.
Mitä sitten pääsi sisällä tapahtuukaan, se ei saa sinua menstruoimaan tai ejakuloimaan. Mielen voima ei sentään ole niin suuri.
Kyllä se on. Erilaisia ilmiöitä kulttuureissa löytyy runsaasti.
Ilmiöitä toki löytyy. Mikään niistä ei takuulla kasvata miehelle kohtua tai naiselle penistä.
no joo, Mut otetaan Caster Semenya. Hän hän on ulkoisesti 100% MIES. Sytyi sekä vagina että penis, joka poistettiin vauvana. Äiti kasvatti tyttönä, unnes murrosikä iski ja kasvoi mieheksi. Viime vuosina alettiin vasta antaa naishormoneja joilla saatiin pienet rinnat, muuten miehen kehoon. Esiintyy naisena vanhempien virheen takia. On siis normaali mies hormoneja myöten, ja normaali miehen viehätys naisia kohtaan, on naisen kanssa naimisissa. Hänellähän ei ole käsittääkseni kuukautisia koska ei ole munasarjoja eikä kohtua, olisiko ulkoiset naisten sukuelimet-luulen. Lopullinen päätös on tehty eikä Caster saa enää urheilla naisten sarjoissa ainakaan yleisurheilussa. Jatkaa jalkapallossa.
Otetaan sit Jamie Lee Curtis (miesten nimet). On joku interseksuaalisuus syndrooma. EI voi lisääntyä, ulkoisesti aika androgeeni (katso nuoruuskuvat Halloween leffasta-nuori mies). Pituus miehen, kasvot miehen,. Epäilen et on kaappilesbo (jäi kiinni lesbon Jodie Foster ajoi kolarin, auttamaan syöksyi Jamie).
Ihme höpinää ja täyttä puppua Curtisin osalta.
Toivottavasti tuo aiempi ei ole missään tiedealalla, koska tuostahan puuttuu täysin tieteellinen kurinalaisuus ja päättely.
Mitään faktoja ei ole kummankaan osalta.
Caster Semenya syntyi tyttönä, kasvoi tytöstä naiseksi. Hänellä on arvioitu olevan XY-kromosomit, jolloin hänellä voi olla ulkoisten naisellisten sukuelinten lisäksi sisäiset kivekset, mistä johtuu että hänen testosteronineristyksensä on korkeampaa kuin naisten keskimäärin.
Häntä ei kielletty osallistumasta kisoihin, koska on "mies" vaan siksi että joissakin naisten urheilulajeissa on rajoitus testosteroin määrissä ja kun tästä ei tietyn ajan jälkeen enää sallittu poikkeavuuksia.
On todennäköistä myös, ettei Caster tai tämän perhe tiennyt hänen osittaisesta intersukupuolisuudestaan ennen kuin hänet tutkittiin vuonna 2009 kun hän oli jo 18-vuotias.
Jamie Lee Curtisin osalta väitteille ei taida olla mitään todisteita.
"voii olla sisäiset kivekset"? Ei vaan on.
usko nyt oon perehtynyt Semenyasta käytyyn keskusteluun, afrikkalaiset maanmiehesnä kertoneet. Hänet haluttiin panna nasiten sarjoihin vain ja ainoastaan siksi että Etelä-Afrikkalaiset urheilupomot tajusivat että hänen avullaan maahan saadaan ne ainoat mitalit. Caster oli ja on edelleen maansa ainoita varmoja mitalitoivoja. Etelä-Afrikkalaiset ovat itse tämän myöntäneet avoimesti ja kritisoineet maansa urheilupomoja. Casterin terveys jopa uhrattiin tämän mitalitavoitteen edessä, koska häntä ei haluttu päästää edes sukupuolitutkimuksiin (ja sitä kautta hoitoihin) johon IAAF hänet lopulta pakotti hirveän vastustuksen saattelemana. Hänellä on täysin miehen ääni ja vartalo. Kukaan ei ole tarpeeksi tyhmä tätä kieltääkseen. Paitsi kaksi suomalaista hörhöä. Casterin perhe on aina tiennyt hänen epäselvästä sukupuolesta, syntymästä asti. Nämä tiedot tulevat nimenomaan ulkomaisilta keskustelufoorumeista, uutisista et näitä löydä.
Jamie Leen osalta kuka tahansa googlettamaan kykenevä tietää että hänen 2 lastaan on adoptoitu. Hänet mainitaan esimerkkitapauksena alan lääketieteellisissä julkaisuista. Itse olen myös nähnyt hänet siellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon yliopiston laitoksen voisi kokonaan sulkea.
No, tietäähän sen. Tampereen yliopisto on kuuluisa puna"yliopisto". Kommunismin kehto suomessa. Edelleen.
Poika eksynyt väärään kouluun.
Semenyalla on miehen kromosomit. Hän käyttää miesten vaatteita sekä radalla juoksukisoissa että vapaa-ajalla. Miesten pitkälahkeiset juoksutrikoot, ja kokovartalotoppi, naisilla on juoksukisoissa lahkeettomat pikkupöksyt ja rintsikkamallinen pikkutoppi joka paljastaa vatsan. Nämä maiden viralliset edustusasut tehdään vain 2 eri sukupuolelle, miehille ja naisille . Kertonee kaiken mitä tarvitsee tietää siitä kummaksi sukupuoleksi Caster mieltää itsensä. ja myös kummaksi sukupuoleksi hänen keho on kasvanut. Myös miesten hiusmuoti, eikä meikkkaa. Hääasuna miesten asu- ei mekkoa + huntua kuten vaimollaan. Googleta kuvat. E-A:sta huhutaan että vaimo olisi synnyttänyt tyttären avioparille. On nyt siis onnellinen isä.
Inter täällä. Intersukupuolisuus ei tarkoita sitä, että syntyy molempien värkkien kanssa ja edustaa siis jotain tilaa sukupuolten välillä tai jotain kolmatta muuta sukupuolta. Suurin osa meistä on aivan tavallisia miehiä ja naisia, mutta lisääntymiskyvyttömiä. On todella traumaattinen ja vaikea kokemus odotella kuukautisia melkein sinne aikuisikään ja lääkärin tutkimuksissa saada tietää että minulla ei ole edes kohtua. Tämä tuhoaa kaikki lapsihaaveet ja monet parisuhdevaihtoehdot. En ole mitään muuta kuin nainen, mutta minulla on sukupuolielinten kehityshäiriö jonka vaihtaisin terveeseen versioon milloin vain. Haluaisin omia lapsia ja perheen enemmän kuin mitään muuta.
Ihmiset liitävät meidät interit sekä esim turnerin syndroomaa sairastavat tähän transkeskusteluun aivan kuin jonain todisteina siitä että ei kaikki ole niin yksinkertaisesti miehiä tai naisia. Mutta kun olemme! Ei intersukupuolinen mies, jolla tilastaan johtuva mikropenis ole yhtään sen vähempää mies kuin "tavallinenkaan". Emme edusta mitään kolmatta sukupuolen tilaa!
Vierailija kirjoitti:
Rikos oli se että postasi yksityiset keskustelut someen. On siis persupelle, joka yrittää esittää akateemista. Valitse persu pelle seuraavaksi kirkkoslaavi äläkä perseile kurssilla josta et halua ymmärtää mitään.
Eikö avoin debatti enää kuulukaan akateemiseen vapauteen? Onko käsitettä akateeminen vapaus enää olemassakaan, vai sallitaanko vain tietyt mielipiteet. Mahtavaa.
Moi! Olen tkai tuolla kurssilla olleista ja suurin osa kurssin oppilaista on mielenterveyspotilaita.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole yksityisiä keskusteluja. Ne ovat julkisia joihin olisi voinut osallistua kuka tahansa.
Mutta te itävaltalaista taidemaalaria ihailevat vassaripellet yritätte vääntää mustaa valkoiseksi. Kremlin rahoilla tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa jossain järjestöissä tai julkisella puolella, huomattavan vähän yritysmaailmassa tai yrittäjinä.
Sitähän he tutkivatkin ja kritisoivat kun koulutetut sukupuolentutkimuksen maisterit eivät pääse johtajiksi heti valmistuttuaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omat opiskeluajat ovat jo kaukana takanapäin, silloin oli tarjolla vain naistutkimuksen appro 15 ov siitä kiinnostuneillle humanistinaisille :)
Jos nyt opiskelisin yliopistolla ja sanoisin ääneen mitä ja miten ajattelen, niin olisin persona non grata, sosiaalisesti eksluudattu, nais/trans/younameit -fobiastigmattu ja saisin yksin hakata hanskaani kaiket illat.... Sairaaksi on yliopistotouhu mennyt.
Mutta samanlaista kiilusilmäisyyttä se oli varmaan 1970-luvulla kun taistolaiset hallitsivat opiskelijapolitiikkaa, vain yksi mielipide yhteiskunnasta sallittiin.
M44
Mä en ihan ymmärrä miksi sun yliopistoajat ja opiskelu pyöri niin paljon transkriittisten kannanottojen ympärillä, mutta itse tällä hetkellä yliopistotutkintoa suorittavana ihmisenä en kertaakaan opintojeni aikana ole joutunut keskustelemaan transasioista ja ihan hyvin pyyhkii.
No oikeastaan en ole transasiasta oikein mitään mieltä, muuta kuin "miehillä ei ole menkkoja" on ihan validi väite, kun se pitää yli 99 prosenttisesti paikkansa. En koe väitteen olevan transkriittinen. Myöskin väite "naiset eivät saa siemensyöksyjä" on ihan oikein eikä mielestäni mitenkään kriittinen tai vihamielinen.
Yhteiskunta/ihmistieteissä harva väite pitää yhtä hyvin kutinsa.
M44
En ole kanssasi sen kummemmin samaa kuin eri mieltäkään. En koe olevani psyykkisesti eriä sukupuolta kuin fyysisesti olen, mutta toisaalta mä en koe millään tavalla minua liikuttavana jos joku muu näin kokee. On ihan mahdollista, että transidetiteetin taustalla on jonkinlainen mielenterveydellinen häiriö, mutta en toisaalta näe siinä vaaraa itselleni jos joku haluaa tulla kohdatuksi miehenä vaikka hänellä pillu olisikin.
Toisaalta jos lähdetään siitä, että sukupuolen määrittää vain biologinen sukupuoli, niin tuleeko mun koko naiseuden kokemukseni pelkästään biologiasta vai onko edes olemassa mitään todellista sukupuolen kokemusta? Aina kuitenkin puhutaan kuinka naiset on naisia ja miehet miehiä niin kuin siinä olisi suurikin ero, ei pelkästään värkeissä, vaan koko päänsisäisessä maailmassa. Koetko sinä olevasi mies, vai onko miehisyytesi vain päättelyketjun tulos: "Ai mulla on pallit? Olen siis mies ja koen itseni mieheksi." Olisitko yhtä vaivattomasti nainen jos pallien sijasta olisi ollut pillu? Jos pelkästään värkit määrittää mitä sukupuolta me olemme, niin silloinhan miehillä ja naisilla ei ole sen kummempaa eroa kuin sukuelimet. Mikä on ihan mahdollista. Mutta jos myös samalla rummutetaan naisten ja miesten psyykksiä eroja, niin silloin on mielestäni hieman ristiriitaista typistää koko sukupuolikokemus (jos sellaista on) pelkästään biologisiin seikkoihin.
Lopulta ihmisen pään sisällöstä ja sen toimintamekanismeista tiedetään aika vähän. Siksi pitäisi kuitenkin aina jättää sijaa keskustelulle ja pyrkiä pitämään oma mieli avoimena. Enkä siis tarkoita sitä, että pitäisi pureksimatta niellä mitään ideologiaa. Mutta asioiden suoraviivainen teilaaminen niitä sen kummemmin pohdiskelematta tuntuu hieman tylsämieliseltä. Ja tämä pätee kaikkiin ääripäihin.
Kyllä sinun biologisen naiseuden kokemuksesi tulee ihan suoraan biologiasta, ja siitä tässä on puhe.
Mitä sitten pääsi sisällä tapahtuukaan, se ei saa sinua menstruoimaan tai ejakuloimaan. Mielen voima ei sentään ole niin suuri.
Kyllä se on. Erilaisia ilmiöitä kulttuureissa löytyy runsaasti.
Ilmiöitä toki löytyy. Mikään niistä ei takuulla kasvata miehelle kohtua tai naiselle penistä.
no joo, Mut otetaan Caster Semenya. Hän hän on ulkoisesti 100% MIES. Sytyi sekä vagina että penis, joka poistettiin vauvana. Äiti kasvatti tyttönä, unnes murrosikä iski ja kasvoi mieheksi. Viime vuosina alettiin vasta antaa naishormoneja joilla saatiin pienet rinnat, muuten miehen kehoon. Esiintyy naisena vanhempien virheen takia. On siis normaali mies hormoneja myöten, ja normaali miehen viehätys naisia kohtaan, on naisen kanssa naimisissa. Hänellähän ei ole käsittääkseni kuukautisia koska ei ole munasarjoja eikä kohtua, olisiko ulkoiset naisten sukuelimet-luulen. Lopullinen päätös on tehty eikä Caster saa enää urheilla naisten sarjoissa ainakaan yleisurheilussa. Jatkaa jalkapallossa.
Otetaan sit Jamie Lee Curtis (miesten nimet). On joku interseksuaalisuus syndrooma. EI voi lisääntyä, ulkoisesti aika androgeeni (katso nuoruuskuvat Halloween leffasta-nuori mies). Pituus miehen, kasvot miehen,. Epäilen et on kaappilesbo (jäi kiinni lesbon Jodie Foster ajoi kolarin, auttamaan syöksyi Jamie).
Ihme höpinää ja täyttä puppua Curtisin osalta.
Toivottavasti tuo aiempi ei ole missään tiedealalla, koska tuostahan puuttuu täysin tieteellinen kurinalaisuus ja päättely.
Mitään faktoja ei ole kummankaan osalta.
Caster Semenya syntyi tyttönä, kasvoi tytöstä naiseksi. Hänellä on arvioitu olevan XY-kromosomit, jolloin hänellä voi olla ulkoisten naisellisten sukuelinten lisäksi sisäiset kivekset, mistä johtuu että hänen testosteronineristyksensä on korkeampaa kuin naisten keskimäärin.
Häntä ei kielletty osallistumasta kisoihin, koska on "mies" vaan siksi että joissakin naisten urheilulajeissa on rajoitus testosteroin määrissä ja kun tästä ei tietyn ajan jälkeen enää sallittu poikkeavuuksia.
On todennäköistä myös, ettei Caster tai tämän perhe tiennyt hänen osittaisesta intersukupuolisuudestaan ennen kuin hänet tutkittiin vuonna 2009 kun hän oli jo 18-vuotias.
Jamie Lee Curtisin osalta väitteille ei taida olla mitään todisteita.
"voii olla sisäiset kivekset"? Ei vaan on.
usko nyt oon perehtynyt Semenyasta käytyyn keskusteluun, afrikkalaiset maanmiehesnä kertoneet. Hänet haluttiin panna nasiten sarjoihin vain ja ainoastaan siksi että Etelä-Afrikkalaiset urheilupomot tajusivat että hänen avullaan maahan saadaan ne ainoat mitalit. Caster oli ja on edelleen maansa ainoita varmoja mitalitoivoja. Etelä-Afrikkalaiset ovat itse tämän myöntäneet avoimesti ja kritisoineet maansa urheilupomoja. Casterin terveys jopa uhrattiin tämän mitalitavoitteen edessä, koska häntä ei haluttu päästää edes sukupuolitutkimuksiin (ja sitä kautta hoitoihin) johon IAAF hänet lopulta pakotti hirveän vastustuksen saattelemana. Hänellä on täysin miehen ääni ja vartalo. Kukaan ei ole tarpeeksi tyhmä tätä kieltääkseen. Paitsi kaksi suomalaista hörhöä. Casterin perhe on aina tiennyt hänen epäselvästä sukupuolesta, syntymästä asti. Nämä tiedot tulevat nimenomaan ulkomaisilta keskustelufoorumeista, uutisista et näitä löydä.
Jamie Leen osalta kuka tahansa googlettamaan kykenevä tietää että hänen 2 lastaan on adoptoitu. Hänet mainitaan esimerkkitapauksena alan lääketieteellisissä julkaisuista. Itse olen myös nähnyt hänet siellä.
Adoptioäitiys tai lapsettomuus ei tee kenestäkään intersukupuolista. Jamie Lee Curtis on ihan normaali nainen. Mitähän huuhaata seuraavaksi yrität syöttää?
Ja todellakaan ei amerikkalaista näyttelijää mainita lääketieteellisissä julkaisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleen, ei kukaan sillä luennolla väittänyt, että mieheksi syntyneellä miehellä olis menkat. Nyt on tullut vain itkuparku siitä, että saako transmiehen luokitella mieheksi.
Miksei sitä tuotu heti esiin? Eikö genderideologian keskeinen väite ole se, ettei biologista sukupuolta ole olemassakaan, että se on kolonialistinen keksintö? Tähän vedoten mies voi menstruoida ja synnyttää ja naisella on ladypenis. Eli transnainen peniksineen on biologinen nainen ja penis on naisen sukupuolielin. Otapa selvää, mitä hurujengiä oikein puolustelet.
Ai miksei sitä tuotu heti esiin? *huutonaurua*
Koska se ei sopinut Joakimin agendaan. Paljon raflaavampaa on persuseuraajilleen väittää, että näin sekaisin on Tampereen yliopisto, kun väittää miehillä olevan menkat.
Siis yliopisto, luennoitsija ja chattaajat. Onko yliopisto korjannut väärinkäsityksen ja myöntänyt, että ainoastaan biologiset naiset menstruoivat. Että transidentifioituva nainenkin menstruoi ennen hormoneita, mutta mies hän ei ole?
Okei, sovitaan niin, että transmies ei ole oikea mies. Mutta keneltä se olisi pois, jos aivan yleisellä tasolla miehistä puhuttaessa mukaan olisikin laskettu myös transmiehet? Vai onko se pois niiltä mieheksi syntyneiltä miehiltä? Heikentääkö se jotenkin heidän maskuliinisuuttaan?
"Emotionaalisen tuen on todettu alentavan stressitasoa vähemmistöryhmillä. Mahdollisuus tulla nähdyksi oikein sosiaalisissa suhteissaan parantaa hyvinvointia. Esimerkiksi valitun nimen, joka sopii omaan sukupuoli-identiteettiin, käyttö lieventää tutkitusti masennusta ja itsetuhoista oireilua transnuorilla." (seta.fi)
Vai voisiko sillä mukaan lukemisella olla positiivista vaikutusta transsukupuolisten mielenterveyteen ja kokemaan vähemmistöstressiin?
Tässä ei ole kyse siitä jankkaamisesta, että kuka on oikea mies. Vaan siitä yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta hyväksynnästä ja empatiasta, mikä heitä hyödyttäisi. Mutta siitä ollaan vielä kaukana.
Transmiehistä ei varmaankaan ole haittaa miesten tiloissa. Ja läpimenevät transit ovat muutenkin asioineet kokemussukupuolensa tiloissa. Miksi tämä on teille ongelma?
Transnaiset sen sijaan taas... Googletapa vaikka Karen White ja Jessica Yaniv. Heppiä heiluttavat mekkomisterit ja muut autogynefiilit eivät kuulu naiserityisiin tiloihin, pukkareihin, vessoihin, pesutiloihin, turvakoteihin, vankiloihin, tai naisurheiluun. Naisilla on oikeus määritellä itsensä ryhmänä biologisin perustein ja sen, ketkä heidän tiloissaan asioivat.
Homoseksuaaleilla on oikeus määritellä seksuaalinen suuntautumisensa biologisperusteiseksi ilman, että lesboille tungetaan ladypenistä ja homoille miestuheroa.
Sukupuolelleen epätyypillisesti käyttäytyvien lasten ja autisminkirjon tyttöjen tulee saada elää turvassa ilman transiuttamista. Mikä into transeilla on lasten kastroimiseen Lupronilla ja hormoneilla, vaikka itse rääkyvät pakkosterilisaatiosta?
Tuleva translaki itsemäärittelyineen on uhka naisten, lasten ja homoseksuaalien oikeuksille ja turvallisuudelle.
Ihan oikein teille. Itse sen halusitte.
Mitä muuhun tekstiisi tulee niin en halua naisia miesten pukkareihin vaikka teistä ei suoraan olisi fyysistä vaaraa minulle. Teillä on sellaisia mielenterveydellisiä ongelmia että seuraavaksi syytätte että tuijotin pukkarissa ja sehän on kuin raiskaus.
Homot eivät ole koskaan halunneet silpoa itseään.
809 jatkaa, olen siis se inter joka kommentoi aikaisemmin. Ihminen ei voi syntyä hermafrodiittina eli sekä naisen, että miehen sukupuolielimillä, eikä intersukupuolisuus todellakaan tarkoita sitä. Intersukupuolisuudessa, eli sukupuolielinten kehityshäiriössä ulkoiset sukupuolielimet saattavat olla aivan normaalin näköiset, eikä ihminen tiedä intersukupuolisuudestaan ennen kuin menkkojen alkamattomuutta aletaan tutkia gynellä. Näin kävi minulle.
Intersukupuolisuus kun ilmenee myös ulkoisia muutoksina, voi se miehillä olla esim mikropenis tai naisilla mikropenistä muistuttava klitoris. Kenelläkään intersukupuolisella ei ole tilaa jossa voitaisiin valita, että onko mies vai nainen ja leikellä vähän sen mukaan. Henkilö on jo mies tai nainen, mutta heidän sukupuolielimensä eivät ole kehittyneet normaalisti. Voi olla sisäiset tai ulkoiset. Kuten minunkin tapauksessa, intersukupuolisuuteni ei vaadi mitään leikkauksia ollakseni ulkoisesti normaali. Olen vaginallinen nainen ilman kohtua. En trans tai muu. Kasvoin tytöstä naiseksi.
Tämä ketju (ja kommentit sen aiemmin linkatun Joakimin youtube-videon alla) osoittavat ihan järkyttävää kahtiajakaantuneisuutta, ja koko transkeskustelu on politisoitunut tavalla, joka ei ole kenellekään hyödyllistä. Jos uskallat kyseenalaistaa mitään transaktivistien, Setan ja Trasekin väitteistä, olet persupelle tai konservatiivikristitty. Ja toisaalta vastapuolen mielestä ihan kaikki ongelmat ovat vihervassarikommarifemakkojen syytä.
Ei tämä ole niin yksinkertaista. Tämä asia vaatisi ihan kunnollista keskustelua tällaisen älyttömän kahtiajaon sijasta. Siksi toivoisin, että media tarttuisi asiaan ihan kunnolla, ja esimerkiksi A-Studiossa käsiteltäisiin esimerkiksi translain uudistusta, sukupuolen itsemäärittelyä ja sen seurauksia, lasten transhoitoja, jne ASIALLISESTI, ilman että keskustelua käydään pelkästään twitterin transaktivistien tai pelkästään meitä vihervassarifemakkoja vihaavien miesten ehdoilla ja retoriikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo persu-Joakim kuulostaa huomattavasti järkevämmältä kuin Twitterin transaktivistit, ja minä olen sentään keski-ikäinen vihreitä äänestävä feministinainen.
Mitä mieltä olet Vihreiden biologian osaamisen tasosta?
https://www.viite.fi/2020/02/14/sukupuolen-moninaisuuden-hahmottaminen-…
Olen lukenut tuon jo aiemmin, ja Vihreitä pitkään äänestäneenä feministinaisena se hirvittää mua. Juuri tämän takia en tällä hetkellä ole enää varma puoluekannastani. - Sama
Vierailija kirjoitti:
Ja todellakaan ei amerikkalaista näyttelijää mainita lääketieteellisissä julkaisuissa.
kyllä mainitaan. Mene itse googlettamaan aiheita intersukupuolisuus jne. Olen itse lukenut näistä asioista ja nähnyt hänet mainittavan näissä julkaisuissa esimerkkitapauksena (ulkomaalaisissa alan julkaisuissa) hän on itse antanut luvan tälle.
Ihan oikein teille. Itse sen halusitte.
Mitä muuhun tekstiisi tulee niin en halua naisia miesten pukkareihin vaikka teistä ei suoraan olisi fyysistä vaaraa minulle. Teillä on sellaisia mielenterveydellisiä ongelmia että seuraavaksi syytätte että tuijotin pukkarissa ja sehän on kuin raiskaus.