Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tämä pitää paikkansa? 47%suomalaisnaisista kokee väkivaltaa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkinen väkivalta otetaan huomioon ja myös naiselta naiselle niin aivan varmasti.

Vierailija
2/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisessa puhutaan vain fyysisestä ja (oletan, että siinä tarkoitetaan "tai", muuten siinä ei ole mitään järkeä) seksuaalisesta väkivallasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis 47% on kokenut jossain vaiheessa elämää väkivaltaa (15 vuotta täytettyään). 

Vierailija
4/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alle 15 vuotiaana EI EI ja EI

Vierailija
5/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vaikuttaa ihan liian isolta luvulta (kaveripiirissäni tiedän vain kaksi tapausta). Jos on totta, niin mulla on ollut aivan liian ruusuinen kuva suomalaisista ja Suomesta.

Vierailija
6/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas toi luetunymmärtäminen!

Vierailija
7/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niistä 1500 suomalaisnaisesta on sitten melkein puolella sattunut olemaan jotain väkivaltaisia kokemuksia. Itselläni ei ole mitään väkivaltaisia kokemuksia. Tosin en kyllä käy baareissa, enkä ryyppää. Ehkä näitä kokemuksia on tullut naisille juurikin humalassa, eikä se ole ollut se oma puoliso vaan joku ulkopuolinen tuttava, joka sekoilee kännipäissään. Ja ehkä ovat laskeneet senkin jos ovat vain nähneet väkivaltaa. Kyllähän sitä ihmiset kännissä tappelee.

Vierailija
8/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika totta, itse olen kokenut kahdessa parisuhteessa eikä siihen ole kummassakaan tapauksessa liittynyt alkoholi. Se ettei tiedä ketään jolle väkivältaa on tapahtunut ei tarkoita ettei sitä väkivaltaa olisi koettu lähipiirissä, on muuten yksi vaikeimmista asioista kertoa edes ystävälle.

Vierailija
9/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se voi. En mä tiedä. Mä en ole kokenut väkivaltaa parisuhteessa.

Vierailija
10/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon ihan varma, että seksuaaliseksi väkivallaksi on tässä katsottu esim. juoppojen peräänhuutelu kadulla / julkisessa liikennevälineessä / baarissa.

Vierailija
11/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin me naiset itse vähättelemme ongelmaa, näkyy näissäkin kommenteissa.

Vierailija
12/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa todellinen lukema olla lähelle 100% kun lasketaan mielipaha mukaan. Nyt todellinen hetki kaikkien suomalaisten naisten kohdistaa katseensa ulkomaille. Turkki, Somalia, Albania, Marokko, Venäjä oi joi ja jne. Sieltä haette itsellenne todellisen miehen, eikä kukat ja timantit lopu milloinkaan. Pahoinpitelyn voitte unohtaa sekä kaiken mielipahan. Suomalaiset Sikanarsistit voivat jatkaa ryyppäämistään keskenään. Ei enään pieniä velttoja pilejä, vain teräksen kovia hevosen aseita. Oijoi sitä naimisen ja orgasmien määrää, timantein siivitettynä.

Vierailija
13/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 08:45"]

Näin me naiset itse vähättelemme ongelmaa, näkyy näissäkin kommenteissa.

[/quote]Vaikea se on väittää kokeneensa väkivaltaa jos ei ole. Henkistä väkivaltaa olen kyllä kokenut äitini taholta mutta sitä ei taideta nyt tässä tarkoittaa.

Vierailija
14/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain henkistä väkivaltaa...

Vierailija
15/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla väkivallan uhka ja väkivalta potilaiden taholta on lisääntynyt. Suurin osa hoitoalla työskentelevistä on naisia. Tuossa tutkimuksessa ei ilmeisesti ole eritelty onko väkivalta tapahtunut työssä, vapaa-ajalla, perhepiirissä vai missä.

Vierailija
16/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuohon lasketaan KAIKKI väkivalta. Mua on ainakin isoveli lyönyt moneet otteeseen ollessani n. 15-17 v. Ja seksuaalita väkivaltaa on jo sekin esim. jos joku yllättäen kouraisee rinnoista/takamuksesta baarissa tms.

Mun mielestä tuo on ennemmin alhainen luku.

Onko yli puolet oikeasti välttynyt kokonaan väkivallalta?

Vierailija
17/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei sanottu, että kyseessä olisi pelkästään miesten tekemä väkivalta, joten saattaa pitää paikkaansa.

Todennäköisesti miehiin kohdistuva väkivalta on vielä huomattavasti isompi luku.

Vierailija
18/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa naiset tuomitsevat toisensa ja arvelevat syyksi naista itseään. Vähintäänkin kyse on tyhmyydestä, josta kuuluukin saada turpaansa. Siksi näistä ei puhuta edes läheisille. Olen kokenut, käynyt sen vuoksi lääkärissä ja poliisin pakeilla.

Vierailija
19/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni luku on iso, eli siis jokatoinen nainen on kokenut väkivaltaa? Itse en tiedä ketään joka olisi myöntänyt kokeneensa vastaavaa, mutta kuten joku tuossa ylempänä totesikin niin siitä ei varmasti ole helppo puhua. Itse olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa ja vaikka heitä syytetäänkin väkivaltaisuudesta ja alistamisesta niin en ole vastaavaa kokenut. Lähipiiriinkin kuulu lähinnä moku parisuhteessa eläviä... joko he eivät puhu kokemuksistaan tai sitten sitä (väkivaltaa) ei ole.

Jos mies minua pahoinpitelisi, en kyllä uskaltaisi sitä itsekään myöntää tutuilleni. Oli sitten kyseessä suomalainen tai ulkomaalainen aviomies. Mutta johtuu siitä että olen aina puhunut siitä kuinka kiltti ja ihana mies minulla on :D

Vierailija
20/40 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiväkivalta on todella yleistä ja kaikki eivät edes tee ilmoitusta. Voi olla vaikka millaiset kulissit ja tossukalta vaikuttava mies, mutta kun kodin ovet sulkeutuu niin alkaa mäiskintä. Todennäköisesti tuo 47% on liian pieni luku. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän