Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamlaa sanoa, mutta olen patologinen valehtelija, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
05.03.2014 |

Otsikossahan se jo tulikin, tosin kiitos edellisen lauseen kukaan ei varmaan usko mitä sanon, mutta kysykää jos haluatte tietää jotain.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea sitten oikein valehtelet? ja miksi?

Vierailija
2/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua. Ja jätä muut ihmiset rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö sun läheiset, että valehtelet? Kuinka vanha oot?

Vierailija
4/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:32"]

Mitä kaikkea sitten oikein valehtelet? ja miksi?

[/quote]

Pyrin koko ajan vähentämään, en yleensä valehtele "pienistä" asioista vaan yleensä valheet on aika suuria.. En tiedä, yhdessä vaiheessa keksin valkoisen valheen, jotta pääsisin helpommalla. Siitä se lumipallo sitten lähtikin vyörymään ja tuli aina paikattua edellisiä valhteita uusilla.. Nyt olen sellaisessa valheidenverkossa ettei ole tosikaan.. Mutta itseäni saan vain syyttää.. tiedän.

Vierailija
5/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:33"]

Hae apua. Ja jätä muut ihmiset rauhaan.

[/quote]

Olen hakenutkin, mutta jättänyt sitten terapian kesken, en ole tarpeeksi vahva muuttumaan.. Vaikka kuinka yritän

Vierailija
6/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:35"]

Tietääkö sun läheiset, että valehtelet? Kuinka vanha oot?

[/quote]

Kaikki ei tiedä, osalle olen jotain tunnustanut. Juuri täytin 28

-Ap

Vierailija
7/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue uudelleen patologisen valehtelijan diagnoosi...heillä ei ole syyllisyydentuntoa, vaan valehtelu on heille luontaista, omasta mielestään fiksu tapa välttyä ikävistä tilanteista, eivät edes ymmärrä että tekevät siinä mitään kummallista tai loukkaavaa.

Vierailija
8/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelitko kirjoittaessasi, että olet patologinen valehtelja?

Vierailija
9/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:42"]

Lue uudelleen patologisen valehtelijan diagnoosi...heillä ei ole syyllisyydentuntoa, vaan valehtelu on heille luontaista, omasta mielestään fiksu tapa välttyä ikävistä tilanteista, eivät edes ymmärrä että tekevät siinä mitään kummallista tai loukkaavaa.

[/quote]

Niin no minulla on syyllisyyden tunto tallella ja tuskailen sen kanssa usein, mutta en vain voi lopettaa valehtelua, olen valhedellut todella paljon ja todella suuria asioita lähimmäisilleni, he ansaitsisivat tietää totuuden, mutten uskalla kertoa koska jäisin yksin. Olen harkinnut monesti kertovani kaiken, mutta en ole niin vahva ihminen, että pystyisin kantamaan seuraukset

Vierailija
10/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelitko kirjoittaessasi, että olet patologinen valehtelja?

[/quote]

En sentään :)

Vierailija
11/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannataa käytää tuo valehtelu hyödyksi esim ammattia ajatellen esim. autokauppias tai kiinteistö välittä. tulisit hyvin toimeen noissä töissä :)

Vierailija
12/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lähettänyt oman tarinasi Valheen vangit -ohjelman tekijöille?

Vierailija
13/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakka ohjelma

Vierailija
14/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:45"]

[/quote]

Niin no minulla on syyllisyyden tunto tallella ja tuskailen sen kanssa usein, mutta en vain voi lopettaa valehtelua, olen valhedellut todella paljon ja todella suuria asioita lähimmäisilleni, he ansaitsisivat tietää totuuden, mutten uskalla kertoa koska jäisin yksin. Olen harkinnut monesti kertovani kaiken, mutta en ole niin vahva ihminen, että pystyisin kantamaan seuraukset

[/quote]

et sä sitten ole mikään patologinen valehtelija, niillä ei ole koskaan mitään syyllisyydentuntoa ollutkaan. Vaikutat enemmänkin ahdistuneisuushäiriöiseltä, jolle on tavallista että haluaa ikävistä tilanteista pois nopeasti, esim. valkoisin valhein ja sen jälkeen sitten vaan ahdistuu entistä enemmän käytöksestään jota ei pysty hallitsemaan. Sana lumipalloefekti kuvaa juuri sitä käytöstä.

Vierailija
15/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:47"]

Oletko lähettänyt oman tarinasi Valheen vangit -ohjelman tekijöille?

[/quote]

Ei olisi selkärankaa lähteä kyseiseen ohjelmaan.

Vierailija
16/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:45"]

[/quote]

[/quote]

et sä sitten ole mikään patologinen valehtelija, niillä ei ole koskaan mitään syyllisyydentuntoa ollutkaan. Vaikutat enemmänkin ahdistuneisuushäiriöiseltä, jolle on tavallista että haluaa ikävistä tilanteista pois nopeasti, esim. valkoisin valhein ja sen jälkeen sitten vaan ahdistuu entistä enemmän käytöksestään jota ei pysty hallitsemaan. Sana lumipalloefekti kuvaa juuri sitä käytöstä.

[/quote]

Siinä tapauksessa varmaan väärä termi minulta, mutta joka tapauksessa valehtelen todella paljon ja se ahdistaa minua.

Vierailija
17/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:46"]

kannataa käytää tuo valehtelu hyödyksi esim ammattia ajatellen esim. autokauppias tai kiinteistö välittä. tulisit hyvin toimeen noissä töissä :)

[/quote]

Ei minusta ole ihan tuollaiseen kuitenkaan

Vierailija
18/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaan huono itsetunto, et pysty kohtaamaan niitä asioita joista valehtelet. Mene keskustelemaan jollekin ammattiauttajalle, niin toteat ihan pian siellä että kaikki on sulla kiinni itsearvostuksen puutteesta ja että valehtelu ahdistaa sua. Et ole mikään patologinen valehtelija tuolla määrällä syyllisyyttä ja itseinhoa.

Vierailija
19/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 02:10"]

Sulla on vaan huono itsetunto, et pysty kohtaamaan niitä asioita joista valehtelet. Mene keskustelemaan jollekin ammattiauttajalle, niin toteat ihan pian siellä että kaikki on sulla kiinni itsearvostuksen puutteesta ja että valehtelu ahdistaa sua. Et ole mikään patologinen valehtelija tuolla määrällä syyllisyyttä ja itseinhoa.

[/quote]

Olen yrittänyt puhua ammatti auttajalle, mutta peräännyn aina jossain vaiheessa. Ja tuo on kyllä täysin totta, että en arvosta itseäni tippaakaan.

Vierailija
20/21 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 02:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 02:10"]

[/quote]

Olen yrittänyt puhua ammatti auttajalle, mutta peräännyn aina jossain vaiheessa. Ja tuo on kyllä täysin totta, että en arvosta itseäni tippaakaan.

[/quote]

etsit sellaisen ammattiauttajan, jolle on helppo puhua ja pakotat itsesi puhumaan siellä totta.

Kaikenlainen iso ja pieni valehteleminen on tyypillistä päihdeongelmaisille. jos sulla on niitä ongelmia, niin hanki niihin ensin apua.