Säästän wc-paperikuluissa. Mistä kiinteistä ruoista tulee vähiten
Kommentit (29)
No popsittuani pari viikkoa kasviksia, porkkanaa yms. kaipaan jo kunnon istuntoa!
Hölmön kohteen valinnut säästämiselle, itse ostin tammikuun alussa paketin vessapaperia (8 rullaa) ja juuri otin tänään käyttöön vikan rullan.
Se alle 4 euroa nyt mennyt kahdessa kuussa siis...
Jos sulla on kiinteä vesimaksu, niin putsaa paikat käsisuihkulla. Jos ei ole, asut todennäköisesti omakotitalossa ja voit kerätä talvella lunta ja kesällä sadevettä pesemiseen.
Mikset käytä alasuihkua? Itse käytän joka kerta paskalla käymisen jälkeen, ja paperia kuluu törkeän vähän.
Harvoin nauran täällä ääneen, enkä koskaan pissakakkahuumorille, mutta nyt kyllä repesin, tämä oli oikeasti hauska!
Revi vanhat pyyhkeet kestoveskipapereiksi. Käytön jälkeen lappuset pyykkiin ja kuivumaan. Voit hommata jokaiselle perheenjäsenelle oman väriset kestot.
Reps, tää oli oikeesti hauska. :D
Mitäpä jos pyyhkisit ilmaisjakelulehtiin ja -mainoksiin?
Kuivattua sammalta voi nykyäänkin käyttää pyyhkimiseen ja laittaa se käytetty sammal roskikseen. Niin ennen vanhaan perää pyyhittiin.
Miten ois ihan perinteinen, jo keskiajalla hyväksi todettu paskatikku? Tikkuhan periytyi isältä pojalle eli menisi todella vähän rahaa, jos vuolet tikut itse, ei maksa mitään. Tikkua kuljetettiin vyöllä eli sulla on aina pyyhkijä mukana.
Köyhät käyttää nykysuomessa suodatinpapereita. Uskokaa tai älkää, tiedän monia.
Monessa maassa ei ole kuultukaan papereista eikä alasuihkuista.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 23:42"]
Miten ois ihan perinteinen, jo keskiajalla hyväksi todettu paskatikku? Tikkuhan periytyi isältä pojalle eli menisi todella vähän rahaa, jos vuolet tikut itse, ei maksa mitään. Tikkua kuljetettiin vyöllä eli sulla on aina pyyhkijä mukana.
[/quote]
Miten tätä käytetään? Onko tämä eräänlainen rassi?
Ala syömään raakaa riistanlihaa. Sen sulatteleminen elimistössä kestää pitkään.
Paskot marmorinkovia pökäleitä, eikä tule roiskeita.
Et tarvitse paperia, pyyhi pyrstösi vaikka kynnysmattoon, tai lautasliinaan.
Voi ei, tuli ihan mieleen köyhät opiskeluajat... Vein aina yliopiston vessoista vessapaperirullat, niin ei tarvionnut koskaan ostaa vähistä rahoista!! Noloa. Joskus vein niitä "talouspapereitakin", jotka oli käsien kuivaamiseen tarkoitettu, mutta aika pian tuli ne pyyheliina-automaatit, joten se jäi. Nyt olen jo veroja maksellutkin aika kauan, joten ehkä saan tuon anteeksi. :)
Luulisi, että suodatinpaperi on vessapaperia kalliimpaa.
Mitä, etkö käytä vasenta kättä? Ilmaislehdillä pitäisi muutenkin riittää tuohon hommaan.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 23:04"]
Revi vanhat pyyhkeet kestoveskipapereiksi. Käytön jälkeen lappuset pyykkiin ja kuivumaan. Voit hommata jokaiselle perheenjäsenelle oman väriset kestot.
[/quote]
Jos asut kerrostalossa, veden säästämiseksi, älä pese niitä omassa pesukoneessa, vaan pesutuvan koneella. Pummaa vuoro, eli kysy naapurilta pyykkiä samaan satsiin ja laita naapurin nimi vuorolistaan.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 23:04"]
[/quote]
Jos asut kerrostalossa, veden säästämiseksi, älä pese niitä omassa pesukoneessa, vaan pesutuvan koneella. Pummaa vuoro, eli kysy naapurilta pyykkiä samaan satsiin ja laita naapurin nimi vuorolistaan.
[/quote]
Paras! Ehdottomasti paras!
Kannattaa lopettaa kokonaan syöminen ja juominen niin aika myöten loppuu lopullisesti ulostus ja veskipaperia ei tarvii enää ikinä.