Kokemuksenne tavaran/rahan lainaamisesta?
Mitkä ovat pahimmat kokemuksenne tavaran/rahan lainaamisesta ja takaisin saamisesta? Vai oletteko saaneet lainaamaanne asiaa koskaan takaisin?
Vai onko päinvastoin ollut vain positiivisia kokemuksia? Kuinka ylipäätään suhtaudut tavaran lainaamiseen?
Oma kokemukseni: varhaisin kokemus on, kun lainattu itsetehty, siisti prinsessamekko tuli takaisin... valtavan, keltaisen tahran kera, joka ei meinannut lähteä pesussa millään!
No niin: taisteluareena avattu. Kertokaa! :)
Kommentit (88)
Miten saan takaisin lainaamani työkalut naapurilta kompuran ja akkulaturin olen soittanut naapurille,on luvannut toimittaa ne minulle,mutta mitään ei tapahdu. Ollut lainassa jo useita viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
En lainaa enää mitään. Annoin vauvanvaatteet ja kalliimman puoleiset rattaat lainaan lapseni tädille ja sovimme palautuksesta aivan selkeästi, vaatteet oli kaikki merkittyjä, puolet vaatteista jäi sille tielleen ja tiedän hänen myyneen ainakin osan kirpparilla, yksikään merkkivaate ei tullut takaisin, rattaat sain takaisin käyttökelvottomina ja rikkinäisinä, sekä aivan hävyttömän likaisina. Samaiselle henkilölle olin aiemmin lainannut puhelimen, kun omansa oli mennyt rikki, kyseessä ei ollut mikään kahdenkympin luuri vaan ihan kunnon vehje vaikkakin pari vuotta vanha. Sovimme, että saan omani takaisin, kun hän saa uuden ostettua. Ei ole vaikea varmaan arvata, etten nähnyt puhelintani enää koskaan, mitään ei näistä myöskään korvannut ja kaupanpäälle sain haukut ja välimme katkesivat. Toiselle kaverille lainasin vanhaa, mutta täysin pakasta vedettyä puhelinta, joka häneltä varastettiin, siitäkään en saanut minkäännäköistä korvausta. Työkaverille lainasin kalliit apuvälineet selkäkipuihinsa joita olen kysellyt takaisin nyt jo kolme vuotta, aina eri selityksiä, miksei voinut palauttaa. enää emme ole edes samassa paikassa ja hän ei ole puoleen vuoteen vastannut yhteydenottoihini. Entiselle parhaalle ystävälleni lainasin isompia lastentarvikkeita ja sovimme palautuksesta, jos itselle tulee taas tarvetta tai hän ei enää tarvitse, koskaan en saanut niitä takaisin ja emme ole enää väleissä, jouduin ostamaan uudet. Kirjat katoavat poikkeuksetta tai ne ovat kaameassa kunnossa ja sivuja taiteltu hiirenkorville. Rahaa en ole lainannut, enkä lainaa. Tavaroiden lainaamisen olen myös lopettanut nut kokonaan lähes pelkkien huonojen kokemusten vuoksi. Lapsia olen myös kieltänyt lainaamasta mitään kenellekään tai keneltäkään. En myöskään itse lainaa mitään muilta.
En lainaa itsekään enää mitään. Joskus minä lainasin rahaa kun ihmisillä oli akuutti tarve. Toisen velan karhuamiseen meni yli vuosi, sain muistuttaa jonkun 20 kertaa ja toisen velan sain 10 vuoden viipeellä. Serkulleni myös lainasin joskus matkapuhelinta, kun tällä ei ollut omaa. Oli ilmeisesti humalareissullaan myynyt sen, tai antanut taksille pantiksi. Ei edes raukka tullut itse mulle kertomaan asiasta, vaan kuulin äidiltäni tästä. Ikinä en ollut saanut penniäkään siitä takaisin. En kyllä odottanutkaan.
Mitään ei kannata laina, jos sitä ei ole valmis menettämään.
Veli on tainnut olla kohta 3v tonnin minulle velkaa, lupailee kyllä aina maksaa takaisin kun rahatilanne paranee.... Lainasin hänelle juuri lisää rahaa, mutta sen saan kuulemma takaisin heti kun hänelle tulee palkka. Hänellä menee elämässä aika huonosti joten en viitsi niuhottaa asiasta.
Turhaa ulinaa vanhasta:
Maksoin kaverille yhden 50e jutun ja hän lupasi maksaa pian takaisin. Odotin n. kuukauden ja muistutin vähän vitsikkäästi että muistakkin sitten perkele maksaa takaisin. Mitään ei tapahtunut. Muistutin vähemmän vitsikkäästi vielä 2 krt uudestaan, mutta rahoja ei näkynyt. Annoin asian olla, mutta tiesinpähän ainakin etten lainaa tällä kaverille enää rahaa.
50e ei nyt tietenkään ole mikään älyttömän suuri menetys, mutta olin tuolloin opiskelija tiukalla budjetilla, siksi olen vähän katkera tästä edelleenkin. Kaverikin oli toki tuolloin opiskelija mutta käytti opintolainaansa melko huolettomasti... Myöhemmin kuulin että sama tyyppi on "unohtanut" maksaa lainojaan muillekin kavereilleen ja yrittää kyllä muutenkin aina maksattaa muilla milloin mitäkin.
Olen lainannut rajaa ystäville. Enkä koskaan saanut takaisi rahoja. H
Kyse on muutamasta satasesta. En lainaa enää.
Lainasin palkkaa ja Stigaa ystävälle kun lapsillaan ei ollut. Muuttivat muualle ja veivät tavarani mennessään.
Pari muut kertaa ollut hyväsydäminen ja lainannut jotain jollekin, mm kirjat opiskelua varten. Eivät nekään palautuneet takaisin pyynnöistä huolimatta.
En enää ikinä lainaa kenellekään mitään.
Hei kaikki, haluan nopeasti suositella ketä tahansa, joka haluaa lainaa. Hankin tänään uuden kotini, koska olen siitä lähtien elänyt kadulla, koska minua huijasivat aiemmin väärennetyt lainanantajat, koska etsin heiltä apua. Tänä aamuna sain vihdoin lainapäätöksen ja pankkini ilmoitti minulle 90000euron lainasummasta. Haluan kertoa kaikille, että CREDIT24 on laillinen yritys, josta voit saada lainaa epäröimättä. Se on minulle ja perheelleni valtava menestys, että saimme tämän lainan tänään. Lähetä sähköpostia osoitteeseen Ryanadamcredit24@gmail.com saadaksesi lisätietoja nopean lainan saamisesta tänään, koska kaikki on heidän ansiottaan.
Helena
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemuksia, koska en ole pahemmin lainaillut mitään. Jos mulla on jotain "lainattavaa", niin useimmiten voin samantien antaakin sen, tai sitten myyn.
Ja mitä tulee tuohon prinsessamekkoosi, niin olen kyllä sitä mieltä että mikäli vaatteita (ETENKIN lastenvaatteita) lainaa toiselle, niin siinä ottaa itse sen riskin että vaate voi hajota tai siihen voi tulla tahra joka ei lähde pesussa pois. Vaate on kuitenkin sellaista käyttötavaraa että sille voi käydä ihan mitä vaan, ja etenkin lapsilla jotka ei ymmärrä varoa. Jos siis lainaa lastenvaatteita, täytyy hyväksyä se että vaate tulee lapsen käyttöön eikä sen palautumiskunnosta ole takeita. Jos sitä ei kestä, tai vaatteella on esim. iso tunnearvo, niin älkää hyvät ihmiset lainatko!!
Höpö höpö. Lainaajat ovat kyllä aikuisia ja on heidän vastuulla viedä mekko puhdistukseen tai tarjota korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki, haluan nopeasti suositella ketä tahansa, joka haluaa lainaa. Hankin tänään uuden kotini, koska olen siitä lähtien elänyt kadulla, koska minua huijasivat aiemmin väärennetyt lainanantajat, koska etsin heiltä apua. Tänä aamuna sain vihdoin lainapäätöksen ja pankkini ilmoitti minulle 90000euron lainasummasta. Haluan kertoa kaikille, että CREDIT24 on laillinen yritys, josta voit saada lainaa epäröimättä. Se on minulle ja perheelleni valtava menestys, että saimme tämän lainan tänään. Lähetä sähköpostia osoitteeseen Ryanadamcredit24@gmail.com saadaksesi lisätietoja nopean lainan saamisesta tänään, koska kaikki on heidän ansiottaan.
Helena
Mene vi.........uun.
Kellään kokemuksia, että vastapuoli on loukkaantunut (verisesti) kun ei ole saanut jotakin lainalle?