Miten huomauttaa työkaverille pukeutumisesta?
Miten voisi vihjaista ystävällisesti työkaverille, ettei tämän pukeutuminen ole työpaikalle sopivaa? En ole esimiesasemassa, vaan ihan työkaveri vain. Otin asian jo kuukausi sitten puheeksi meidän yhteisen pomon kanssa, hän nauroi eikä kommentoinut asiaa mitenkään, ei siis ilmeisesti näe mitään ongelmaa..? Työkaveri on vajaa kolmekymppinen nainen. En haluaisi joutua riitoihinkaan, meillä on kiva työyhteisö.
Loukkaantuisitteko te, jos teille tulisi työkaveri huomauttamaan pukeutumisesta?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:26"]Mitä mieltä muut ovat? Oletko sinä ainoa työpaikalla, jota tämä haittaa?
[/quote]
Ei kukaan ole ääneen ainakaan mitään sanonut, enkä itsekään muuten kuin pomolle. Meillä on lähinnä miehiä töissä, tuskin ne tajuaa vaateasioista mitään, eivät huomaisi onko iltapuku vai verkkarit päällä.
- ap
Minusta tuo ei todellakaan kuulosta vakavalta ongelmalta. Olette toimistossa omalla porukalla, joten saa pukeutua miten haluaa, kunhan tosiaan ei nyt liian paljastavasti. Jokaisella on oma persoonallinen pukeutumistapansa.
Näkisittepä minun työpaikkani. Pukeutuminen vaihtelee miehillä kokopuvuista kulahtaneisiin verkkareihin ja t-paitoihin. Minä käytän poolopaitaa tai t-paitaa ja reisitaskuhousuja myös konferenssimatkoilla (paitsi omaa esitystä pitäessäni). Samoissa vaatteissa pärjää myös konferenssipäivällisellä erottumatta joukosta.
Jaahas, kateuskortti heitetty kehään... Olen ihan normaalipainoinen, eikä se nyt tähän kuulu. Pomo on mies, en tiedä olisiko naispomo puuttunut asiaan eikä vain nauranut.
- ap
Mutta miksi siihen asiaan pitää puuttua, jos työpaikallanne ei ole tapana esiintyä sen muodollisemmissa vaatteissa kuin farkut ja neuleet?
Farkut ja neuleet on siistejä perusvaatteita, mun mielestä tuollaiset tiukat trikoovaatteet ei kuulu työpaikalle, salille ja lenkkipolulle voi toki jokainen pukeutua miten haluaa. Vähän kuin olisi ne pelkät parjatut leggingsit housujen sijaan, pitäisikö mennä huomenna itse leggingseissä töihin? Varmaan pääsisin av:lle johonkin "arvatkaa mitä näin tänään kaupungilla hehe" -ketjuun.
- ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:37"]
Farkut ja neuleet on siistejä perusvaatteita, mun mielestä tuollaiset tiukat trikoovaatteet ei kuulu työpaikalle, salille ja lenkkipolulle voi toki jokainen pukeutua miten haluaa. Vähän kuin olisi ne pelkät parjatut leggingsit housujen sijaan, pitäisikö mennä huomenna itse leggingseissä töihin? Varmaan pääsisin av:lle johonkin "arvatkaa mitä näin tänään kaupungilla hehe" -ketjuun.
- ap
[/quote]
No mene!
Siis millälailla tää nyt henkilökohtaisesti järkyttää sua? Miten sun työpäivä muuttuisi, jos tämä työkaveri muuttaisi pukeutumistaan? Valaise hieman....
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:37"]
- ap
[/quote]
Nimenomaan, sinun mielestäsi. Sinun mielipiteelläsi ja näkemykselläsi ei ole väliä, et ole tärkeässä asemassa.
No jos teillä ei ole pukukoodia töissä, asialle ei voi mitään. Minustakin toimistotöihin kuuluu siistit vaatteet eikä verskat. Suurin osa pukeutuu asiallisesti töihin, mutta yksin pukeutuu oikeasti niin paljastavasti, että se on kiusallista. Pomo ei tee asialle mitään ja naureskelee muiden kommenteille pistää vaatetta päälleen, haluaa provosoida. On noloa joutua keski-ikäisen naisen kanssa samaan palaveriin ulkopuolisten edustajien kanssa, kun yhden kaula-aukosta pursuaa runsasta povea tissivakoineen ja mekkokin on tyyliä vesiraja.
Mä olen kotisairaanhoidossa töissä, ja pukeudun AINA lenkkareihin ja treeniasuun :) Kesällä on monesti hikipantakin.
et voi ap olla tosissas?! Olet provo, olethan?
Kollegasi asu on täysin normaali työssä, jossa asiakaskontaktit eivät tapahdu kasvotusten. Toimistoon ei tarvitse pukeutua työkavereita varten, kunhan ei haise pahalle eikä paljastele turhia on aivan jokaisen oma asia mitä päällä on. Asia ei kuulu sinulle millään tavalla. Olet nolannut itsesi aika pahasti kun olet mennyt pomolle valittamaan... Jos itse tykkäät pitää farkkuja ja neuletta, pidä rauhassa. Et voi kuitenkaan vaatia työkaverilta samaa. Jos pukukoodia ei ole, saa pukeutua kuten haluaa.
No eihän toi oikein toimistoetiketin mukainen vaatetus ole. Riippuu tietty työpaikastakin kuinka konservatiivista pukeutumista siellä edellytetään, mutta itse en tuollaisessa asussa töissä olisi kuin tyky-päivänä.
Kiitos vielä kaikille mielipiteistä, muutama ollut samaa mieltä, suurin osa eri. Ymmärrän senkin kannan. Mielestäni kuitenkin tuo pukeutuminen menee siihen "liian paljastavaan" kategoriaan. No, nyt nukkumaan...
- ap
Ap ei kuulu sulle ja ainut ketä huomauttaa on esimies. Mä antaisin sulle takaisin nin että raikuu.