Suomi nostanut armeijan valmiustilaa!
Näin tänään varusmiehiä vartioimassa Helsingissä, mikä on aivan poikkeuksellista. Kuulemma lähipäivinä on myös panssarivaunuja tulossa tänne päin. Selvä liikekannallepano, vaikka pv tietenkin väittää tätä "vain harjoitukseksi". Ja vastahan oli uutinen siitä, kuinka Venäjä käy kybersotaa Suomea vastaan. Yrittivät ja ehkä saivatkin urkittua strategisia tietoja Suomesta.
Kommentit (139)
Joo, ehkä niin kannattaa, mä vetäydyn taktisesti kuten toivoisin alter egoni Vladimir Vladimirovitshinkin tekevän. Sä olet niin julmetun pelottava noine suoraan maaliin osuvine ohjuksinesi!
Jos Suomi alkaa tässä tilanteessa kallistua Natoon niin mitäköhän tekee Putin? yrittää napata meidät ennen ehkä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 00:38"]
Virollako hyvät Venäjä-suhteet? Olen kuullut ihan muuta.
[/quote]Jos Viro ei olisi Naton jäsen, miten te anti-natoistit kuvittelette että Venäjä olisi toiminut esim. patsas-kiistan yhteydessä? Miehittänyt maan ja pommittanut Tallinan matalaksi? Vai olisiko se vain antanut asian olla, kuten Viron Nato-jäsenyyden ansiosta kävi?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Viron_patsaskiista_2007
[/quote]
No, se ettei Venäjä pommittanut Tallinnaa ei mielestäni tarkoita vielä sitä, että suhteet olisivat jotenkin erityisen lämpimät.
[/quote]Eli mielestäsi NATOn jäsenyys kuitenkin esti sotatoimet ja maan valtauksen?
[/quote]
Mahdollisesti, mutta viittasin itse lähinnä jonkun (sinun?) kirjoittamaan kommenttiin, että Viron ja Venäjän suhteet nykyisin oikein hyvät Nato-jäsenyyden ansiosta.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:07"]
[/quote]Jos Viro ei olisi Naton jäsen, miten te anti-natoistit kuvittelette että Venäjä olisi toiminut esim. patsas-kiistan yhteydessä? Miehittänyt maan ja pommittanut Tallinan matalaksi? Vai olisiko se vain antanut asian olla, kuten Viron Nato-jäsenyyden ansiosta kävi?
[/quote]
No, se ettei Venäjä pommittanut Tallinnaa ei mielestäni tarkoita vielä sitä, että suhteet olisivat jotenkin erityisen lämpimät.
[/quote]Eli mielestäsi NATOn jäsenyys kuitenkin esti sotatoimet ja maan valtauksen?
[/quote]
Mahdollisesti, mutta viittasin itse lähinnä jonkun (sinun?) kirjoittamaan kommenttiin, että Viron ja Venäjän suhteet nykyisin oikein hyvät Nato-jäsenyyden ansiosta.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:23"]
Jos Suomi alkaa tässä tilanteessa kallistua Natoon niin mitäköhän tekee Putin? yrittää napata meidät ennen ehkä.
[/quote]
hohhoijaa. No tuskin Suomi nyt kriisin aikana heti voisi Natoon liittyä. Ja vaikka liittyisikin, ei Venäjä nykytilanteessa hyökkäisi, vielä.
Venäjä vastustaa Suomen Nato-jäsenyyttä ja pitää sitä uhkana itselleen (koska se tarkoittaisi, ettei Venäjä voisi hyökätä Suomeen). Jos Venäjä tuntee olevansa uhattu, täytyy sen toimia ennen kuin vaara konkretisoituu.
Minusta on kyllä ihan asiallista pitää joitakin harjoituksia nyt.
Minua mietityttää eniten taannoiset ilmatila loukkaukset, muistaako kukaan?.
Jos tätä onkin suunniteltu jo kauan ja maamme ilmatilaa käytiin ihan tarkoituksella loukkaamassa jotta katsotaan miten suhtaudumme. Tämä tapahtui muutama vuosi sitten.
Minua silloin ahdisti kun niihin ei mitenkään puututtu.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:43"]
Jos tätä onkin suunniteltu jo kauan ja maamme ilmatilaa käytiin ihan tarkoituksella loukkaamassa jotta katsotaan miten suhtaudumme. Tämä tapahtui muutama vuosi sitten.
[/quote]
http://www.hs.fi/kotimaa/a1368410484090
Olikin viime vuonna.
KYLLÄ NYT HERRANJUMALA JOLLAIN TÄYTYY OLLA TODISTEITA ETTÄ VARUSMIEHIEN LOMIA PERUTAAN? uskon siihen että Suomi olisi nostanut valmiuttaan, mutta onko kellään mitään todisteita siitä?
Toisaalta on ihan vitun sama, onko Suomi nostanut valmiuttaan vai ei. Jos Venäjä hyökkää, meidän Länsi-Suomen puolustuksemme kestää ehkä 2 päivää. Itä-Suomi menetetään heti.
Ihan turha tota on spekuloida, kun emme kuulu Natoon, kuulumme Venäjään heti kun Putin niin ilmoittaa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:43"]
[/quote]Totta kai ilmatilanloukkaukset ovat tahallisia ja suunniteltuja. Samasta syystä Viron ilmatilaan eivät venäläiset koneet "eksy".
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:59"]
KYLLÄ NYT HERRANJUMALA JOLLAIN TÄYTYY OLLA TODISTEITA ETTÄ VARUSMIEHIEN LOMIA PERUTAAN? uskon siihen että Suomi olisi nostanut valmiuttaan, mutta onko kellään mitään todisteita siitä?
[/quote]
No voi jukoliste, ei kai kukaan nyt ala ottamaan screenshotteja kavereiden tilapäivityksistä av:lle tai jotain? Miten kuvittelet että me tässä sulle todisteiksi muututtaisiin? Eiköhän media kohtapuoliin ala uutisoimaan aiheesta, minä ainakin laitoin tänä iltana uutisvinkin. Että malta hetki.
sinänsä screenshot ei olisi ollenkaan hullumpi vaihtoehto, vähän paintilla vaikka arkaluontoisimmat kohdat kuten nimet yms peittää :D noh jos valmiustilan nostaminen on käynnissä niin enköhän minäkin siitä tietoa saa ennemmin tai myöhemmin.
Miksi hemmetissä te lietsotte täällä paniikkia?!? Eiköhän ilmoitukset näinkin vakavasta jutusta tule sitten virallisia teitä, jos näin on.
Minua ainakin henkilökohtaisesti herkkänä ihhmisenä ahdistaa tosi paljon tämä lietsonta täällä :( Olen käynyt täällä aikaisemmin kevyen luettavab toivossa ja nykyään täältä saa vain paniikin ja pahan mielen.
Ei varmaan pitäisi käydä täällä enää...
Älä lässytä. Mitä vattua täällä jauhetaan. Sama, ku joku Intia tunkeutus Bangladeshiin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:35"]
Höpönlöpön. Ärsyttää tällaiset paniikinlietsojat... :-(
[/quote]
Tässä yhteydessä kannattaa muistaa, että Suomessa on kymmeniätuhansia kaksikielisiä suomalaisvenäläisiä henkilöitä. Tätä "ongelmaa" ei ollut 50 vuotta sitten. Ei kannata uskoa kaikkea mitä kirjoitetaan suomenkielisilläkään keskustelupalstoilla, urpot!
juuh, ja natoon liittymistä ei tarvi pelätä niin kauan ku se urpo niinistö on presidenttinä. eikös se jotain lässyttäny ettei suomi liity natoon hänen valtakaudellaan.
:-) poikani on armeijassa ja on ollut tiedossa jo alusta asti, että pitävät loppusodan tuolloin :-)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 01:36"]
Venäjä vastustaa Suomen Nato-jäsenyyttä ja pitää sitä uhkana itselleen (koska se tarkoittaisi, ettei Venäjä voisi hyökätä Suomeen).
[/quote]
Venäjä pitää Suomen Nato-jäsenyyttä uhkana itselleen, koska silloin Yhdysvallat voisi hyökätä Suomen kautta Venäjälle. Ihan ymmärrettävä pelko.
[/quote]