Voiko niskajumi aiheuttaa palan tunnetta kurkussa?
Ja vaan toispuolisesti? Alkaa tämä jo ärsyttää ja pelottamaan. Ollut viikon. Ei tunnu koko ajan.
Kommentit (16)
Onko sulla kilpirauhasessa turvotusta? Mulla kilpirauhasen kasvain oireili noin.
Mulla oli kerran outo palan tunne kurkussa, tai pikemminkin se oli sellainen, että tuntui kuin osa kurkusta olisi pullistunut sisään päin. Sain muistaakseni kuurin särkylääkkeitä ja relaksantteja ja se meni pois. Luulen, että lääkäri ajatteli mun olevan luulosairas. Oli hyvin epämiellyttävää
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:51"]
Mulla oli kerran outo palan tunne kurkussa, tai pikemminkin se oli sellainen, että tuntui kuin osa kurkusta olisi pullistunut sisään päin. Sain muistaakseni kuurin särkylääkkeitä ja relaksantteja ja se meni pois. Luulen, että lääkäri ajatteli mun olevan luulosairas. Oli hyvin epämiellyttävää
[/quote]
No jos siellä ei ollut mitään palaa vaan vain tunne siitä, että siellä on niin luulosairaushan se on.
Kävin lääkärissä tiistaina ja lääkäri kokeili kilpirauhasta ja sanoi että ihan pikkasebn koltaan yläkantissa mutta normaalin tuntuinen eikä öytänyt mitään ylimääräistä. Katsoi korvat ja nielun jakaikki oli ok. Nyt pitöis odottaa kaksi viikkoa korvalääkärille lähetettä koska lääkäri oli sitä mieltä että ei todellakaan voi olla niskajumista kyse. Ap
Minulla sama "vika" eli tuntuu kummallista painetta kurkussa ei ole ihan sama tunne kuin olisi pala kurkussa vaan tämä paine vähän alempana.
Voiskohan olla närästystä vaikka ei polttele? En tiedä kun en ole edes raskaana kärsinyt närästyksestä.
Niskat on kyllä aina enemmän tai vähemmän jumissa.
En polta.
En polta minäkään. Joskus maistanut tupakkaa juhlissa. Ikää 30 v. Närästystä en sit taas minulla usko kum on toispuolinen. Ap
Jos lueskelet noita niska-hartiajumitus juttuja niin kyllä siellä monella on oireena palan tunne kurkussa...Ihme, jos lääkäri sanoi, ettei voi missään nimessä olla siitä kyse. Mulla on usein palan tunne kurkussa...tulee ja menee. Välillä tiedostan itse, että on psyykkisestä olosta tullut tuo vaiva tai tunne. Jos on stressiä tai ahdistaa tms. niin palan tunne kurkussa on ihan "normaalia".
Mulle on hyvin tuttua, että kun on niskajumi, tulee pala kurkkuun. Voi aiheuttaa myös silmänpohjan särkyä. Menin kerran silmälääkäriin, kun oli silmänpohjat jotenkin oudon kipeät. Silmälääkäri saanoi johtuvan kireistä niskalihaksista, silmissäni ei ollut mitään vikaa. No, ohi meni sekin aikanaan.
Stressiä on. Olen juuri aloittanut työt ja lapset sairastelevat peräkanaa vatsataudin ja vesirokon. Mutta voiko olla vaan toispuolinen. Se vaivaa. Ap
Nyt olen lulenut kaikenlaista netistä. Voi olla kaikkea syövän ja refluxin väliltä. Hampaiden narskutus tai puristaminen. Stressi. Niskajumi todellakin. Paniikkihäiriö. Kilpirauhasesta johtuvaa. Kuiva sisäilma. No onhan noita vaihtoehtoja. Kunhan ei olisi syöpää. Tuntuisko se sitten koko ajan? Mulla kun ei aina tunnu tämä.
Mulla ollut monesti nikamalukko jossain lapaluiden välissä ja heijastanut juurikin tuollaisen palan tunteen/nielemis vaikeuden kurkkuun, eikä siis tuntunut koko aikaa. Voisin suositella sulle käyntiä naprapaatilla.
Ja 16 jatkaa.. ollut myös toispuoleisena (palan tunne kurkussa), riippuen siitä kummalla puolella selkärankaa jumi ollut.
Eikö kenelläkään kokemuksia?