Mitäs tässä nyt tapahtui pomon kanssa?
Olen vast'ikään esimieheni palkkaamana siirtynyt uuteen työpaikkaan.
Meillä on ollut ihan ok-välit alusta saakka. Yhteinen suuri projekti. Jossain vaiheessa huomasin esimieheni tuijottavan minua pitkään aina kun puhun ja muutamissa palavereissa oli todella hauskaa ja rentoa.
Hän antoi palautetta tekemisistäni ja vastasin kiitoksella. Hymiöitä molemmin puolin. Viimeisimmän mailikirjeenvaihtomme jälkeen hän muuttui täysin.
Viestien sävy on nyt virallinen, hymiöt poissa, kun olemme palavereissa face to face, tunnelma on yht'äkkiä lähes kylmä, ainakin vaivautunut.
Pomoni lähes välttelee minua, ei hymyile ja on yliasiallinen.
En siis ole töissä flirtti, avokaulaisessa topissa tai muutenkaan muuta kuin ystävällinen ja asiallinen. Olen varattu nainen ja pomoni perheellinen mies.
Mitä tehdä? Olenko en-oma-itseni jatkossa eli viileä, etäinen ja varovainen? Meidän on pakko olla tekemisissä lähes päivittäin ja mielestäni iloinen, reilu ja mutkaton yhteistyö on kaiken edellytys ja pohja.
Miksi ihminen muuttuu yht'äkkiä kokonaan ja kaikki on vaivaanutunutta ja outoa? En siis ole kiinnostunut pomostani kuin ammatillisesti, ja ihan samanlainen olen muidenkin liiketoimintapomojen kanssa, positiivinen ja puhelias..
Kommentit (35)
Miksi se alempi on aina nainen ja ylempi mies? Miksei koskaan toisin päin?
kiltihkö atm kirjoitti:
Miksi feministi haluaa rikkaisiin naimisiin?
Miksi lintu lentää? kirjoitti:
kiltihkö atm kirjoitti:
Miksi feministi haluaa rikkaisiin naimisiin?
Miten työvälit liittyvät rikkaisiin naimisiin? Just asking
Jos kerran olet varattu, niin miksi tämä asia vaivaa sinua. Egoahan se hivelee. Ja kaipaat huomiota vieraalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pomon esimies on huomauttanut asiasta ja pomosi on nyt vetänyt puihin, ettei tule enempää huomautuksia.
Jep. Nykyisenä miituu-aikana kaikkeen tällaiseen puututaan hyvin herkästi.
Itse olen yhden oman alaiseni kanssa käynyt keskustelun:
”Jussi, jos tuo Tiina joskus, mistä tahansa syystä päättää syyttää sinua seksuaalisesta ahdistelusta, siinä on pelkästään sana sanaa vastaan, mutta varmaan arvaat kumpaa silloin uskotaan...”Ap kommentoi: en nyt ihan ymmärrä mistä tässä huomautettaisiin, kun aihetta ei ole. Jopa ylin johto kommunikoi kaikille rennosti. Yleensä aina on paliksissa hauskaa eikä kukaan heitä ns. seksistisiä vitsejä tai muutenkaan flirttaa. Kaikki on kunnossa. Eli siis kun esimies vastaa asialliseen työmailiin hymiöllä, siihen tuleee olla hymytön? Ok. Pomoni viimeisin viesri oli wink wink-emoji, johon vastasin asiatekstillä vain.
Niin tai näin, naisalaisen on aika mietittävä hyppääkä jorpakkoon?
No minäpä selitän sinulle.
Sinulla ei naisena ole mitään hävittävää, koska olet epäselvässä tilanteessa aina ”uhri”
Esimiehesi on miehenä taasen jatkuvassa, löysässä hirressä
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran olet varattu, niin miksi tämä asia vaivaa sinua. Egoahan se hivelee. Ja kaipaat huomiota vieraalta.
Ap vastaa: mitä egoa? Työt täytyy tehdä ja hyvissä väleissä. Vapaa-aika tai ego eivät asiaan kuulu. Ainoastaan hyvä projektiyteistyö joka alussa näytti toimivan. Firmassa on ylipäätään tosi rento meininki.
Juttele miehesi kanssa tästä miksi esimiehesi käytös sinua kohtaan on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa: mitä egoa? Työt täytyy tehdä ja hyvissä väleissä. Vapaa-aika tai ego eivät asiaan kuulu. Ainoastaan hyvä projektiyteistyö joka alussa näytti toimivan. Firmassa on ylipäätään tosi rento meininki.
Älä viitsi valehdella itsellesi
Vierailija kirjoitti:
Juttele miehesi kanssa tästä miksi esimiehesi käytös sinua kohtaan on muuttunut.
Tässäpä vaikea taski. Tänään olimme aluksi kuin haudasta nousseita, ainoastaan toinen liiketoimintajohtaja sai jään murretuksi huumorillaan.
Mistä juttelisin kun ei ole mitään konkreettista sanottavaa, vain asenne ja eleet?
Toivon vaan että projekti onnistuisi ja asioista voisi puhua suoraan.
Ei kai tässä, hymiöt sinne itseensä ja naama vakana eteenpäin. Esimies ikääkuin pakenee paikalta kun menen puhumaan työjärjestelyistä. No, vedän agenda i läpi sitten ilman rentoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä vaikea taski. Tänään olimme aluksi kuin haudasta nousseita, ainoastaan toinen liiketoimintajohtaja sai jään murretuksi huumorillaan.
Mistä juttelisin kun ei ole mitään konkreettista sanottavaa, vain asenne ja eleet?Toivon vaan että projekti onnistuisi ja asioista voisi puhua suoraan.
Ei kai tässä, hymiöt sinne itseensä ja naama vakana eteenpäin. Esimies ikääkuin pakenee paikalta kun menen puhumaan työjärjestelyistä. No, vedän agenda i läpi sitten ilman rentoutta.
Hymiöt eivät kuulu työpaikalle. Onneksi esimies tajusi tämän itse tai hänelle on hänen esimiehensä sanonut siitä.
Olet vähän normaalimpia viehättävämpi ja miespomo
- on alkanut ihastua sinuun, kavahtaa asiaa ja pyrkii järkevöittämään välinne
- on saanut kommenttia alaisten epätasa-arvoisesta kohtelusta
- ei erota hyväntuulista jutustelua flirttailusta.
Minultakin AINA toivotaan iloisuutta ja hauskuttelua, mutta naisen ei pidä IKINÄ lähteä siihen mukaan. Jos sinulla on vähänkään ulkonäköä, niin miehet alkavat ajatella sinua seksin kautta. Siinä pelissä ainoa häviäjä olet SINÄ ITSE.
Sun työskentely on positiivisella tavalla saanut huomiota esimiehesi pomolta. Muutuit vakavaksi uhaksi?
Vierailija kirjoitti:
Olet vähän normaalimpia viehättävämpi ja miespomo
- on alkanut ihastua sinuun, kavahtaa asiaa ja pyrkii järkevöittämään välinne
- on saanut kommenttia alaisten epätasa-arvoisesta kohtelusta
- ei erota hyväntuulista jutustelua flirttailusta.Minultakin AINA toivotaan iloisuutta ja hauskuttelua, mutta naisen ei pidä IKINÄ lähteä siihen mukaan. Jos sinulla on vähänkään ulkonäköä, niin miehet alkavat ajatella sinua seksin kautta. Siinä pelissä ainoa häviäjä olet SINÄ ITSE.
Miehenä olen palkannut pari kissaa aikoinaan ihan kompetenssien perusteella, en paljoa katsellut jossain Teamsissa miltä kandi näyttää tai millainen olemus.
Olen ihan naimisissa ja kävi tosiaan niin, että tuo palkattu mimmi oli tosi älykäs ja kauniimpi kuin kuvassa ja avot, olin vähän hukassa. Toki alussa piti olla slimy and smooth, sittemmin alkoi vaan jotenkin kalvaa että yhteispalavereissa ajatus karkasi. Sitten vaan karaistin itseni ja aloin puhua mimmille lähinnä kuin jääkaapille. Varmaan sitä vtutti ja itseä kanssa, mutta ammartillisesti parempi niin.
Isänpäivä tuli ja pomo muisti taas että kotona on vaimo ja kersat joten hymy pyllyyn töissä? Varattu mies (?) joten päivänselvää.
Ap kommentoi: en nyt ihan ymmärrä mistä tässä huomautettaisiin, kun aihetta ei ole. Jopa ylin johto kommunikoi kaikille rennosti. Yleensä aina on paliksissa hauskaa eikä kukaan heitä ns. seksistisiä vitsejä tai muutenkaan flirttaa. Kaikki on kunnossa. Eli siis kun esimies vastaa asialliseen työmailiin hymiöllä, siihen tuleee olla hymytön? Ok. Pomoni viimeisin viesri oli wink wink-emoji, johon vastasin asiatekstillä vain.
Niin tai näin, naisalaisen on aika mietittävä hyppääkä jorpakkoon?