Mikä on teillä vanhin käytössä oleva kodinkone?
Meillä on miehen vanhempien Itä-Saksasta tuoma pieni sähkögrilli, joka on jostain 70-luvun alusta. Erinomaisesti toimii edelleen! Myös vatkain on monta kymmentä vuotta vanha.
Kommentit (400)
Seinään kiinnitettävä Philipsin sähköinen purkinavaaja 80- luvulta. Naurettavan näköinen, mutta aivan loistava keksintö.
Sauvasekoitin vm 94. Sain mummolta lahjaksi kun muutin pois kotoa. Ihana muisto ja edelleen toimii ❤️
Vierailija kirjoitti:
Sauvasekoitin vm 94. Sain mummolta lahjaksi kun muutin pois kotoa. Ihana muisto ja edelleen toimii ❤️
Onkohan sekin Bamix niin kuin minulla? Hankin sen 80-luvun lopussa. On siinä jo aika paha ääni ja kerran on vaihdettu sähköjohto.
electronic leivän paahdin,toimii yhä hyvin.Sain sen sisareni Tainan perheeltä lahjaksi,ensi asuntooni.Kauan sitten ja olin haltioissani.Kun olin nuori heillä viikonloppuna usein kylässä,joskus 60-luvun loppua.Mahtavaa oli kun Taina laittoi paahtoleipää ja siihen marmelaadia.Oli sen ajan herkkua,vähävarisille perheille. Toinen on sähkövatkain nordica v1994. Ostinko itse?Toimii yhä.Kierätyskeskus vein monitoimi koneen ,ymm,Kun perhe pieneni jäin yksin asumaan.Sauva sekotin Ok.ostettu joskus 1998 ? Toimii hyvin viellä.
Vierailija kirjoitti:
MItään kamalan vanhaa ei ole. No tosin yleiskone on jostain 1990-luvun lopusta tai 2000-luvun alusta, että alkaahan silläkin olla jo parikymmentä vuotta ikää. Ilmankos alkaakin välillä lämmetä (pitänyt jo jonkin aikaa ostaa uusi). SIlitysrauta saattaa olla jotakuinkin yhtä vanha, sekin on kyllä pitänyt uusia.
Äiti dumppasi joskus mulle meidän vanhan kreppiraudan jostain kultaiselta 80-luvulta, mutta se ei kyllä ole käytössä. Toivottavasti olen jo muistanut viedä sen SER-keräykseenkin.
Ei ole mullakaan mitään Harriksen Kamalan vanhaa rojua...
Omista hankinnoista yllättäen vanhin on hyvinkin uusi, MoccaMaster vuodelta 1999
Minulla on 1970-luvulla Tanskasta ostettu hieromasauva. Hyvin toimii edelleen.
Emma K. kirjoitti:
Minulla on 1970-luvulla Tanskasta ostettu hieromasauva. Hyvin toimii edelleen.
Yäk!Mahtaa kasvaa jo jäkälää...
Boschin V360 päältä täytettävä pesukone ja joka on ostettu vuonna 1987. Tosin sillä ei ole pesty kuin maks. kahden hengen pyykit eli ei lapsiperhekäytössä. Made in West-Germany tarra kanssessa :)
Te, joilla on kymmeniä vuosia vanha iso kodinkone, kuten jääkaappi tai pesukone, niin oletteko huomanneet tai ajatelleet, että isot vanhat kodinkoneet syövät enemmän sähköä?
Tuttu laittoi uuden jääkaappipakastimen ja sähkölasku pieneni heti. Vanhat laitteet voivat olla aika syöppöjä.
Sähkövatkain 1970-luvun lopulta
Mikroaaltouuni vuodelta 2006
Hiustenkuivaaja vuodelta 1982 tai -83. Vohvelirauta 90 luvulta, samoin kahvinkeitin, sauvasekoitin ja minisilppuri. Liesituuletin vuodelta 2001. Imurikin on varmaan samaa ikäluokkaa.
Vanhin kone meni pari vuotta sitten vaihtoon. Philipsin sähkövatkain oli jostain 70-luvun alusta. Uudet ei ole yhtä hyviä. Silti se uusi on parempi kuin monella muulla kokeiltu malli.
Sähkövatkain, 1991 ostettu kun muutin omilleni vanhempien luota.
Funai-merkkinen mikro (ilman turhaa pyörivää alustaa!), ostettu v.1988. Piti luopua pari vuotta sitten kun lukitussalpa meni poikki.
Singer-ompelukone 60-luvulta. Ja leivänleikkuukone. Sen ikää en tiedä, mutta uusi ei ole. Pitää kauheaa meteliä, mutta hyvin leikkaa.
Meillä on mökillä käytössä pieni kaasuliesi, minkä isotäti osti opiskelukämppäänsä 40-luvulla.
Käytetään vain ulkotiloissa varmuuden vuoksi mutta hyvin on toistaiseksi toiminut
Vierailija kirjoitti:
Bamix, jotain 1992 tai -93.
Unohdin mun hiustenkuivaajan joka miehellä autotallissa käytössä jostain 1986.
Kotimainen kaappipakastin vuodelta 1972.