Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Carl Haglund ei osaa kirjoittaa, voi luoja sentään :(

Vierailija
04.03.2014 |

https://twitter.com/Calle_Haglund

Tyypin kirjoitustaito on ykkösluokkalaisen tasolla vai mitä sanotte tästä kirjoituksesta:

"not surprised! Ukrainan itsemääräämisoikeuden puoluesta ei kannanotto Venäjää vastaan, se on propagandalehti Pravdan tulkinta"

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:12"]

Kyllä mua vaan enemmän häiritsee se, että hän ei ole käynyt armeijaa, kuin hänen ärrävikansa tai kirjoitustaidottomuutensa. Sivari puolustusministerinä on vitsi! Ehkä sitä on Haglundin tapauksessa "pakkonatottajien" toimesta haluttu osoittaakin.

[/quote]

Haglund on saanut vapautuksen terveydellisistä syistä, ei hän ole sivari.

[/quote]

Nokkosihottuma :)

Vierailija
22/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Haglund sentään fiksumpi kuin persujen entinen kansanedustaja James Hirvisaari.

http://www.hs.fi/m/politiikka/a1380764783249

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288661523569.html

Elisabeth Rehn pitää Callea reppanan, reippaana poikana. Ihan kakarahan se onkin, leikkii ihan väärässä sarjassa :(

Vierailija
24/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 20:15"]

Mitkä olisi persujen vaihtoehdot noihin virkoihin? Halla-aho, joka ei ole armeijaa käynyt, Hakkarainen jolla jäi peruskoulu kesken?

Halla-aho halusi naiset armeijaan, olisiko ollut paljon vaadittu että olisi sinne itse mennyt ensin?

[/quote]

Voi pyhä SYLVI  =D EIKS MIES TOSIAAN OLE KÄYNNYT ARMEIJAA!!!?? HALLA-AHO, SE ihmeen URPON näköinen luuseriko?!?!?! =DDDD Jumalauta =DDD "meekkä te naikkoset eka armeijaan, niin kattellaan sitten, että kehtaaks mäkin men sinne"...

[/quote]

Vaaleista on jo vaikka kuinka ja edelleen täällä tyhmimmät luulee, että persut on hallituksessa :( Opiskelkaa ja viisastukaa jos mahdollista!

Vierailija
25/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 15:45"]

En halua puolustella, mutta oliskohan niin, että Haglund on käynyt koulunsa ruotsiksi ja varsinkin suomen oikeinkirjoitus on jäänyt vähän heikolle tasolle. En seura twittereitä tai muita somen foorumeita, joten en osaa sanoa, millaista kieltä siellä yleensä käytetään, mutta joistain lehtijutuista minulle on syntynyt käsitys, että suurin osa someen kirjoittavista käyttää perin huonoa ja virheellistä kieltä, jotkut jopa varsin huteraa englantia.

Ei tälle palstalle kirjoittavillakaan kaikilla ole kielioppi hallussa, vaikka ovat puhtaasti suomenkielisiä. Että silleen.

[/quote]

Tällä palstalla aika harva on ministeri. Kyllä ministerillä pitäisi olla EDES kirjoitustaito hallussa. Olkoon käynyt koulunsa vaikka avaruuskielellä, mutta ruotsinkielen kannattajat itse melskaavat, että Suomi on kaksikielinen maa eli sitä suomeakin pitää osata.

Vierailija
26/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 23:24"]Suomi on varmasti maailman ainoa maa, jossa puolustusministeriksi valitaan kirjoitustaidoton hitlerin ja hintin näköinen sivari, jolla on pyöreät pelle/feikkilasit päässä. Saadaanko me tästä jotain pisteitä?

[/quote]

Jos rahkeet ei riitä asialliseen kommentointiin, niin kannattaa aina haukkua ulkonäköä.

Vierailija
27/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika säälittävää, jos ministeri ei osaa kirjoittaa edes yhtä twiittiä oikein. Se on kuitenkin häneltä julkinen kannanotto.

Vierailija
28/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lingvistinä kiinnostaa toisen lingvistin näkemys asiaan. Olen kyllä yhtä mieltä siitä, että normit ovat vain yksi tapa mitata kieltä ja sen käyttöä, mutta toisaalta sulla on kyllä todella avarakatseinen käsitys kielestä vallankäytön välineenä.

Some on aika hankala juttu varsinkin niille, jotka ovat johtavassa asemassa ja joilla sattuu olemaan jokin kirjallista ilmaisua hankaloittava piirre, kuten luki-häiriö tai vieraskielinen tausta. Ei epämääräinen kirjoitus vaan oikein voi olla uskottava. Ei kirjoitettu kieli ole sama asia kuin puhuttu, eikä julkinen kirjoitus sama asia kuin vaikka tekstari. Toki joku FB tai Twitter on vähän rajatapauksia siinä, ovatko ne julkisia vai henkilökohtaisia kannanottoja ja kirjoituksia, mutta kyllä mun mielestä ne puolustusministerin asemassa voidaan ottaa julkisiksi ja siten vallankäytön välineiksi, ja jos kommunikoinnissa silloin jostain syystä epäonnistuu tai takeltelee, niin kyllä se vaan vaikuttaa julkisuuskuvaan ja uskottavuuteen, ei sille voi mitään.

MOT tässä ketjussa. Sinä voit olla oikeastaan ihan mieltä haluat, koska kansa on tässä puhunut. Oikeastaan tässä ketjussa on kyse samantyyppisestä asiasta kuin kielen normittamisessa, mutta sinä toimit tässä normittajan asemassa, eli yrität syöttää kielen käyttäjille totuutta, joka on heille vieras.

T. siis toinen lingvisti

Vierailija
29/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 23:24"]Suomi on varmasti maailman ainoa maa, jossa puolustusministeriksi valitaan kirjoitustaidoton hitlerin ja hintin näköinen sivari, jolla on pyöreät pelle/feikkilasit päässä. Saadaanko me tästä jotain pisteitä?

[/quote]

Jos rahkeet ei riitä asialliseen kommentointiin, niin kannattaa aina haukkua ulkonäköä.

[/quote]

Eikö tuossa puhuttu pääasiassa kirjoitustaidottomuudesta, johon oli liitetty muita ilmaisuja?

Vierailija
30/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calle lukee vauvaa! Viimeiset viestit jo suomea, pilkkujakin on ja oikeissa paikoissa. On selvästi pyytänyt avustajajaansa tms lukemaan töherryksensä. Toivotaan, että osaa lukea kuitenkin suht hyvin, ettei allekirjoita ihan mitä sattuu.

Vierailija
31/97 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haglund on parempi kuin mitä kuvittelin. Kuitenkin pakko on sanoa että toi skraga tempaus kertoo huonosta mausta ja ei välttämättä sovi puolustusministerille jolta odottaisi asiallisuutta 

Vierailija
32/97 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan rakastunut Haglundiin! Se on NIIIIIIIN komea ja älykäs! (Siis ihan oikeasti)

T. Se toinen lingvisti

Vierailija
33/97 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 00:01"]

Mä olen ihan rakastunut Haglundiin! Se on NIIIIIIIN komea ja älykäs! (Siis ihan oikeasti)

T. Se toinen lingvisti

[/quote]

Ei ollut kovin vaikea arvata kun luki noita ihan uskomattomia viestejäsi. Tuollaista paskaa ei usein löydä edes wc-pytystä.

Vierailija
34/97 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 00:01"]

T. Se toinen lingvisti

[/quote]

Ei ollut kovin vaikea arvata kun luki noita ihan uskomattomia viestejäsi. Tuollaista paskaa ei usein löydä edes wc-pytystä.

[/quote]

Siis mä olen se TOINEN lingvisti, joka vastasi sille ENSIMMÄISELLE (osaatkohan laskea kahteen?). Olen kirjoittanut vain yhden viestin, lukaisepa sekin.

T. se Haglundiin ihastunut

Vierailija
35/97 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:01"]On saanut vapautuksen armeijasta kylmäallergian vuoksi.[/quote]

You M U S T be kidding. 

Vierailija
36/97 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, oishan se kiva olla talvella poterossa, kun iho olisi ihan nokkosrokolla ja anafylaktinen sokki uhkaisi.

Urpot.

Vierailija
37/97 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 15:22"]https://twitter.com/Calle_Haglund

Tyypin kirjoitustaito on ykkösluokkalaisen tasolla vai mitä sanotte tästä kirjoituksesta:

"not surprised! Ukrainan itsemääräämisoikeuden puoluesta ei kannanotto Venäjää vastaan, se on propagandalehti Pravdan tulkinta"

[/quote] Osaa suomea huonosti. Ei ministerien kieli ja kirjoitustaito ole ennenkään ollut kummoista ja ministeriksi on kelvannut. Ei siihen mitään kieli ja kirjoituskoetta ole vaadittu. Kyse on poliittisesta virasta.

Vierailija
38/97 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sillä on lukihäiriö, ruotsi on paljon vahvempi ja suomi tosi heikko, tai on piilo wt

Vierailija
39/97 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoin juuri ihastuneena Haglundin haastattelua.Joka lause täyttä asiaa, ei lainkaan monelle poliitikolle tyypillisiä ympäripyöreyksiä.Mitään turhaa ilmehtimistäkään ei ollut.Taitaa miehellä olla terävän pään lisäksi todellista kiinnostustakin asioihin.Olisipa muillakin poliitikoilla saumaa samaan.

Vierailija
40/97 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 11:02"]Itse katsoin juuri ihastuneena Haglundin haastattelua.Joka lause täyttä asiaa, ei lainkaan monelle poliitikolle tyypillisiä ympäripyöreyksiä.Mitään turhaa ilmehtimistäkään ei ollut.Taitaa miehellä olla terävän pään lisäksi todellista kiinnostustakin asioihin.Olisipa muillakin poliitikoilla saumaa samaan.[/quote]

Sinä se jaksat, huoh :( Meidän Pikku-Calle voisi poistua hiekkalaatikolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi