Miten saan ex- mieheni ja tämän naisen ymmärtämään, että...
...en halua olla tämän naisen kanssa missään tekemisissä. Henkinen kanttini ei kestä. Lasteni isä petti minua ja aloitti suhteen tämän naisen kanssa, kun nuorin lapsemme oli vasta 7kk vanha. Kyseessä on myös minun suhteellisen hyvä tuttuni. Nainen ei suostunut lähtemään, vaikka halusimme yrittää perheenä. Lisäksi hän on haukkunut vartaloni, rintani ja muun ulkoisen olemukseni minulle puhelimessa.Parisuhteen päättyminen, lasten tapaamiset, elatusmaksut, isyyden epäily jne. ovat olleet sellainen helvetti, että hyvä että ei lähtenyt järki. Vähän on siinä rajoilla vieläkin. Olen sanonut ex-miehelle useasti puhelimessa ja viestein, että en halua olla naisen kanssa missään tekemisissä. Kestän juuri ja juuri, että hänen nimestään puhutaan, mutta en halua tavata, kuulla, enkä aistia hänen läsnäoloaan. Siitä huolimatta pitää ängetä tarpeettomasti mukaan lasten kuljetusmatkoille ja tulla vanhempieni kodin eteen kadulle seistä möllöttämään, kun ex-mies haki lapset vanhempieni luota. Miksi? Eikö voi pysyä poissa? Millä saan heidät ymmärtämään, että emme halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Jokaisen lähemmän kontaktin jälkeen näen painajaisia viikon verran. En myöskään halua hänen kuuntelevan salaa lasteni, minun ja ex- mieheni välisiä skype- keskusteluja.Todella inhottavaa. Onko tätä toivetta niin vaikea kunnioittaa?
Kommentit (60)
Kiitos asiallisista vastauksista. Kyllähän osasta vastauksista paljastuu suoraan se, miksi toisille ei vain mene perille, mitä voi tehdä ja mitä ei. Pyyntö ei ole kaiken kokemamme jälkeen suuri, mutta taitaa se heikko itsetunto olla loppujen lopuksi juurikin siellä toisella suunnalla.
Käski tämä tapaus minun kerran huutamalla puhelimeen miettiä miltä hänestä tuntui, kun sillloinen mieheni vonkasi seksiä toiselta naiselta hänen silmiensä alla. Yritin samaistua tunteeseen. ;)
Kyllä me tästä selviämme ja yritän hillitä itseni.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:23"]
Mitä jos olisit alunalkaen lopettanut sen napostelun ja pitänyt itsestäsi huolta? Miehesi lähti vain parempilaatuisen matkaan kun sinun läskit ja raskausarvet alkoi vituttaa ja etomaan.
[/quote]
Sinun ajatusmaailmasi on sellainen, että se alkaa etomaan. Jos joku lähtee läskien ja arpien vuoksi, saa mennäkin. Kaikista miehistä ei ole auttamaan siinä, että nainen pystyy huolehtimaan itsestään. Hoida siinä itseäsi, jos 24 h olet kiinni lapsissa. :D Mies voi kyllä tuollaisessa tilanteessa syyttää myös itseään siitä, ettei nainen ole huolehtinut itsestään. Mutta sinun älykkyysosamäärälläsi tuskin kyetään kriittiseen ajatteluun, joten mitäpä muuta voi odottaa.
t. läskitön itse, mutta niin monesti nähnyt työnsä puolesta näitä "lähtijöitä"
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 19:22"]
Mitä jos olisit alunalkaen lopettanut sen napostelun ja pitänyt itsestäsi huolta? Miehesi lähti vain parempilaatuisen matkaan kun sinun läskit ja raskausarvet alkoi vituttaa ja etomaan.
[/quote]
Sinun ajatusmaailmasi on sellainen, että se alkaa etomaan. Jos joku lähtee läskien ja arpien vuoksi, saa mennäkin. Kaikista miehistä ei ole auttamaan siinä, että nainen pystyy huolehtimaan itsestään. Hoida siinä itseäsi, jos 24 h olet kiinni lapsissa. :D Mies voi kyllä tuollaisessa tilanteessa syyttää myös itseään siitä, ettei nainen ole huolehtinut itsestään. Mutta sinun älykkyysosamäärälläsi tuskin kyetään kriittiseen ajatteluun, joten mitäpä muuta voi odottaa.
[/quote]
Varmaan lähes joka mies lähtisi jos kantti kestäisi, osa nyt vaan jää tossun alle nauttimaan niistä "läskeistä ja raskausarvista" . terv. lähtijä
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 15:09"]Toisaalta, en ihmettele yhtään, että miehesi lähti toisen naisen matkaan, jos olet "perinteinen" rehevä suomalaisnainen, kuten aloitusviestissäsi annoit ymmärtää.
Ei taida uudella naisella rinnat riippua navassa saakka ;DDDD
[/quote]lääkkeet, lääkkeet
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 19:30"]
[/quote]
[/quote]
Varmaan lähes joka mies lähtisi jos kantti kestäisi, osa nyt vaan jää tossun alle nauttimaan niistä "läskeistä ja raskausarvista" . terv. lähtijä
[/quote]
Mitäs sitten, jos vaimo onkin hottis, mies itse kuin peruna, johon on tökätty kaksi tulitikkua jaloiksi ja vaihto tapahtuu omaa vaimoa 10 vuotta vanhempaan....muista avuista puhumattakaan?? ...ja mitä sitten, kun on jo kaksi ex- vaimoa ja nyxän kanssa sieltä täältä poimittuna yhteensä yli 7 lasta kolmena eri sarjana...kauanko onni kukoistaa?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 19:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitäs sitten, jos vaimo onkin hottis, mies itse kuin peruna, johon on tökätty kaksi tulitikkua jaloiksi ja vaihto tapahtuu omaa vaimoa 10 vuotta vanhempaan....muista avuista puhumattakaan?? ...ja mitä sitten, kun on jo kaksi ex- vaimoa ja nyxän kanssa sieltä täältä poimittuna yhteensä yli 7 lasta kolmena eri sarjana...kauanko onni kukoistaa?
[/quote]
No jos tuohon mennään niin sitten lienee kyseessä normaalin vi**tumainen pihtariakka jota kukaan ei jaksa "hottis" ulkoasusta huolimatta,vaan se 10 vuotta vanhempikin tuntuu paremmalta vaihtoehdolta.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 20:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No jos tuohon mennään niin sitten lienee kyseessä normaalin vi**tumainen pihtariakka jota kukaan ei jaksa "hottis" ulkoasusta huolimatta,vaan se 10 vuotta vanhempikin tuntuu paremmalta vaihtoehdolta.
[/quote]
Tämä on jotenkin niin huvittava harmiton tapaus. :D
ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 20:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tämä on jotenkin niin huvittava harmiton tapaus. :D
ap
Kuulostaa siltä, että ex-miehesi on aika kusipää. Olet varmasti rakastanut häntä paljon, mutta koita tässä vaiheessa nähdä totuus, niin olosi helpottuu. Mies on pettänyt sinua törkeästi, pettää nykyistä naistaan ehdottelemalla sinulle kaikenlaista, ja on vongannut kolmannelta naiselta seksiä jopa nykyisen naisensa aikana! Kuka sellaisen miehen voi tosissaan haluta loppuelämän kumppaniksi?
Ja jotenkin voisin ajatella, että nykyinen nainen on samanlaista moraalitonta pohjasakkaa, koska kehtasi pettää sinun luottamuksesi pelehtimällä miehesi kanssa ja sen lisäksi vielä ylenkatsoo sinun tunteitasi. Sinulla on oikeus vihaasi, halveksuntaasi ja suruusi, ja ainoa, mitä tämän naisen pitäisi tehdä, olisi ymmärtää tilannetta ja eri osapuolten tunteita kuin aikuinen. Mutta koska hän ei sitä osaa, hän on arvoton ihminen!
Minä sinuna kertoisin vielä miehelle, miltä naisen näkeminen sinusta tuntuu, ja sanoisin että hänen täytyy saada järjestettyä nainen mahdollisimman kauas sinun silmistäsi ja mielestäsi tai muuten tilanne vain pysyy kaikille hankalana, eikä lastenkaan psyyke pysy kovin balanssissa jos äiti ei toivu takaisin normaaliksi itsekseen vaan on jatkuvasti masentunut.
Koska nyksät kuitenkin tulevat olemaan elämässä enemmän tai vähemmän, kehoittaisin sinua ajattelemaan, että he ovat moraalitonta törkysakkaa. Suoraselkäisyys on heistä kaukana. Anna heille se paikka mielessäsi, joka heille kuuluu. Ja vaikka tuntuisikin siltä, että heillä menee ärsyttävän hyvin, niin ajattele, että ongelmansa kaikilla. Varsinkin valehtelevilla pettäjätyypeillä. Koska miehesi vielä tuntee vetoa sinua kohtaan, niin ei hän ole totaalisen rakastunut siihen naiseen! Tai vaikka olisikin niin hän on pettäjä, ja tulee pettämään sitä naistakin vielä joskus! Itse voisin nähdä heidän suhteen kariutuvan ennemmin tai myöhemmin. Lohduttaudu sillä ajatuksella.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 15:27"]Eiköhän tuo ole aika tavallinen tilanne monessa päättyneessä parisuhteessa. Jotenkin tuli mieleeni, että ap dramatisoi tilannetta. Jos hän löysäisi vähän nyörejä, niin homma saattaisi sujua paremmin. Muuten: kohteleeko isän uusi puoliso lapsia hyvin?
Mites muuten sitten, kun alkaa tulla lasten juhlia, siis ripillepääsyä ja ylioppilasjuhlia ja häitäkin. Lasten isä haluaa varmasti tulla juhliin ja kenties tuoda uuden puolisonsakin mukanaan. Järjestääkö ap silloin suurisuuntaisen dramaattisen kohtauksen? Eikö laihakin sopu olisi parempi kuin ainainen kiukuttelu? Siitä kärsivät lapsetkin.
[/quote]
Rippijuhlat, ylppärit ja häät on varmasti vastac"sen ajan murhe". Kyllä ap varmaan siinä 15 - 17 vuoden sisällä toipuu. Mustantässämtuolta exän nyksältä on tosi mautonta tunkea ap:n silmien eteen luimuilemaan. Hyvällä maulla varustettu ihminen älyäisi antaa kaikkien tunteiden vähän viiletä eikä tukka putkella tunge vittuilemaan.
Ja terkkuja teille ap:ta ja muita petettyjä dissaaville trolleille! Toivottavasti satiaiset kutisee >D
Tiedän miltä sinusta tuntuu ap!
Minun mieheni löysi tämän uuden itseään puolta nuoremman naisen kun kuopuksemme oli 11 kk ikäinen. Muutti naisen luokse saman tien.
Nainen ymmärtää kyllä pysyä poissa mutta olen ihan raivona kun kuulen vanhemman lapsemme vaikka sanovan hänen nimesä. Ex miehenikään ei uskalla puhua tästä naisesta nimeltä, on huomannut ettei kannata.
En toki huuda lapsen kuullen vaan jälkeenpäin ex miehelle.
Ongelma on jotenkin se että kun kuulen hänen nimensä muistan heti sen kaiken pahan mitä lapseni ovat joutuneet kokemaan. Miten vanhempi lapsi itki iltaisin kun oli niin ikävä isiä, miten isi lupasi soittaa tai tulla mutta ei alkuhuumassa vaan malttanut olla poissa sen naisen luota.
Miten ex miehelläni ei nyt ole isosta palkastaan huolimatta rahaa mihinkään lapsiin liittyvään, miten jouduin laittamaan pienimmän päiväkotiin melkein vauvana vaikka oli yhdessä sovittu että lapset pidetään kotihoidossa kolmevuotiaaksi saakka.
Miten pienempi ei tule koskaan edes muistamaan sellaista aikaa kun meillä oli kokonainen perhe.
Jotenkin sitä naista on kai helpompi vihata ja syyttää kun miestä koska lapset rakastavat isäänsä ja sen kanssa on pakko tulla toimeen.
Voin unohtaa kaiken ja elää omaa uutta elämääni mutta jos vaan kuulen sen nimenkin niin raivo kuohahtaa.
Olet ap paljon minua parempi ihminen kun edes jotenkin selviät noista kohtaamisista.
En ymmärrä tuollaisia miehiä. No, vanhana pappana tulevat sitten kokemaan karvaan kohtalon, kun hylätyt lapset eivät viitsi käydä katsomassa.
Hirveätä luettavaa, miten pieni lapsi itkee isäänsä ikävissään.
"Millä saan heidät ymmärtämään, että emme halua olla hänen kanssaan tekemisissä."
Tämä on suora lainaus ensimmäisestä viestistäsi. Kirjoitat monikossa, "emme halua". Tilanteesi on vaikea, ja ymmärrän kielteiset tunteesi täysin. Toivottavasti et kuitenkaan samaista lastesi ajatuksia automaattisesti omiisi. Jos viittasit johonkin muuhun, pahoitteluni äkkinäisestä johtopäätöksestä.
Minä sanoin ex-miehelleni, että en aio ikinä olla uuden naisystäväsi kanssa missään tekemisissä. Kysyi miksi. Sanoin, että en halua keskustella siitä, minulla on omat syyni. Tarkoitus ei ole loukata. Minulla on oikeus siihen. Mies ymmärsi tämän. Hoidamme vanhemmuuden oikein hyvin yhdessä. Kunnioitamme toistemme rajoja. En ole koskaan viiden vuoden aikana nähnyt naista enkä ole ex-miesystävääni saattanut tilanteeseen, että olisi nähnyt miesystäväni. Minulla on oikeu somiin rajoihini. Niin on sinullakin. Siihen vaan varmasti vaikuttaa, että olemme ex-mieheni kanssa kunnioittavissa väleissä ja ajattelemme samalla tavoin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 19:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi. Luulet varmaan olevasi ikinuori ja kaunis ja ettei mies muuta kaipaa, vaikkapa pään sisältö on tyhjää täynnä :-D
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:22"]
Tiedän miltä sinusta tuntuu ap!
Minun mieheni löysi tämän uuden itseään puolta nuoremman naisen kun kuopuksemme oli 11 kk ikäinen. Muutti naisen luokse saman tien.
Nainen ymmärtää kyllä pysyä poissa mutta olen ihan raivona kun kuulen vanhemman lapsemme vaikka sanovan hänen nimesä. Ex miehenikään ei uskalla puhua tästä naisesta nimeltä, on huomannut ettei kannata.
En toki huuda lapsen kuullen vaan jälkeenpäin ex miehelle.
Ongelma on jotenkin se että kun kuulen hänen nimensä muistan heti sen kaiken pahan mitä lapseni ovat joutuneet kokemaan. Miten vanhempi lapsi itki iltaisin kun oli niin ikävä isiä, miten isi lupasi soittaa tai tulla mutta ei alkuhuumassa vaan malttanut olla poissa sen naisen luota.
Miten ex miehelläni ei nyt ole isosta palkastaan huolimatta rahaa mihinkään lapsiin liittyvään, miten jouduin laittamaan pienimmän päiväkotiin melkein vauvana vaikka oli yhdessä sovittu että lapset pidetään kotihoidossa kolmevuotiaaksi saakka.
Miten pienempi ei tule koskaan edes muistamaan sellaista aikaa kun meillä oli kokonainen perhe.
Jotenkin sitä naista on kai helpompi vihata ja syyttää kun miestä koska lapset rakastavat isäänsä ja sen kanssa on pakko tulla toimeen.
Voin unohtaa kaiken ja elää omaa uutta elämääni mutta jos vaan kuulen sen nimenkin niin raivo kuohahtaa.
Olet ap paljon minua parempi ihminen kun edes jotenkin selviät noista kohtaamisista.
[/quote]
En minä niistä selviä kunnialla.Ärisen ja rähisen kuin terrieri. ..ja juuri tuo raastaa sydäntä..petetyt lupaukset soittaa. Nämä lapset eivät kiinnosta, ei halunnut heitä jouluksi edes. Uuden naisen, tämän lasten ja ensimmäisen liiton lasten kanssa sitten lomaillaan samaan aikaan etelässä.Ei minua haittaa, mutta millä nämä selittää sitten, kun kasvavat. "Kyllä isi teitä rakastaa...äidille se on vihainen." ?? Kesällä kävi yhden päivän katsomassa heitä ja kun palautti heidät tuntia liian aikaisin, niin nyksä istui autossa kadulla työpaikkani edessä samalla, kun ukko vonkasi minulta sisällä seksiä ja yritti kähmiä ja kurkkia,kun vaihdoin työvaatteita pois.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:30"]
"Millä saan heidät ymmärtämään, että emme halua olla hänen kanssaan tekemisissä."
Tämä on suora lainaus ensimmäisestä viestistäsi. Kirjoitat monikossa, "emme halua". Tilanteesi on vaikea, ja ymmärrän kielteiset tunteesi täysin. Toivottavasti et kuitenkaan samaista lastesi ajatuksia automaattisesti omiisi. Jos viittasit johonkin muuhun, pahoitteluni äkkinäisestä johtopäätöksestä.
[/quote]
Tarkoitin vanhempiani ja muuta sukuani. Lasten haluan tapaavan isäänsä ja olen sanonut, että "Äidille sopii kyllä, jos te tykkäätte "Tainasta"."
ap
Ok, hyvä niin! Sanoja voi tulkita monella tapaa. Hyvää jatkoa sinulle!
Nr. 55
Ymmärrän kyllä hyvin sinun tunteesi ja olen samaa mieltä nr. 40 kanssa, että nyxä on mustasukkainen ja sen takia tunkee kaikkialle "vahtimaan" tätä saalistaan. Sanon sulle, että ex-miehesi makaa niinkuin petasi, ja sen vonkauksiin älä vastaa mitään, sano että "haista kuule sama paska mitä mulle jakelit ja älä unta nää" korkeintaan.
Mutta julkisilla paikoilla ja ex:n reviirillä et voi välttyä sen nyxän näkemiseltä, joten valitettavasti sinun pitää niellä vitutuksesi ja käyttäytyä silloin. Jos nyxä soittelee puheluita, niihin ei ole pakko vastata mitään, varsinkaan, jos ne eivät ole lapsia koskevaa asiaa. Mitään haukkumista sinun ei tarvitse kuunnella, ja mielestäni se on jo kunnianloukkaus. Minä puhuisin ex:n kanssa mahdollisimman vähän!
terv. kolmen yh