Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä kiltteydestä kipeä sanoi suorat sanat kusipäiselle työkaverille :)

Vierailija
04.03.2014 |

Koko elämäni olen ollut ns. kiltti. En puolustaudu jos joku tölväisee, vaan olen vain hiljaa, tai vastaan sovittelevasti takaisin. En riitele kenenkään kanssa.

Duunissa on eräs eukko, joka jostain syystä vastailee ilkeilevästi ja ylimielisesti takaisin, ei vastaa asiallisiin kysymyksiin, ei tervehdi ym. Joskus hän vastaa vaikkei kysykään, tai kysyn joltain toiselta. Hän tulee heittämään nokkavia kommentteja väliin. Jos esim. kysyn toiselta työkaverilta, että mihin tulostimeen tämä tulostuu, niin tämä tulee väliin räyhäämään että etkö sä nyt sitä tiedä. Tai jos kerron nukkuneeni huonosti, hän kiiruhtaa sanomaan väliin, että asiat pitää pistää tärkeysjärjestykseen, että HÄNELLE lapset on ne tärkeimmät, että hän jättäisi työn jos väsyttäisi.

Tänään ryhdyin valmistelemaan päivän työtehtäviä ja ehdotin hänelle työlistaa. Sanoin että jos se on hyvä, niin ok, jos tarvitsee tehdä muutoksia, niin tehdään. Se ärsytti häntä jostain syystä suunnattomasti, ja sylki vaahdoten hän todellakin huusi, että tällaiseen listaan hän ei suostu ja mitä oikein kuvittelen ym. Muut ympärillä havahtuivat tuohon rähjäämiseen ja pyörittelivät silmiään. Joku sanoi mulle että älä välitä.

Mulla alkoi pitkään jatkuneen kuittailun jälkeen kiehua. Pyysin tyypin sivummalle ja kysyin että mikä sen ongelma on. Tämä hämmentyi ja rupesi juttelemaan ihan muista asioista. Tuijotin silmiin ja kysyin uudelleen. Vastauksena tuli sitten, että kun en tajua mitään! Sanoin että mun ymmärryksessä ei ole mitään vikaa, ja että jos hänellä on tapana puhua ihmisille tuohon tyyliin, niin nyt on aika opetella uudet käytöstavat. Mulle voi puhua asiallisesti, ok? Hän rupesi sopertamaan taas jotain hämmentyneenä. Kysyin toistamiseen onko asia selvä. Vastauksena tuli äimistynyt joo. Sanoin hyvä, ja sitten pyyhkäisin ohi jatkaamaan hommiani.

Tiesin että kohta hän on avautumassa työpaikan röökipaikalla tästä kamaluudesta, ja kuinka hänen käytöksensä on ollut varmasti ihan oikeutettua jne. Ja niin hän olikin :) Olin järkyttynyt siitä, että sanoin näin, mutta tyytyväinen siitä että näytin etten ole mikään pahan olon kaatopaikka. Selvästikään tuolla lailla käyttäytyvällä ihmisellä ei ole kaikki ihan kohdallaan.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap tunsi ylpeyttä teostaan niin se teko oli väärä. Jos hän teki sen muiden takia hän teki todella hyvän työn. Rehennellessään teolla aihe vapaalla hän tavallaan tekee väärin.

Vierailija
42/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Olit todella asiallinen. Jos asioihin puututtaisiin tällaisella järkevällä tavalla HETI niin kaikilla olis varmasti mukavempaa töissä. Ei tuommoista käytöstä pidä hyväksyä. Hyväksyttekö lapsilta kiusaamista? Ei aikuisiltakaan pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varmasti hassulta, mutta moni nuori on vähän idealisti töiden suhteen ja kokee kokeneemmat työntekijät tylyinä. Siihen on syynsä, mutta työntekijä kypsyy työpaikallaan työnjohtoon ja annettuun työhönsä vuosien kokemuksella. Suosittelisin ap:ta tutustumaan työpaikkaansa hyvin ennenkuin aloitaa mellakkaa tuulimyllyä vastaan. Ap:n kokema työntekijä on luultavasti puutunut akseli. Akseli joka on vuosia tehnyt vasten tahtoaan sitä mitä yläluokka sanelee. Hänen ideologiansa on huuhtoutunut ideologioiden suohon. Sieltä suosta valmistuu uusia työläisiä liukuhihnalle kirkkain mielin, kunnes kiertokulku on valmis. Ap on tämä sama vihaamansa henkilö :/

Vierailija
44/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:29"]

ärsyttää asiakkaita ja tuo ilmapiiriin käsinkosketeltavan myötähäpeän

[/quote]

Juuri noita tunteita ei työpaikalla tulisi kokeneen työläisen noteerata. Työ on työtä ja tunteet ovat tunteita. Työnteko ei kaipaa tunteita. Sitä 11mies yritti teille opettaa, vaan kuurot korvat kuulevat kantapään kautta sanoo vanha pohjalainen sananlaskukin.

Vierailija
45/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainoa ap:lle alapeukuttanut oli tuo ruotuun laitettu työkaveri :)

Vierailija
46/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen henkilö entisessä työpaikassa - tosin pomona. Juteltiin kerran kollegan kanssa mun norjalaisesta syntyperästä ja pomo kuuli keskustelun. Heitti muka-hauskaa läppää selvästi vittuillen siitä, että mun kannattais vaihtaa sukunimeni Breivikiksi jotta varmasti muutkin tietäisi missä maassa oon syntynyt. Tästä siis jo parisen vuotta aikaa. Särähti korvaan hassusti.

Vierailija
47/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu muuhun kun tuohon "mihin tulostimeen tämä tulostuu" kommenttiin?

Yksinkertaistahan se on tarkistaa mihin tulostimeen tulosteet meneey, pitäisi jokaisen osata. Sen lisäksi perustaitoihin kuuluu asentaa haluamansa tulostin konelleen jos on useita vaihtoehtoja mihin voi tulostaa.

Mitä työtä teette? Mikä on koulutus?

Opettele itse tietokoneen peruskäyttöä, älä rasita muita turhilla kysymyksillä.

Onko työpaikallanne mikrotuki tms. Voisit pyytää esimieheltäsi että saisit lisäkoulutusta.

Vierailija
48/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 10:03"]

Minä kohtasin eräässä työpaikassa kamalan työilmapiirin myrkyttäjän. Kohteli minua, nuorempaa ja ajankohtaisemmalla osaamisella valjastettua, kuin ilmaa. Ihan sama mitä kysyin, niin vastaus tuli kuin kylmiltä kiskoilta. Selvästi halusi kyykyttää ja "näyttää paikan". Jopa naisen pomo kertoi minulle siitä, kuinka raskas tyyppi hän on työyhteisössä. Todella tarkka siitä, että asiat tehdään just eikä melkein kuin HÄN haluaa, ei halua muutosta, todella joustamaton, jne. Kaikkeen vastaukset tiuskaisuja, huokailevan dramaattisia valituksia tai jonkin asian arvostelua. Osaa halutessaan olla todella mielinkielin ja teko-mukava. Olen niin onnellinen, ettei minun tarvitse olla hänen kanssaan samassa työpaikassa ja todellakin säälin tyypin työkavereita, muut olivat ihanaa porukkaa, joilla hyvä henki.

Minusta pomolta pitäisi löytyä sen verran munaa, että ottaisi asian puheeksi ja yrittäisi puhdistaa ilmaa. On kuitenkin osa esimiehen tehtäviä kannustaa hyvään ja tasa-arvoiseen työilmapiiriin.

[/quote]

Tuon kaltaisille käärmeille pitäisi voida antaa lähtöpassit. Mutta työntekijäjärjestöt ovat onnistuneet tekemään irtisanomisesta lähes mahdotonta.

Vierailija
49/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäkää toinen poski ja olkaa ymmärtäväisiä. Tehkää työnne nöyrästi ja alistukaa. Näin toivoo jo koulukiusaaja, joka jatkaa niin kauan, kunnes hänelle pannaan hanttiin. Työpaikkakiusaaja jatkaa myös niin kauan, kuin annat hänen kiusata ja huutaa sinulle. 

Vierailija
50/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:30"]

Kääntäkää toinen poski ja olkaa ymmärtäväisiä. Tehkää työnne nöyrästi ja alistukaa. Näin toivoo jo koulukiusaaja, joka jatkaa niin kauan, kunnes hänelle pannaan hanttiin. Työpaikkakiusaaja jatkaa myös niin kauan, kuin annat hänen kiusata ja huutaa sinulle. 

[/quote]

Ei saa ruokkia trollia. Trolli pian huomaa elävänsä oman luomuksensa yksinäisyydessä. Eikä sieltä ole ulospääsyä muutoin, kuin muuttamalla käytöstään ja lähestymistapaansa muihin.

Vierailija
51/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä historian syövereistä ap viesti on kaivettu ja miksi. Maaliskuulta?

Vierailija
52/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 11:50"]Valitettavasti 11mies on oikeassa. Työ työnä ja oma elämä erillään työstä. Työasioita ei pidä ottaa henkilökohtaisesti.
Mikäli työntekijä konkreettisesti häiritsee työnalaatua niin tilanteeseen pitää kutsua lainvalvoja.
Nyt näyttäisi siltä että akat ns. kanatappelee, eikä paikalla ole kukkoa, joka pitää järjestyksen yllä ja tarvittaessa ojentaa eukkoja.
[/quote] Kaikki täällä palstalla, niin miehet kuin naisetkin, tietävät tämän edellä kuvatun kaltaisen tyypin työelämässä! Usein keski-ikäinen, mahakas ja täysin kouluttamaton tai koulussa huonosti pärjännyt mieshenkilö, joka omien sanojensa mukaan tulee pistämään asiat järjestykseen ja oikeasti vain vaikeuttaa kaikkien muiden töitä, ärsyttää asiakkaita ja tuo ilmapiiriin käsinkosketeltavan myötähäpeän

Vierailija
53/71 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos olet hiljainen vetäytyjä niin oikeasti Se On Tosi ärsyttävää myös. Ei Se että jutustelee muille ole juoruilua tms. Joskus te sun tyyppiset itseään parempana pittävät introvertit voitte myös olla aika raskaita työyhteisössä (jos nyt tulkitsen oikein sun käytöstä) ei Tää yhteiskunta sillä lailla pyöri että kaikki on töissä hiljaa kahvipöydässä.

Vierailija
54/71 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin väärin ymmärretty. t. ei ap

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 07:38"]

Ap. Jos olet hiljainen vetäytyjä niin oikeasti Se On Tosi ärsyttävää myös. Ei Se että jutustelee muille ole juoruilua tms. Joskus te sun tyyppiset itseään parempana pittävät introvertit voitte myös olla aika raskaita työyhteisössä (jos nyt tulkitsen oikein sun käytöstä) ei Tää yhteiskunta sillä lailla pyöri että kaikki on töissä hiljaa kahvipöydässä.

[/quote]

Vierailija
55/71 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työkaveri jolla on pakonomainen tarve kommentoida ihan kaikkea ja varsin ilkeään sävyyn,yksi sun toinen on asiasta maininnut mutta ei auta. Ikävä luonteenpiirre.

Vierailija
56/71 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan vaan ap, pian muukin porukka kääntyy sua vastaan. Sori vaan mutta näin se menee, jos työpaikalla on yksi taitava manipuloija, jonka käytöstä muut pelkäävät. Kuten koulukiusaamisessa, parempi liittyä kiusaajan porukkaan kuin puolustaa kiusattua, niin ei joudu itse maalitauluksi.

Vierailija
57/71 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä nainen, joka mielellään ystävystyy uusein työntekijöitten kanssa. On aluksi viehättävä persoona, mutta paljastuu sitten selkää puukottavaksi. Haukkuu muitten työntekoa ja jopa ulkonäköä. On perillä hyvin monien ihmisten asioista ja totuudet lipsahtelee puolivahingossa. Saattaa arvostella minulle ihmisiä, joitten kanssa on tiimissä ja sitten veljeilee näitten kanssa hymyssä suin.Haukkuu laiskoiksi ihmisiä, mutta istuu itse tauoilla liikaakin. Olen oppinut varomaan ja olen tekemisissä vain välttämättömän. Kehuu omia töitään ja ripeyttään. Saattaa haukkua sijaisia päin näköäkin. Kauhean raskasta, kun on sellainen näkyvä persoona, besserwisser (tosin toistaa muitten kommentteja, ei juuri omia mielipiteitä) ja saa aikaan ikävää ilmapiiriä. Eikö mun auta kuin alkaa vain tervehtiä ja pysyä pakollisissa työasioissa?

Vierailija
58/71 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan samanlainen työkaveri, ilkeilee, lässyttää ja kertoo ihan kaikille asiakkaille ja yhteistyökumppaneille että minä olen tukityöllistetty kehitysvammainen vaikka olen tietääkseni aivan normaaliälyinen ja jopa ilkeilijää koulutetumpi. Asiakkaat ja yhteistyökumppanitkin käyvät monesti sitten lässyttämässä minulle mukarohkaisevasti. 

En vain voi käsittää näitä ihmisiä. Kertokaa nyt ilkeilijät meille millä tavalla se ilkeänä oleminen parantaa teidän oloanne ja mistä se ilkeilyntarve syntyy?

Vierailija
59/71 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuulleet millaista läppää miehet heittää toisilleen? Miten naiset voi olla niin herkkänahkaisia, että ottavat kaiken selkään puukottamisena? Sanon kyllä jatkossakin ääneen, että minua vituttaa yksi työkaveri joka on ihan tautisen hidas. Silti pystyn tekemään hänen kanssaan töitä ja nauramme samoille jutuille.

Vierailija
60/71 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 08:16"]

Oletteko kuulleet millaista läppää miehet heittää toisilleen? Miten naiset voi olla niin herkkänahkaisia, että ottavat kaiken selkään puukottamisena? Sanon kyllä jatkossakin ääneen, että minua vituttaa yksi työkaveri joka on ihan tautisen hidas. Silti pystyn tekemään hänen kanssaan töitä ja nauramme samoille jutuille.

[/quote]

Jos sun on pakko avautua työkaverisi hitaudesta, keskustelethan hänen kanssaan asiasta kahden kesken, älä hauku selän takana muille.