Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18v asuu kotona

Vierailija
03.03.2014 |

Tilanne se että 18v asuu mun kanssa ja kirjoittaa nyt keväällä, ex on maksanut elareita.

Onko paikalla ketään jolla sama tilanne, onko ex maksanut elareita edelleen vai lopettanut kun opiskelu lukiossa on ohi?

Olen täysin pulassa jos elarit lakkaa, poika harrastaa urheilua ja syö aika hirmuisesti, vaihtoehtona on että muuttaa isälleen.

Itse olen työtön, ansiosidonnaisella toistaiseksi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen elättää itse itsensä.

Vierailija
2/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö exän kanss avoisi keskustella asiasta? Ei vanhemmuus lopu 18-vuotispäivään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poikasi ei muuta omilleen!? Aikuinen ihminen! Menisi töihin kesäksi, syksyllä kouluun ja hakisi opintotukea asumislisineen ja opintolainoineen.

Mistä näitä uusavuttomia tulee..

Vierailija
4/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:55"]Miksi poikasi ei muuta omilleen!? Aikuinen ihminen! Menisi töihin kesäksi, syksyllä kouluun ja hakisi opintotukea asumislisineen ja opintolainoineen.

Mistä näitä uusavuttomia tulee..

[/quote]

Ei ole uusavuttomuutta, jos ei oitis lukion jälkeen pysty muuttamaan omilleen.

Kesätöitä voisi harkita pojalle?

Vierailija
5/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika hakee töitä koko ajan, oli tänäänkin työhaastattelussa.

Tarkoitus on että olisi töissä tammikuuhun asti, silloin menee inttiin, opiskelupaikkaa hakee myös.

JOS ei saa töitä niin pulassa ollaan, hakijoita riittää.

Täytyy ottaa puheeksi exän kanssa, ja en todellakaan ole ajamassa pois kotoaan, saa asua niin kauan kuin opiskelut on ohi.

AP

Vierailija
6/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaali tilanne, että abiturientti asuu kotona, mutta tietenkään AV-mammojen piireissä tämä ei ole näköjään tapana. 

Vierailija
7/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai saa asua kotonaan mutta en minä ainakaan mitään elareita tingannut, maksoin ruoan ja kirjat ja osan vaatteista, abi meni töihin ja maksoi huvituksensa.

Vierailija
8/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sinä, kai sinäkin töitä haet?

Vierailija
9/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika voi pyytää isältään koulutustukea toisen asteen opintojen ajaksi. 

http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/erityiskysymykset/erotilanne/elatus/

Ks.kohta Koulutusavustus 

Lapsihan voi hakea myös opintolainaa (se on 300 euroa/kk) kun on 18 ja asuu kotona. 

Vierailija
10/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olette nyt jo hakeneet opintotukea? Pitäisi saada noilla perusteilla (eli vaikka vanhempien tulot vielä vaikuttaakin). Ja oletteko hakeneet ja saaneet asumistukea?

Vierailija
11/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on parempi että asuu kotona kuin on kodittomana. 

Vierailija
12/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen asteen tutkinto vielä kesken, niin voi saada niin sanottua koulutusavustusta isältä. 

Vierailija
13/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 17:24"]

Aika normaali tilanne, että abiturientti asuu kotona, mutta tietenkään AV-mammojen piireissä tämä ei ole näköjään tapana. 

[/quote] No tämähän riippuu täysin mamman tulotasosta. Jos on varaa, niin siinähän kersat asuu vaikka 3-kymppisiks. Vaan jos on köyhä (yh)mamma, niin silloin aikuinen lapsi menee töihin, tai muuttaa pois. As simple as that.

Vierailija
14/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:28"]

[/quote] No tämähän riippuu täysin mamman tulotasosta. Jos on varaa, niin siinähän kersat asuu vaikka 3-kymppisiks. Vaan jos on köyhä (yh)mamma, niin silloin aikuinen lapsi menee töihin, tai muuttaa pois. As simple as that.

[/quote]

Kolmekymppinen on vähän eri asia kuin abiturientti, jolla ei ole esim. ammatillista koulutusta. Aika harvinaista se on, että 18-vuotias potkitaan kotoa pois.

Vierailija
15/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:28"]

[/quote]

Kolmekymppinen on vähän eri asia kuin abiturientti, jolla ei ole esim. ammatillista koulutusta. Aika harvinaista se on, että 18-vuotias potkitaan kotoa pois.

[/quote]

No lukion sijasta olisi voinut suorittaa ammatin tai kaksoistutkinnon. Ja mitä läheltä monia olen seurannut, huonoiten elämässä pärjäävät ne jotka asustelivat aikuisina äidin nurkissa.. Elämä ja asioiden hoitaminen tuli liian kovana yllätyksenä.

Vierailija
16/16 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa opintotukea ja se auttaa paljon, itse haen ihan jatkuvasti töitä, ikavä kyllä jopa siivoojan paikasta tulee ilmoitus, kiitos mutta...

Meitä työttömiä on aika paljon, itse olen iältäni 55v ja kansakoulupohja, työhistoriaa jo 40 vuotta...

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän