miksei naapurin ukko käy IKINÄ ruokakaupassa?
Heillä on monta pientä lasta ja nainen käy aina lasten kanssa kaupassa. On se aika surkea näky, kun raahaa pitkän matkan lapsia ja painavia ruokakasseja. Autottomia ovat. Sen mies on työtön, mutta ei ole koskaan kauppareissuilla mukana. Siis ei koskaan ja ollaan asuttu naapureina vuosia. Itseasiassa koko miestä on näkyny vaan muutaman kerran. Sen kovasta äänestä voi kyllä päätellä, että kotona on.
Kommentit (20)
Pitääkö sieltä ostaa aina niin paljon että pitää raahata kasseja
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:40"]
Pitääkö sieltä ostaa aina niin paljon että pitää raahata kasseja
[/quote]
no ovat suurperhe, joten kai jo pelkät maidotkin painaa. ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:39"]
no mene ja kysy siltä
[/quote]
meinasin kerran, mutten sitten kehdannut. Sen sijaan mun mies tarjoutu kantamaan ne painavat kassit ja oli helpottunut.
Kuka oikeesti kyttää naapureitaan noin tarkasti??
Se on roolijako meidän perheessä. Minä käyn kaupassa, mies tekee ruuan, tiskaa ja pitää keittiön siistinä!
Jos se ei vaan osaa käydä kaupassa? Äiti on aina passannut ja nyt vaimo.. :D Mulla on töissä yks kaveri, 45+ vuotias, jonka ukko ei yksinkertaisesti osaa ostaa esim. kaupasta perunoita, ellei akka ole kauppalistaan kirjoittanut montako kpl ja millaisia pottuja. :D
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:50"]
Kuka oikeesti kyttää naapureitaan noin tarkasti??
[/quote]
No ei kukaan, mutta kun rivarissa asutaan ja paljon olen pihalla, niin ei voi olla näkemättä mitä ympärillä tapahtuu. Sitä paitsi rytmit osuu niin, että ollaan usein samaan aikaan kaupassa. ap
Mä en tiedä miksi naapurisi ei käy kaupassa, mutta kerron miksi mun mies ei mene kauppaan itsekseen. Hän ei tuo sieltä mitä tarvitaan! Mä voin kirjoittaa listan, mut siellä kaupassa sille listalle tapahtuu aina jotain. Kaikkia listalla olevia tarvikkeita ei kotiin saakka tule, ylimääräistä saattaa tulla. Siksi käyn kaupassa itse, joko yksin tai kahden lapsen kanssa
Kyttäätkö myös naapurin ikkunasta, kuka siellä imuroi, pyykkää, vaihtaa petivaatteet, lukee iltasadun ja lykkää sapuskaa taaperoitten suuhun?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:50"]
Se on roolijako meidän perheessä. Minä käyn kaupassa, mies tekee ruuan, tiskaa ja pitää keittiön siistinä!
[/quote]
Näillä ei ole roolijakoa. Aina jos tulee vaihdettua muutama sana pihalla ja vaikuttais kestävän yli 5 min. niin naapurilla on kiire laittamaan ruokaa, tai selittää, että on siivous ym. kesken. Niin joo ja eivät muuten lasten kanssa juurikaan ulkoile. Edes rivaripihallaan. Kutsuttiin ne kerran pihaporukan kanssa grillaamaan. Se ukko istui rillään muista ja puolen tunnin jälkeen vaati kotiin. ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:52"]
Mä en tiedä miksi naapurisi ei käy kaupassa, mutta kerron miksi mun mies ei mene kauppaan itsekseen. Hän ei tuo sieltä mitä tarvitaan! Mä voin kirjoittaa listan, mut siellä kaupassa sille listalle tapahtuu aina jotain. Kaikkia listalla olevia tarvikkeita ei kotiin saakka tule, ylimääräistä saattaa tulla. Siksi käyn kaupassa itse, joko yksin tai kahden lapsen kanssa
[/quote]
Heh, kuulostaa tutulta..
Olin kerran kirjoittanut kauppalistaan (tässä pitää skarpata MITEN kirjoittaa..): mandariineja, satsumoita tai klementiinejä, tarkoitin että mies toisi jotain näistä oransseista pikku sitrushedelmistä, ei väliä mitä laatua. No, mies sitten toi näitä kolmea lajia jokaista pussillisen. <3. :D No, syötiin sitte niitä oikein urakalla.. :D
Joo joo on sinun naapurilla huono mies. Työttömyys aiheuttaa sitä, että saattaa menettää koko elämänsä hallinnan.
Olet sinä hyvä ihminen, kun olet varmasti tarjonnut apua tuolle perheen äidille. Hyvää kevättä! Ihana, että on tälläisiä empaattisia naapureita, joita kiinnostaa!
no miksi se ukko ei ole mukana kantamassa ostoksia, työtön kun on?? ap
Ei tartte käydä kaupassa jos käy töissä syömässä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:01"]
Joo joo on sinun naapurilla huono mies. Työttömyys aiheuttaa sitä, että saattaa menettää koko elämänsä hallinnan.
Olet sinä hyvä ihminen, kun olet varmasti tarjonnut apua tuolle perheen äidille. Hyvää kevättä! Ihana, että on tälläisiä empaattisia naapureita, joita kiinnostaa!
[/quote]
mitä apua? rahaako? ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:02"]
[/quote]
mitä apua? rahaako? ap
[/quote]
Kantamaan niitä kauppakasseja, katsomaan lasten perään, kun rouva käy kaupassa, kutsunut kahville jne...
no miksi se ukko ei ole mukana kantamassa ostoksia, työtön kun on?? ap
[/quote]
Selkä, olkapäät, polvet yms. huonossa kunnossa ja siksi ei ole töitäkään?!
Tiedän myös perheen jossa mies on herra ja hidalgo, nainen raataa niska limassa. Odottaa että ruoka tulee valmiiksi lautaselle asti. Lapsia on viisi.
Mies sentään ajaa auton parkkipaikalle ja nainen käy kaupassa. Mies ei kanna edes ruokakasseja sisään.
Tuossa perheessä mies saa ensimmäisenä annoksensa ja sitten lapset ja vaimo. Nainen ei ole käynyt töissä ja tiedän sen johtuvan miehen asenteesta, nainen kuuluu kotiin, tekee kaikki kotityöt ja palvelee miestään.
Väitän että nainen on läheisriippuvainen. Mies oli uskonton ja olivat jossain vaiheessa erossakin. Vaimo itki miehen perään ja kinusi takaisin, eron aikana tuli raskaaksi tälle samaiselle miehelle. Palasivat yhteen.
En vaan voi käsittää.
läheltä seuraava
no mene ja kysy siltä