Kun katsoo suomalaisia kylpylässä niin HUHHUH!
Vietimme toissaviikolla hiihtolomaa parissa Etelä- ja Keski-Suomen kylpylässä ja ei voi kuin todeta että huhhuh, missä kunnossa suomalaiset, varsinkin suomalaiset naiset, noin keskimäärin ovat. Suuren osan voisi laittaa superdieetille samantien. Liikunnan jälkiä ei juuri vartaloissa näy, vaan pelkkää vetelää taikinaa roikkumassa vaihtelevat määrät. Olen itse kokenut olevani liian lihava, mutta saatoin ilokseni todeta kuuluvani porukan hoikimpiin! Olen kuitenkin ihan normaalipainoinen, enkä mikään laiheliini.
Ihmettelin, että missä ne kaikki 170/55, koko 36 kokoa olevat solakat av-mammat oikein piileskeli?? Niitähän ilmestyy pilvinpimein jokaiseen laihdutusta/painoa sivuavaan ketjuun.
Nyt mammat liikkeelle ja tolkkua syömisiin! Huonot tavat siirtyvät jälkikasvulle ja sitten olemme todella lirissä.
Kommentit (64)
Olen kyllä kiinnittänyt samaan huomiota myös eteläsuomalaisissa uimahalleissa. Aika monet isätkin ovat ylipainoisia. Ja lapset.
Kumma juttu, kun ihmisiä ei oma terveys kiinnosta.
Kuka hullu syö aamiaiseksi (tai muutenkaan) jotain pekonia.
Ottamatta kantaa ylipainon haitoista terveydelle, jaksan aina ihmetellä näitä ihmisiä jotka kokevat asiakseen arvostella toisten ulkonäköä tai elämäntapoja ja vielä tehdä siitä avauksen av-palstalle.
Muualla maailmassa on sotaa ja kärsimystä ja ap:n suurin murhe on tuntemattomien ihmisten läskit. Sinulla on kyllä asiat liian hyvin.
Mä luulen, että hoikemmat tekevät hiihtolomallaan jotain ihan muuta kuin käyvät lillumassa missään kylpylöissä...
Äh. Älä viitsi. Sun otantasi jossain kylpylässä on surkean vajavainen.
Tutkimusten mukaan painonindeksi on noussut vuosien myötä, mutta edelleen vain noin viidesosa naisista on lihavia.
Ei sillä mitään, totta kai terveelliset elintavat ovat hyvä asia jokaiselle, mutta tapasi kannustaa on suoraan sanoen surkea.
Täällä piileskelee yksi 162 cm ja 51 kiloa painava suomalainen nainen. En asu Suomessa enkä voi sietää kylpylöitä, joita asuinmaassani olisi pilvin pimein. Enkä käy niissä todellakaan Suomessakaan :)
Montako yötä viivytte kylpylässänne, ap? Tuliko paljon hintaa?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:18"]
Olimme hiihtoloman kylpylässä mekin ja mieheni ihmetteli ap useita kertoja minulle aivan samaa... Koko perheemme harrastaa paljon liikuntaa.
Ja niiden perheiden lapset... Jo aamiaisella lautasella pekonia, leivoksia... Ihan oikeasti. Mitä näissä perheissä oikein tapahtuu.
[/quote]
Jos ollaan lomalla, niin en kyllä rupeais kieltämään itseltäni tai lapsiltani leivoksia ja pekonia aamupalalla. Jos on ylipainoa, niin kyllä ne terveelliset elämäntavat on totta kai tärkeät ja niihin pitää kiinnittää huomiota, mutta jos pari kertaa vuodessa pääsee lomalle niin kai siellä nyt saa herkutella valmiissa aamiaispöydässä.
Ja kun joku sieltä tulee kuitenkin läskikorttia kohta heiluttelemaan, niin ei, en ole ite pullukka vaan varsin hoikka tapaus, eikä mulla ole lapsiakaan vielä. Mutta en siis antaisi pahaa silmää sille pullukkaperheellekään ja niiden muffineille siellä hotellin aamiaisella. ;)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:18"]
Olimme hiihtoloman kylpylässä mekin ja mieheni ihmetteli ap useita kertoja minulle aivan samaa... Koko perheemme harrastaa paljon liikuntaa.
Ja niiden perheiden lapset... Jo aamiaisella lautasella pekonia, leivoksia... Ihan oikeasti. Mitä näissä perheissä oikein tapahtuu.
[/quote]
Ihan oikeasti. Loma on lomaa! Silloin ei nipoteta ruuasta, eikä olla sekunttikello kädessä. Rakkaudella aktiivisesti liikkuvaperhe!
Itse oon käynyt Saariselällä ja Levillä kylpylähotelissa ja en ole huomannut lihavia mammoja, lapsiperheitä ja hauskaa on ollut. Tykkään Levin kylpylähotellista enemmän kun Saariselän koska ulkona pari poreammetta. Autoista päätellen hyvätuloista porukkaa.
En ymmärrä, ketä voi noin paljon kiinnostaa muiden kropat. Oma elämä kenties tylsää?
terv. laiha läski
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:39"]
Jos ollaan lomalla, niin en kyllä rupeais kieltämään itseltäni tai lapsiltani leivoksia ja pekonia aamupalalla. Jos on ylipainoa, niin kyllä ne terveelliset elämäntavat on totta kai tärkeät ja niihin pitää kiinnittää huomiota, mutta jos pari kertaa vuodessa pääsee lomalle niin kai siellä nyt saa herkutella valmiissa aamiaispöydässä.
[/quote]
Ihan samaa mieltä, kyllä lomalla saa relata. Meidän pojan suurimpia nautintoja hotelliaamiaisella on juurikin tuo paistettu pekoni, kun meillä ei todellakaan kotona syödä aamupalaksi pekonia. Joten turha huolestua muiden perheiden hotellisyömisistä, se tuskin on samaa kuin ruokavalio kotona.
Palstan läskifoobikko on taas lihonut 10 grammaa ja kauhistelee.
Siis mä olen samaa mieltä suomalaisten painosta, vaikka itsekin olen suomalainen. Asun nykyään ulkomailla, ja siellä mulle iski kuin märkä rätti päin kasvoja, että olen ihan oikeasti lihava muihin verrattuna, vaikka Suomessa olen pitänyt itseäni hoikkana. Suomessa on niin vääristynyt käsitys normaalipainosta, ettei tosikaan. 100-kiloinen ja 160-senttinenkin pitää itseään vain muodokkaana! Huhhuh. No, jos viihtyy sellaisena, niin kannattaa pysyä Suomen rajojen sisäpuolella, tosin USA on toinen vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:06"]Vietimme toissaviikolla hiihtolomaa parissa Etelä- ja Keski-Suomen kylpylässä ja ei voi kuin todeta että huhhuh, missä kunnossa suomalaiset, varsinkin suomalaiset naiset, noin keskimäärin ovat. Suuren osan voisi laittaa superdieetille samantien. Liikunnan jälkiä ei juuri vartaloissa näy, vaan pelkkää vetelää taikinaa roikkumassa vaihtelevat määrät. Olen itse kokenut olevani liian lihava, mutta saatoin ilokseni todeta kuuluvani porukan hoikimpiin! Olen kuitenkin ihan normaalipainoinen, enkä mikään laiheliini.
Ihmettelin, että missä ne kaikki 170/55, koko 36 kokoa olevat solakat av-mammat oikein piileskeli?? Niitähän ilmestyy pilvinpimein jokaiseen laihdutusta/painoa sivuavaan ketjuun.
Nyt mammat liikkeelle ja tolkkua syömisiin! Huonot tavat siirtyvät jälkikasvulle ja sitten olemme todella lirissä.
[/quote]
No nuo kylpylää ovat koko maan turhimpia wt-keskuksia ylipäätään. Yksinkertaiset, makkaralla ja eineksillä elävät wt:t niissä vaan käy. Voisikin sanoa, että kylpylät ovat lomien einestuote.
Mekin oltiin kylpylässä hiihtolomalla. En kiinnittänyt huomioita muihin ihmisiin, vaan keskityin nauttimaan omasta olostani ja lasten riemusta :)
Suosittelen muillekin!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:43"]
En ymmärrä, ketä voi noin paljon kiinnostaa muiden kropat. Oma elämä kenties tylsää?
[/quote]
Samaa ajattelin itsekin. Muita vaihtoehtoja on sairaalloinen kontrollointihalu, oma alemmuudentunne jne. ikäviä syitä. Toivottavasti jatkossa ap:n vointi paranee. :-)
Mä olin mieheni kanssa kahdestaan kylpylässä hiihtolomalla ja lapset jäivät kotiin meidän aikuisten lasten vahdittaviksi. Siinä oli sitten aikaa tarkkailla muita lapsiperheitä ja mammoja. Eipä montakaan ylipainoista aikuista tai lasta osunut silmiin, jokunen kylläkin. Lapset osasivat käyttäytyä aamiais- ja päivällispöydässä hienosti. Kenenkään syömisiin en kiinnittänyt huomiota. Itse maistoin varmaan kaikkia lajeja.