Mitä tykkäisit, jos joku, joka ei omistaisi kesämökkiäsi alkaisi puuttua siellä sinun elämääsi? Hänellä on hallintaoikeus
Ja siis sen myötä toki oikeus olla samalla mökillä, mutta HUOM. paikassa on kaksi päätaloa ja 2 hehtaaria maata ja ehdottaisit, että vedetään johonkin raja ja kumpikin vain pysyy omalla puolellaan? Ja tähän se toinen ei suostuisi.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko aikuinen vai 5-vuotias? Tekstisi ei ole kovin kypsää. Eihän sinulla ole mitään oikeutta kaapata joltain toiselta hänelle annettua oikeutta. Ole onnellinen, että olet ylipäänsä saanut lahjaksi jotain. Olet kuin hemmoteltu kakara.
Olen 68-vuotias. Leski on minua nuorempi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saa nyt maistaa sitä, mille se, mitä hän minulle teki, tuntui.
ApMillä tavalla?
No, ensinnäkin aion puuttua siellä hänen elämäänsä esim. mahdollisesti teettämällä remonttia parhaina kesäkuukausina niin että siellä ei ole oikein mahdollista olla. Nyt jo haluan teettää kuntotarkastuksen, hän ei meinaa millään antaa avaimia tai tulla avaamaan ovia, joudun ehkä hankkimaan paikalle poliisit (ja sitä ennen käräjäoikeudesta luvan mennä sinne kuntotarkastuksen takia. Sen kyllä saan, omistajan oikeus)
Sitten kun kuntotarkastuksessa selviää rakenteiden kunnossapidon laiminlyöntejä alan vaatia korvauksia tai sen, että hän korjaa vauriot.
Vaikka oikeus päättäisi meidän vastaavan niistä yhdessä, se tietäisi rahanmenoa häneltä.
ApTotaa... et sinä voi päättää remonteista. Anna olla, häviät vain itse.
Kyllä voin vaatia, ettei paikan arvon anneta laskea. Ja hänen pitää maksaa remonteista. Vaadin korvauksia remonteista, joita ei ole tehty jo.
ApAsuntojen ja mökkien arvot laskevat suurimmassa osassa Suomea kaiken aikaa. Ihan siis ylläpitoremontoidenkin. Eli sä maksat remontista ja paikan arvo laskee sittenkin.
En maksa ja vaikka jotain maksaisinkin, niin saan tietenkin kivan voiton paikan myydessäni. 6-numeroisen summan.
ApNo sehän on hienoa. Paikka on omien sanojesi mukaan on kuntokartoituksen myötä kusessa, joku muu maksaa sinne remontit jotka olisi pitänyt tehdä aikoja sitten ja tästä kusiläjästä sinä nettoat pelkkänä voittona yli sata tonnia. 🤠 Muilla kun tuppaa olemaan ongelmana, ettei mökeille löydy ostajaa oikein mihinkään hintaan, mutta hyvä ettei koske sua. 👍🏻
Niin, sanoin että summa on 6-numeroinen, mutta se ei ala ykkösellä. Ja siis etkö ole lukenut uutisia? Mökkikauppa on vilkastunut erittäin paljon. Ja tämä mökki sijaitsee alueella, missä sulla ei ois edes varaa asua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pyydän että tämän kirjoittajan aloituksia ei kommentoida. Olemme etsimässä sopivaa hoitomuotoa hänelle.
T. Ismo (ex-mies)
Rakastan sinua, Ismo. Karkaa kanssani, ei kerrota aloittajalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saa nyt maistaa sitä, mille se, mitä hän minulle teki, tuntui.
ApMillä tavalla?
No, ensinnäkin aion puuttua siellä hänen elämäänsä esim. mahdollisesti teettämällä remonttia parhaina kesäkuukausina niin että siellä ei ole oikein mahdollista olla. Nyt jo haluan teettää kuntotarkastuksen, hän ei meinaa millään antaa avaimia tai tulla avaamaan ovia, joudun ehkä hankkimaan paikalle poliisit (ja sitä ennen käräjäoikeudesta luvan mennä sinne kuntotarkastuksen takia. Sen kyllä saan, omistajan oikeus)
Sitten kun kuntotarkastuksessa selviää rakenteiden kunnossapidon laiminlyöntejä alan vaatia korvauksia tai sen, että hän korjaa vauriot.
Vaikka oikeus päättäisi meidän vastaavan niistä yhdessä, se tietäisi rahanmenoa häneltä.
ApTotaa... et sinä voi päättää remonteista. Anna olla, häviät vain itse.
Kyllä voin vaatia, ettei paikan arvon anneta laskea. Ja hänen pitää maksaa remonteista. Vaadin korvauksia remonteista, joita ei ole tehty jo.
ApAsuntojen ja mökkien arvot laskevat suurimmassa osassa Suomea kaiken aikaa. Ihan siis ylläpitoremontoidenkin. Eli sä maksat remontista ja paikan arvo laskee sittenkin.
En maksa ja vaikka jotain maksaisinkin, niin saan tietenkin kivan voiton paikan myydessäni. 6-numeroisen summan.
ApNo sehän on hienoa. Paikka on omien sanojesi mukaan on kuntokartoituksen myötä kusessa, joku muu maksaa sinne remontit jotka olisi pitänyt tehdä aikoja sitten ja tästä kusiläjästä sinä nettoat pelkkänä voittona yli sata tonnia. 🤠 Muilla kun tuppaa olemaan ongelmana, ettei mökeille löydy ostajaa oikein mihinkään hintaan, mutta hyvä ettei koske sua. 👍🏻
Niin, sanoin että summa on 6-numeroinen, mutta se ei ala ykkösellä. Ja siis etkö ole lukenut uutisia? Mökkikauppa on vilkastunut erittäin paljon. Ja tämä mökki sijaitsee alueella, missä sulla ei ois edes varaa asua.
Ap
Sulla on siis rantamökki Ullanlinnassa? Aika hienoa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko aikuinen vai 5-vuotias? Tekstisi ei ole kovin kypsää. Eihän sinulla ole mitään oikeutta kaapata joltain toiselta hänelle annettua oikeutta. Ole onnellinen, että olet ylipäänsä saanut lahjaksi jotain. Olet kuin hemmoteltu kakara.
Ap
Ei ole ap tämä voitonnäkymistäni hermostunut ja koston voimastani pahastunut kirjoittaja. Kun hän ajattelee tilannetta omalle kohdalleen, että on sika ja entä joku sen kostaisi hänelle... aijaijai.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Leski on 42-vuotias ja raskaana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Saan siis sisko- tai velipuolen näin 68-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuinka monta sataa metriä rantaviivaa, kun on noin hintava paikka? Uudellamaalla ja vähintään puoli kilsaa rantaa, niin varmasti menee kaupaksi. Kuivan maan mökit on lähinnä ongelmajätettä. Jos rantaa riittää niin sitten käy huonompikin mökki tontin hinnalla.
Suunnilleen näin on juu. Arvokkaalla paikalla on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole ap tämä voitonnäkymistäni hermostunut ja koston voimastani pahastunut kirjoittaja. Kun hän ajattelee tilannetta omalle kohdalleen, että on sika ja entä joku sen kostaisi hänelle... aijaijai.
Ap
Raamatussakin sanotaan, että isien pahat teot kostetaan kolmanteen polveen. Kostan siis asiat syntymättömälle sisarpuolelleni ja vielä hänen lapsilleen. Se on Raamatun tahto ja velvollisuuteni.
Ap
Mitä varten kyselet täällä mielipiteitä ja vänkäät jokaisen kanssa vastaan, jos kerran olet päättänyt kääntyä käräjäoikeuden puoleen ja kutsua polisiit paikalle? Käräjäoikeus ilman muuta käsittelee sinun tapauksesi ennen kaikkea muuta maksimissaan viikossa siitä, kun olet sinne päin ottanut yhteyttä. Ihan vaan pirautat ja selität, miten nyt vtuttaa se akka. Poliisit lähtevät tottakai samoin tein pyörimään mökkitontille. Ilkeä akka pyytää sinulta aivan heti anteeksi tyhmyyttään ja hipheijaa olet saanut tahtosi läpi, Yhteiskuntamme toimii juuri niin. Laki on keksitty muita, ei sinua varten, joten vänkää, kultaseni, vänkää, jotta me muutkin täällä olisimme kanssasi pian samaa mieltä.
Kirjoitat niin sekavasti taas, että pitäisi jaksaa rauhoittua.
Minulla on suhde Ismon kanssa, koska ap on aika ja tarvitsee koston.
Uuh, Ismo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Loukkaako se noin kovaa, etä jollekin kaltaisellesi sialle kostetaan hänen ilkeytensä niin, että hän saa häpeästä vajota mutaa, kun poliisit turvaavat oikeuksiani? 😂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten kyselet täällä mielipiteitä ja vänkäät jokaisen kanssa vastaan, jos kerran olet päättänyt kääntyä käräjäoikeuden puoleen ja kutsua polisiit paikalle? Käräjäoikeus ilman muuta käsittelee sinun tapauksesi ennen kaikkea muuta maksimissaan viikossa siitä, kun olet sinne päin ottanut yhteyttä. Ihan vaan pirautat ja selität, miten nyt vtuttaa se akka. Poliisit lähtevät tottakai samoin tein pyörimään mökkitontille. Ilkeä akka pyytää sinulta aivan heti anteeksi tyhmyyttään ja hipheijaa olet saanut tahtosi läpi, Yhteiskuntamme toimii juuri niin. Laki on keksitty muita, ei sinua varten, joten vänkää, kultaseni, vänkää, jotta me muutkin täällä olisimme kanssasi pian samaa mieltä.
En voi soittaa käräjäoikeuteen kun ei ole puhelinta. Siksi suunnittelen täällä aikaa, kun saan mökin myytyäni rahaa puhelimeen.
Ap
Kai tiedät, että jos hallintaoikeuden haltija luopuu hallintaoikeudestaan, joudut maksamaan ne lahja- ja perintöverot, joista olet saanut helpotista hallintaoikeuden vuoksi?
Ja remontit maksaa omistaja, ei hallintaoikeutta käyttävä.
Aina kannattaa miettiä, mitkä ovat seuraukset. Isoäitisi yritti säästää ja sinä nautit seurauksista. Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Loukkaako se noin kovaa, etä jollekin kaltaisellesi sialle kostetaan hänen ilkeytensä niin, että hän saa häpeästä vajota mutaa, kun poliisit turvaavat oikeuksiani? 😂
Ap
Siat asuvat lätissä. Ja ap:n mökissä. Nöfnöf.
Vierailija kirjoitti:
No juuri sen takia, että homma ei toimi noin niin kuin sanoit ja tiedät sen hyvin itsekin. Haluan empatiaa ja tukea koska se läski on sortanut minua MUN OMALLA MÖKILLÄ jo vuosia aiheuttanen mulle pahaa mieltä, ja jokainen joka suuttuu siitä minulle saa solvauksia, koska toimii väärin ja puolustaa ilkeää ja pahaa ihmistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi soittaa käräjäoikeuteen kun ei ole puhelinta. Siksi suunnittelen täällä aikaa, kun saan mökin myytyäni rahaa puhelimeen.
Ap
Tämä ei ole ap.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Eiköhän sua enemmän pidetä hassuna viihteenä siinä missä Satuhäitä, Temppareita ja sirkuksen partaista naista. Kauhistellaan ja ollaan helpottuneita siitä, ettei itsellä ole asiat noin huonosti. Ihmiset hakee sitä tunnetta mitä he kaipaavat, useimmat hyväntuulisuutta ja tyytyväisyyttä omaan elämään. 🌺 Sinä saat toki keskittyä haluamiisi tunteisiin ja siksi näet niitä kaikkialla.
800 m on rantaa ja noin 20 km Helsingistä.
Ap