Miksi ihmiset jäävät aina eläkkeelle kesällä? Miksi eivät talvella?
Paitsi tänä vuonna kun saivat vuoden vaihtuessa edun.
Kommentit (13)
Öö, olisiko niin, että jotkut tekevät töitä yli sen virallisen eläköitymispäivän ja pitävät vielä palkalliset lomat. En tiedä.
Mun eläkeikäni on sellainen, että se on jotain 64 ja rapiat. Olisiko 64 vuotta ja 4 kk ja se kyllä sitten osuu loppusyksyyn se eläköityminen.
Mun virallinen eläke alkaa ensi vuonna 1.10. Sitä ennen olisi pitänyt joitakin kuukausia lomaa, mutta yt olen kuitenkin työkyvyttömyyseläkkeellä. Pitämättömät lomat sain rahana.
Ei pidä paikkaansa, vaan miten suureen ikäluokkaan on sattunut syntymään.
Suurin syntyvyys on keväällä ja sillä perusteella 63.4v iässä siirtyisi eläkkeelle kesällä tai kesän lopussa.
Elokuu on suosituin kuukausi jäädä vanhuuseläkkeelle, melkein jo syksy
Vierailija kirjoitti:
Suurin syntyvyys on keväällä ja sillä perusteella 63.4v iässä siirtyisi eläkkeelle kesällä tai kesän lopussa.
Ei ole tainnut päästä noin nuorena eläkkeelle pariin vuoteen.
Mun äiti oli opettaja. Olisi päässyt aikoinaan eläkkeelle muistaakseni helmikuussa. Huonosti olisi saanut sijaista kesken lukukauden. Lisäksi hänellä oli opinnäytetöitä tarkistettavana ja halusi hoitaa ne loppuun kevään aikana.
Jäi elääkkeelle vasta elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Elokuu on suosituin kuukausi jäädä vanhuuseläkkeelle, melkein jo syksy
Pohjoisella pallonpuoliskolla kesäkuukausiksi lasketaan kesä-, heinä- ja elokuu.
Vierailija kirjoitti:
Suurin syntyvyys on heinä-elokuussa.
Jos katon tuttujen syntymäpäiviä, niin varmaan 2/3 syntyny vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Ja usein jäädään ensin pitään lomia ja mahdollisia kertyneitä vapaita pois eli virallisesti eläkkeelle jäädään monesti vasta viikkoja vikan varsinaisen. työpäivän jälkeen.
Eläkeikä tuli täyteen elokuussa, ei siinä sen kummempia.
Ihmiset jäävät usein eläkkeelle kesällä, koska monet työpaikat käyttävät kalenterivuotta pohjana lomien suunnittelulle. Tämä tarkoittaa, että useimmat työntekijät käyttävät lomansa kesäkuukausina, joten eläkkeelle jääminen kesällä sopii hyvin työpaikan lomakauden kanssa. Lisäksi kesällä voi olla helpompi järjestää eläkejuhlia, kun monet ihmiset ovat lomalla ja voivat osallistua juhlaan.
Toisaalta, jotkut ihmiset voivat myös jäädä eläkkeelle talvella, mikä voi sopia paremmin heidän henkilökohtaisiin suunnitelmiinsa tai taloudelliseen tilanteeseensa. Lopulta eläkkeelle jäämisen ajankohta riippuu monista tekijöistä, kuten työsuhteen pituudesta, henkilökohtaisista mieltymyksistä ja taloudellisista tavoitteista.
Eikö se nyt ole aika selvä, kesällä on enemmän tekemistä ja menoja joten ei tunnu niin tyhjältä jäädä pois työelämästä. Marraskuun kaamoksessa ja tylsyydessä voisi alkaa kaduttaa ettei enää ole töissä.