Mitä tykkäisit, jos joku, joka ei omistaisi kesämökkiäsi alkaisi puuttua siellä sinun elämääsi? Hänellä on hallintaoikeus
Ja siis sen myötä toki oikeus olla samalla mökillä, mutta HUOM. paikassa on kaksi päätaloa ja 2 hehtaaria maata ja ehdottaisit, että vedetään johonkin raja ja kumpikin vain pysyy omalla puolellaan? Ja tähän se toinen ei suostuisi.
Kommentit (86)
Ap, oletko aikuinen vai 5-vuotias? Tekstisi ei ole kovin kypsää. Eihän sinulla ole mitään oikeutta kaapata joltain toiselta hänelle annettua oikeutta. Ole onnellinen, että olet ylipäänsä saanut lahjaksi jotain. Olet kuin hemmoteltu kakara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saa nyt maistaa sitä, mille se, mitä hän minulle teki, tuntui.
ApMillä tavalla?
No, ensinnäkin aion puuttua siellä hänen elämäänsä esim. mahdollisesti teettämällä remonttia parhaina kesäkuukausina niin että siellä ei ole oikein mahdollista olla. Nyt jo haluan teettää kuntotarkastuksen, hän ei meinaa millään antaa avaimia tai tulla avaamaan ovia, joudun ehkä hankkimaan paikalle poliisit (ja sitä ennen käräjäoikeudesta luvan mennä sinne kuntotarkastuksen takia. Sen kyllä saan, omistajan oikeus)
Sitten kun kuntotarkastuksessa selviää rakenteiden kunnossapidon laiminlyöntejä alan vaatia korvauksia tai sen, että hän korjaa vauriot.
Vaikka oikeus päättäisi meidän vastaavan niistä yhdessä, se tietäisi rahanmenoa häneltä.
Ap
Pyydän että tämän kirjoittajan aloituksia ei kommentoida. Olemme etsimässä sopivaa hoitomuotoa hänelle.
T. Ismo (ex-mies)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMillä tavalla?
No, ensinnäkin aion puuttua siellä hänen elämäänsä esim. mahdollisesti teettämällä remonttia parhaina kesäkuukausina niin että siellä ei ole oikein mahdollista olla. Nyt jo haluan teettää kuntotarkastuksen, hän ei meinaa millään antaa avaimia tai tulla avaamaan ovia, joudun ehkä hankkimaan paikalle poliisit (ja sitä ennen käräjäoikeudesta luvan mennä sinne kuntotarkastuksen takia. Sen kyllä saan, omistajan oikeus)
Sitten kun kuntotarkastuksessa selviää rakenteiden kunnossapidon laiminlyöntejä alan vaatia korvauksia tai sen, että hän korjaa vauriot.
Vaikka oikeus päättäisi meidän vastaavan niistä yhdessä, se tietäisi rahanmenoa häneltä.
Ap
Totaa... et sinä voi päättää remonteista. Anna olla, häviät vain itse.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko aikuinen vai 5-vuotias? Tekstisi ei ole kovin kypsää. Eihän sinulla ole mitään oikeutta kaapata joltain toiselta hänelle annettua oikeutta. Ole onnellinen, että olet ylipäänsä saanut lahjaksi jotain. Olet kuin hemmoteltu kakara.
Ei sitä annettu HÄNELLE. Hän oli saajana vain siksi, että hänen ikänsä alensi isäni perintöveroa. SE oliisoäitini perustelu antaa se hänelle, ei mikään halu antaa oikeuksia sille akalle. Eihän se akka ole edes isoäidilleni mitään sukua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMillä tavalla?
ApTotaa... et sinä voi päättää remonteista. Anna olla, häviät vain itse.
Kyllä voin vaatia, ettei paikan arvon anneta laskea. Ja hänen pitää maksaa remonteista. Vaadin korvauksia remonteista, joita ei ole tehty jo.
Ap
Epäilen, että hän tajuaa joutuvansa kuntokartoituksen myötä kuseen. Siksi mun on niin vaikeaa saada häntä suostumaan siihenkään.
Ap
Ikävää ettet saanut haluamaasi vastausta ap, mutta se johtunee siitä, että olet MULKKU.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMillä tavalla?
Kyllä voin vaatia, ettei paikan arvon anneta laskea. Ja hänen pitää maksaa remonteista. Vaadin korvauksia remonteista, joita ei ole tehty jo.
Ap
Asuntojen ja mökkien arvot laskevat suurimmassa osassa Suomea kaiken aikaa. Ihan siis ylläpitoremontoidenkin. Eli sä maksat remontista ja paikan arvo laskee sittenkin.
Sillä ei ole mtn väliä miksi se hallintaoikeus on aikanaan annettu kun se on joka tapauksessa annettu. Olisi mummosi pitänyt olla fiksumpi ja olla ajattelematta turhia vero säästöjä, varsinkin kyn tietää että lapsenlapsensa on hullu.
Jos mökki on annettu ennakkoperintönä, antajan olisi kannattanut merkitä, että perinnön saajan puoliso ei ole perinnön piirissä.
Lakimies sanoi,että nykyään ehdottomasti kannattaa jättää puolisot perinnön ulkopuolelle, kun ne on niin vaihtuvaa sorttia. Sitten sitä löytää itsensä kiistelemässä kiinteistöstä tms:sta jonkun puolivieraan kanssa, jos varsinainen lahjansaaja kuolee vaikka, eikä ole enää estämässä asiattomuuksia..
Vierailija kirjoitti:
Pyydän että tämän kirjoittajan aloituksia ei kommentoida. Olemme etsimässä sopivaa hoitomuotoa hänelle.
T. Ismo (ex-mies)
Ismo hyvä, tiedäthän että hänellä on narsistinen persoonallisuushäiriö, eikä siihen ole olemassa hoitoa. Säästä voimasi lastenne hyvinvoinnin turvaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ismo (ex-mies)Ismo hyvä, tiedäthän että hänellä on narsistinen persoonallisuushäiriö, eikä siihen ole olemassa hoitoa. Säästä voimasi lastenne hyvinvoinnin turvaamiseen.
Saako silti toivoa että tämä viestittelijä olisi oikeasti ex-mies eikä vain joku trolli... 🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMillä tavalla?
ApAsuntojen ja mökkien arvot laskevat suurimmassa osassa Suomea kaiken aikaa. Ihan siis ylläpitoremontoidenkin. Eli sä maksat remontista ja paikan arvo laskee sittenkin.
En maksa ja vaikka jotain maksaisinkin, niin saan tietenkin kivan voiton paikan myydessäni. 6-numeroisen summan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole mtn väliä miksi se hallintaoikeus on aikanaan annettu kun se on joka tapauksessa annettu. Olisi mummosi pitänyt olla fiksumpi ja olla ajattelematta turhia vero säästöjä, varsinkin kyn tietää että lapsenlapsensa on hullu.
Eihän hän pidä minua hulluna, minulla on hauskaa nyt, kun voin kostaa kaiken korkojen kera sille leskelle! Mutta ei ollut hauskaa silloin, kun hän pilasi kasvonsa kaikkien silmissä asettumalla lahjan antajan toiveita vastaan. Ja minun etujani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mökki on annettu ennakkoperintönä, antajan olisi kannattanut merkitä, että perinnön saajan puoliso ei ole perinnön piirissä.
Lakimies sanoi,että nykyään ehdottomasti kannattaa jättää puolisot perinnön ulkopuolelle, kun ne on niin vaihtuvaa sorttia. Sitten sitä löytää itsensä kiistelemässä kiinteistöstä tms:sta jonkun puolivieraan kanssa, jos varsinainen lahjansaaja kuolee vaikka, eikä ole enää estämässä asiattomuuksia..
Ei isoäiti ois sille pllutelineelle mitään antanut luonnostaan. Ei ole koskaan testamentannut tai lahjoittanut lastensa puolisoille yhtään mitään.ja ei hätää, nyt mä isoäitini perintörahoilla kostan sille akalle sen, että puuttui asioihimme MINUN mökilläni ja ei suostunut kirjoittamaan siitä sopimusta. Ja se saakin niin nöyryyttävän koston poliiseineen, ettei toivu häpeästä ikinä.
Tai sitten tietenkin niskansa taipuu kohti rintaa ja antaa avaimen kuntotarkastusta varten ilman poliiseja :) Ja se on vasta alkua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMillä tavalla?
ApAsuntojen ja mökkien arvot laskevat suurimmassa osassa Suomea kaiken aikaa. Ihan siis ylläpitoremontoidenkin. Eli sä maksat remontista ja paikan arvo laskee sittenkin.
En maksa ja vaikka jotain maksaisinkin, niin saan tietenkin kivan voiton paikan myydessäni. 6-numeroisen summan.
Ap
No sehän on hienoa. Paikka on omien sanojesi mukaan on kuntokartoituksen myötä kusessa, joku muu maksaa sinne remontit jotka olisi pitänyt tehdä aikoja sitten ja tästä kusiläjästä sinä nettoat pelkkänä voittona yli sata tonnia. 🤠 Muilla kun tuppaa olemaan ongelmana, ettei mökeille löydy ostajaa oikein mihinkään hintaan, mutta hyvä ettei koske sua. 👍🏻
Onko kuinka monta sataa metriä rantaviivaa, kun on noin hintava paikka? Uudellamaalla ja vähintään puoli kilsaa rantaa, niin varmasti menee kaupaksi. Kuivan maan mökit on lähinnä ongelmajätettä. Jos rantaa riittää niin sitten käy huonompikin mökki tontin hinnalla.
Sen takia en tykkää omistaa mitään kun vaikka ''omistat'' jotain niin silti joku hässii elämääsi. Omistat asunnon? Pitää maksaa jotain yhtiövastikkeita. Omistat talon? Pitää maksaa jotain veroa siitä ja varmasti liuta muitakin maksuja. Kun ei omista mitään niin ei tule päänkipua siitä, että joku on aina perimässä jotain.
Kaikki muut laskut netti, sähkö ja vuokraa lukematta voi heittää roskiin avaamatta.