Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tykkäisit, jos joku, joka ei omistaisi kesämökkiäsi alkaisi puuttua siellä sinun elämääsi? Hänellä on hallintaoikeus

Vierailija
09.11.2020 |

Ja siis sen myötä toki oikeus olla samalla mökillä, mutta HUOM. paikassa on kaksi päätaloa ja 2 hehtaaria maata ja ehdottaisit, että vedetään johonkin raja ja kumpikin vain pysyy omalla puolellaan? Ja tähän se toinen ei suostuisi.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole mitään sanomista, hallintaoikeus antaa oikeuden hallita ja omistaja pitäkööt suunsa kiinni.

Vierailija
2/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla hän puuttuu elämääsi? Antaisit itse toisen olla rauhassa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen ole mitään sanomista, hallintaoikeus antaa oikeuden hallita ja omistaja pitäkööt suunsa kiinni.

Niin, mutta jos oli ollut lahjan antajan tarkoitus, että nimenomaan SINÄ saat käyttää mökkiä ja se toinen on vain lahjanantajan pojan, eli toisen hallintaoikeuden saajan puoliso?

Ap

Vierailija
4/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus, että paikka olisi jollainlailla hänen. Siis yksin. Hänen piti siihn sopeutua, että ei voi olla rauhassa siellä sillä tasolla, että toisessa mökissä olen minä.

Ap

Vierailija
5/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis tässä ei ole millään tavalla hänen häirinnästään kyse. Ei ihminen vain voi kokea, että reiluus häiritsee, jollei ole jotenkin psyko.

Ap

Vierailija
6/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta jos oli ollut lahjan antajan tarkoitus, että nimenomaan SINÄ saat käyttää mökkiä ja se toinen on vain lahjanantajan pojan, eli toisen hallintaoikeuden saajan puoliso?

Ap

Niin se Suomen lainsäädäntö vain menee. 

Vierailija
7/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sekoilet? Kai lahjanantajan tarkoitus on ollut se, mikä on ollut eli miten on antanut nuo/tuon

Vierailija
8/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin se Suomen lainsäädäntö vain menee. 

En kysynyt mitä laki sanoo. Luepa otsikko uudestaan.

Ap

Vierailija
9/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Silloin se on kirjattu lahjakirjaan siten, että lahjansaaja eli omistaja saa käyttää mökkiä, hallintaoikeuden saanut ainoastaan hallita, mutta ei käyttää.

Vierailija
10/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo useita päiviä mussuttanut tästä useassa eri aloituksessa. Ota vaikka kalja, jos noin paljon pännii elämä.

Vierailija
11/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus, että paikka olisi jollainlailla hänen. Siis yksin. Hänen piti siihn sopeutua, että ei voi olla rauhassa siellä sillä tasolla, että toisessa mökissä olen minä.

Ap

Sekoitat hallintaoikeuden ja omistusoikeuden. Oletko sinä se lahjanantaja? Jos et ole, niin suu suppuun

Vierailija
12/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän että tämän kirjoittajan aloituksia ei kommentoida. Olemme etsimässä sopivaa hoitomuotoa hänelle.

T. Ismo (ex-mies)

Vierailija
13/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Silloin se on kirjattu lahjakirjaan siten, että lahjansaaja eli omistaja saa käyttää mökkiä, hallintaoikeuden saanut ainoastaan hallita, mutta ei käyttää.

Isoäitini luuli, että omistaja aina saa. Tai sitten ei halunnut, että voisin sanaharkkailla isäni kanssa, vaikka en tietenkään ikinä toimisi niin.

Ap

Vierailija
14/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sekoitat hallintaoikeuden ja omistusoikeuden. Oletko sinä se lahjanantaja? Jos et ole, niin suu suppuun

En sekoita. Ei, olen lahjan saaja.

Ap

Vierailija
15/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti moni lähtisi menemään, ei sellaiseen riitaan kannata jäädä ja jos häntä häiritsee ulkopuolinen samalla tontilla. Pitäisi tietää onko joku osuus saamatta vai ei, sitten hankkia mökit ja talot muualta. On parempi että jokaisella on omaa tilaa tarpeeksi.

Vierailija
16/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saa nyt maistaa sitä, mille se, mitä hän minulle teki, tuntui.

Ap

Vierailija
17/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sekoilet? Kai lahjanantajan tarkoitus on ollut se, mikä on ollut eli miten on antanut nuo/tuon

Ei ollut. Hän oli 80-vuotias lahjan antaessaan. Hän oli ostanut sen lähinnä lapsenlapsensa vuoksi, eli minun. Ja oman poikansa, eli isäni. Mutta se, jolle ei sopimukset käyneet, oli isäni uusi puoliso. Isoäiti järkyttyi siitä, hän ei ollut todellakaan ymmärtänyt a), että kukaan nainen voisi olla niin ilkeä ja itsekäs, kuin isän vaimo ja b) ei ollut tarkoittanut, että tämä määräilisi ja puuttuisi minun asioihini siellä!

Ap

selostuksesi on sekava, mutta jos olet saanut mökin lahjaksi hallintaoikeusjutulla, niin sitten se on niin. Voithan aina rakentaa tai ostaa toisen mökin, jos lahjaksi saaatu kuvio ei riitä.

Vierailija
18/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunkisi itseäni mökille, jollei kutsuttaisi. Hallintaoikeus on hallintaoikeus. Olet tehnyt omat tulkintasi asiasta. Sinä saat käydä siellä kutsusta. Et voi tilannetta muuttaa mitenkään!

Vierailija
19/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän saa nyt maistaa sitä, mille se, mitä hän minulle teki, tuntui.

Ap

Millä tavalla?

Vierailija
20/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän että tämän kirjoittajan aloituksia ei kommentoida. Olemme etsimässä sopivaa hoitomuotoa hänelle.

T. Ismo (ex-mies)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme