Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka pyrkivät siihen voi jättäytyä työelämästä mahdollisimman pian pois?

Vierailija
09.05.2024 |

Itse olen tälläinen, käyn töissä ja työni on p*skahommia eli palkka ei ole järin kova ja työ on muutakin kuin siistiä tietokonetyötä.

Itselläni on siis asuntolainaa vielä jota makselen pois mutta samalla sijoitan rahoja osakkeisiin ahkerasti. Elän siis tosi nuukasti enkä laita rahoja turhuuksiin. 

Tarkoitus olisi siis että työelämästä jättäydyn pois nelikymppisenä. Onko tuo realistista vai ei? 

M34

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole realistista. Pahoittelen. Tarvitset noin miljoona salkun, että eläisit suht hyvin pääomatuloilla. 

Vierailija
2/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole realistista. Pahoittelen. Tarvitset noin miljoona salkun, että eläisit suht hyvin pääomatuloilla. 

Pärjään aika vähällä. Velaton asunto kun on niin riittää sellanen 1000e/kk nettona.

M34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Riippuu ihan siitä mitkä ovat elämäntyylisi ja missä meinaat asustella sitten kun olet firettänyt.

Jos nyt jollain 4-5% osinkotuotolla laskee (toki löytyy parempiakin lappuja mutta onko se sitten miten kestävällä pohjalla)

Niin kyllähän se semmosen millin salkun vaatii jotta verojen jälkeen jää se kolmisen tonttua käytettäväksi. Vähempi riittää jos onnistut esim kikkailemaan itsesi eläkkeelle tai elämäntapasi on vaatimaton

Jossain aasiassa tai etelä-amerikassa pystyy myös tulemaan samalla tavalla toimeen puolta pienemmällä.

Ja voihan sitä pääomaakin alkaa syödä pikkuhiljaa jos ei ole tarkotus perintöä jättää.

Vierailija
4/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se puolet vähempikin riittää, ei nyt kuin kroisos tartte elellä sentäs.

Vierailija
5/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan yksineläjä tarvitse mitään 3000e/kk kuussa käteen todellakaan.

Vierailija
6/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokunen vuosi sitten oli media täynnä näitä viimeistään nelikymppisenä eläkkeelle hehkutuksia. Asuntosijoittajia, jotka ostivat lainarahalla huonokuntoisia, jopa kokonaisia kerrostaloja ja sitten vuokrasivat asunnot messevään hintaan, kun kysyntää oli. Nyt niitä juttuja ei näy. Mitähän niille miljonääreille kuuluu.

Vierailija
7/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan yksineläjä tarvitse mitään 3000e/kk kuussa käteen todellakaan.

Yksineläjä (ainakin pk-seudulla) nimenomaan tarvitsee tuon verran. Tietysti jos on halpa yksiö vuokralla ja harrastaa kävelyä ja netflixia niin sitten ehkä.

Vierailija
8/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa. Riippuu ihan siitä mitkä ovat elämäntyylisi ja missä meinaat asustella sitten kun olet firettänyt.

Jos nyt jollain 4-5% osinkotuotolla laskee (toki löytyy parempiakin lappuja mutta onko se sitten miten kestävällä pohjalla)

Niin kyllähän se semmosen millin salkun vaatii jotta verojen jälkeen jää se kolmisen tonttua käytettäväksi. Vähempi riittää jos onnistut esim kikkailemaan itsesi eläkkeelle tai elämäntapasi on vaatimaton

Jossain aasiassa tai etelä-amerikassa pystyy myös tulemaan samalla tavalla toimeen puolta pienemmällä.

Ja voihan sitä pääomaakin alkaa syödä pikkuhiljaa jos ei ole tarkotus perintöä jättää.

Minulla on alle 5v päästä asuntolaina maksettu ja asun yksiössä. Minun elämäntyyli on sellainen että pärjään vähällä. Noin 1000e/kk nettona riittää minulle hyvin sitten kun olen asuntolainani maksanut pois eli en tarvi 3000e/kk. 

Jälkikasvua ei ole enkä meinaa lapsia tehdä joten perintö asiat ei minua kiinnosta. 

1000e/kk riittää siis varsin hyvin laskuihin ja ruokaan. 

M34

Vierailija
9/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo. Olen tyytyväinen.

Minulla on kiva duuni ja 100% etähommat. Palkka hyvä.

Olen joka vuosi 6kk ulkomailla ja teen sieltä töitä ja 6kk Suomessa mökillä.

Toivon että tämä jatkuu 70v asti. Nyt 42v.

Vierailija
10/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se realistista.  Kun aloitin it firmassa 2004 29 vuotiaana, niin olisinpa älynnyt alkaa sijoittamaan osakkeisiin. Ei sillä miljoonia tee mutta 10v sijoituksilla olisi tienannut ihan kivasti.  

Eikä se vieläkään myöhäistä ole. Vuosi sitten saarnasin kaikille: Ostakaa NVIDIAn osakkeita koska tekoälyssä on tulevaisuus. Harva kuunteli. Arvo on vuodessa tuplaantunut.

Vierailija
11/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000e/kk käteen yksineläjällä, tiukkaa tekee.

Vierailija
12/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulla on suunnitelmissa jäädä pois, kun täytän 50 vuotta, tai miksei aiemminkin, jos sattuu joku hyvä munkki sijoitusten kanssa.

Omiin menoihini riittäisi 20k€ osinkoja vuodessa, mutta mieluummin 30k€.

Tällä hetkellä osinkoja tulee noin 10k€/a, eli puolet minimistä on kasassa ja 10 vuotta armonaikaa järjestellä loput.

Vierailija
13/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"siistiä tietokonetyötä" Ei ole herkkua sekään!

Vierailija
14/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on alle 5v päästä asuntolaina maksettu ja asun yksiössä. Minun elämäntyyli on sellainen että pärjään vähällä. Noin 1000e/kk nettona riittää minulle hyvin sitten kun olen

Kannattaa silti ottaa ns varman päälle. Vaikka kämppä on maksettu niin siihen saattaa tulla isoja remontteja jotka paitsi nostavat vastiketta saattavat myös estää asumisen kokonaan useaksi kuukaudeksi (putkiremontti). Mutta kokeile ihmeessä, itsellä ikää 48 ja salkku tällä hetkellä n 600k, asunnosta kyllä vielä PALJON maksamatta. Ehkä jokusen vuoden joutuu vielä raatamaan.

Vierailija
15/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on alle 5v päästä asuntolaina maksettu ja asun yksiössä. Minun elämäntyyli on sellainen että pärjään vähällä. Noin 1000e/kk nettona riittää minulle hyvin sitten kun olen

Kun saat asuntolainan maksettua, niin laita asunto vuokralle ja muuta itse halvempaan vuokralämppään, niin tienaat asumisella.  

Vierailija
16/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on siisti toimistotyö ja olen streamaaja vapaa-ajallani. Teen nyt paljon rahaa ja olen vapaaehtoisesti sinkku, jotta voin jäädä eläkkeelle nelikymppisenä. M27

Vierailija
17/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitiää myös huomioida inflaatio. Jos ruoka jne kaikki peruseläminen kallistuu nykyvauhtia, niin tarvitsee tulevaisuudessa isommat nettotulotkin. Nythän on ollut jopa 10% hintatason nousua vuodessa.

Vierailija
18/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan erehtynytkään työelämään ja pärjään hyvin.

Vierailija
19/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiseksi mennessä vaatii kyllä aika tiukkaa duunia, mutta on periaattessa mahdollista. Kannattaa lukea netistä herroista nimeltä Peter Adeney ("Mr. Money Moustache"), Jason Fieber ("Dividend Mantra"), tai Jacob Lund Fisker ("Early Retirement Extreme").

Itse olen sinua kymmenen vuotta vanhempi ja kasassa on nyt noin puolen miljoonan osakesalkku, ja lisäksi olen kehittänyt oman suhteellisen passiivisen "side hustlen" eli sivubisneksen josta saan jo pari tonnia kuussa. Osakesalkku on luotu itse sijoittamalla, mitään perintöjä tai muita isoja könttäsummia en ole saanut.

En ole vielä jättäytynyt pois työelämästä vaikka voisin, koska tarkoituksena on vielä kasvatella salkkua ja nauttia taloudellisesta yltäkylläisyydestä tässä hetkessä. Tavoitteena on jatkaa päivätöissä enintään viisikymppiseksi, koska koen että olen siihen ikään mennessä tuijottanut tietokoneen ruutua aivan tarpeeksi.

Vierailija
20/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on alle 5v päästä asuntolaina maksettu ja asun yksiössä. Minun elämäntyyli on sellainen että pärjään vähällä. Noin 1000e

Ei tienaa noin.

Isoon asuntoon sitoutuu enemmän pääomaa eli tuotto jää vuokratessa todella pieneksi, suunnilleen pankkitilillä makuuttaessakin tienaisi enemmän.

Lisäksi pääomavero huolehtii siitä, että tuossa häviää. Vuokratulot eivät riittäisi edes vuokranmaksuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan