Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdevuosioireisiin apua

Vierailija
02.03.2014 |

Moi

En tiedä aloittaisinko käyttämään Evorel sequi - laastaria. Onko teillä ollut laastarista haittoja? Kestääkö kauan kunnes se on auttanut? 

Olen pitkään kärsinyt yöhikoilusta, johon heräilen ja valvon joka yö - yleensä ainakin pari tuntia, joskus enemmänkin. Kun ei saa nukuttua, niin se masentaa, eikä oikein jaksa mitään. Sitten helposti ärsyyntyy.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaussi vaiheeseen on omia vitamiini valmisteita joita suosittelen kokeilemaan. 

Vierailija
22/27 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää itse miettiä, mutta kyllähän nuo hyödyt kannattaa huomioida siinä, millaisia oireita pitää siedettävinä. Jos hoito olisi haitallista, olisin varmaan kärvistellyt oireitteni kanssa. Kun hyödyt ovat kuitenkin myös merkittävät, hain hoidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä tuo riesa mahtaa alkaa... Kauhulla odotan

43v

Riesasi on jo alkanut. Nyt on vuosi 2026.

Vierailija
24/27 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini on vaikuttanut positiivisesti, mutta sen käyttöä ei suositella pitkäaikaisesti. Joskus lääkärit suosittelevat keltarauhashormonia erikseen purkista erityisesti nukkumiseen. taitaa olla sivuvaikutuksia. en ole varma kuinka yleistä Suomessa, mutta onko kokemuksia tästä? Evorel sequi annostus olisi hyvä tarkastaa jos ei ole vaikutusta 2-3 kk jälkeen. Odotan itse vielä tuon ajan.

Vierailija
25/27 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinit ovat mainio lisä ja tuki.  Rauta ja magnesium voivat auttaa huomattavasti olotilaan, energisyyteen ja nukkumiseen oikeaan aikaan vuorokaudesta. Olen itse lisännyt magnesiumin saantia ruokavaliolla ja tableteilla. Valitettavasti alhaista tai liika estrogeeniä ei voi näillä korvata. Varsinkin jos oireita on ollut jo vuosia. Tulokset saattavat olla väliaikaisia pelkillä vitamiineilla jos juurisyytä ei hoida ensin.

Vierailija
26/27 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vaihdevuosioireet nopeasti ohi.Kuumia aaltoja jonkin verran,ei paljon muuta.Äidillä oli samoin.

Vierailija
27/27 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni vaihdevuosioireet nopeasti ohi.Kuumia aaltoja jonkin verran,ei paljon muuta.Äidillä oli samoin.

Sustahan tässä olikin kyse.