Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se miten toiset kohtelevat sinua kertoo sinusta paremmin, kuin se mitä itse ajattelet itsestäsi

Vierailija
09.11.2020 |

Mitä mieltä olette tästä oivalluksestani?

On vaan se pulma, että miksi sitten ihmiset kohtelevat minua kaikki omalla tavallaan, vaikka eikö pitäisi olla edes jonkinnäköinen yhtenäinen linja, koska hehän paremmin sen osaavat kertoa kuka minä olen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on lähes kaikkien osalta kohdeltu kuin roskaa ihan pikkutytöstä lähtien. Luulin olevani kiltti ja ystävälllinen, mutta kyllä mä nyt jo ymmärrän olevani ihan paska. Eli otsikon väitteeseen, mulla ei ole mitään harhaluuloja itsestäni.

Vierailija
22/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen päinvastoin: miten kohtelet muita, kertoo enemmän sinusta, kuin muista. Ihminen voi olla täysi ääliö, mutta oikeasti viisaat ja empaattiset ihmiset kohtelevat myös heitä hyvin. 

Mä kohtelen muita hyvin, mutta syvällä sisimmässäni tiedän, että kaikki ihmiset on paskoja ja oikeastaan vihaan ihmisiä. Olenko kuitenkin oikeasti viisas ja empaattinen, jos se ei näy minusta ulospäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairas kiusaaja ei määrittele minun ihmisarvoani.

Vierailija
24/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kiltti, en enää! Jos saan osakseni paskaa, annan sen kiertää.

Vierailija
25/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät ap nyt liikaa mutkia suoraksi. Jos jotain kiusataan koulussa, jos vanhempi on väkivaltainen alkoholisti ja kohtelee lasta huonosti tai jos ihminen tulee toistuvasti pahoinpidellyksi parisuhteessaan, kertovatko nämä siitä, kertovatko nämä teot siitä, millainen tekojen kohde on? Eivät. Esimerkiksi kiusaaminen ja väkivalta ovat aina heijastusta niiden harjoittajan omasta problematiikasta.

Toki on totta, että jos ihminen on jatkuvasti samanlaisina toistuvissa konflikteissa ihmissuhteissaan, hänessä mahdollisesti on joku sellainen piirre, joka vaikeuttaa sosiaalista kanssakäymistä. Ihmisen omat tulkinnat itsestään eivät myöskään ole usein tosia ja voivat olla heikon itsetunnon värittämä hyvinkin vääristyneitä, jolloin esimerkiksi muiden rakastava ja hyväksyvä kohtelu voi kertoa ihmisestä enemmän kuin henkilön oma "kukaan ei pidä minusta" -ajatus. Noin suoria yleistyksiä syy-seuraussuhteista ei kuitenkaan voi koskaan tehdä, ja on jopa tuhoisaa sanoa tuollaista ihmiselle, joka on elämässään tullut kaltoinkohdelluksi.

Vierailija
26/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua kohdellaan väärin ja tasan tarkkaan tiedät sen vie näiltä ihmisiltä mielenterveys ja ihmisarvo.

Vierailija
27/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap, jos muut ihmiset kohtelevat sinua huonosti, niin mitä se kertoo sinusta?

Vierailija
28/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooottorisaha on sänkyniiialla ja teeen sillä kasvokirurgisen operaaation kasvoilleni ja keholle.

Vierailija
29/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan näin, mutta vain jos puhutaan lähipiiristä. Kun hyväksyy lähipiiriinsä vain hyvin itseään ja muita kohtelevia ihmisiä on hyvä olla. Kun oppii luopumaan ihmisistä, jotka kohtelevat huonosti, on onnellisempi.

Tuntemattomien ihmisten tavat kohdella muita on vain ja ainoastaan heidän ongelmansa. Näiltä ihmisiltä puuttuu vähintäänkin käytöstavat, useimmiten muutakin, jos kohtelu on huonoa.

Vierailija
30/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on lähes kaikkien osalta kohdeltu kuin roskaa ihan pikkutytöstä lähtien. Luulin olevani kiltti ja ystävälllinen, mutta kyllä mä nyt jo ymmärrän olevani ihan paska. Eli otsikon väitteeseen, mulla ei ole mitään harhaluuloja itsestäni.

Tämä on kuin omasta kynästäni 😞

Vierailija
31/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä luulet toisesta kertoo todellisuudessa sinusta.

Vierailija
32/32 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niimpä, jos sinua kohdellaan ilkeästi tai muutoin huonosti niin hän on sinulle kateellinen. Toisin sanoen olet kadehdittava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme