Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijana leipäjonoon ?

D.s
09.11.2020 |

Olen korkeakoulu opiskelija ja elän suurimmaksi osaksi tuilla (asumistuki ja opintotuki ).
Nyt tuli semmoinen tilanne että rahat ruokaan ei tahdo riittää . Tukia saan yhteensä n.500 € /kk josta vuokraan menee 330€ ja sen lisäksi pitää maksaa muut laskut kuten vesi, internet jne. Tämän jälkeen ei paljoa jää elämiseen. Asun pienessä kunnassa ja nolottaa ajatus mennä leipäjonoon , mutta rahat eivät yksinkertaisesti riitä aina ruokaan ja muuhun .

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika jättää nolostuminen nurkkaan. Tiedätkö me jakelijat ollaan nähty vaikka minkälaista tarinaa, ja ei todellakaan katsota pahasti jos joku tarvitsee apua. Olen tarvinnut itsekin kun opiskelin, siksi mä haluankin auttaa.

Vierailija
2/7 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tehdä jtn keikkatyötä? Ei auta nyt nolostella yhtään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan, ei mitään syytä nolostella.

Vierailija
4/7 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin opiskelijana aina leipäjonoissa, kun ei ne tulot aina menoihin meinannu riittää. Sinne vaan jonon jatkoksi, kun on se aina parempi ratkaisu kun elää nälässä tai varastaa.

Vierailija
5/7 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyty on opiskeluaikana, et ole ensimmäinen etkä varmasti viimeinen. Syödä on kaikkien pakko vaikkei tuloja olisikaan tarpeeksi. Mene rohkeasti.

Vierailija
6/7 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotonta siihen elämiseen suoraan, eli hyvä tienesti, ota se.

Vierailija
7/7 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla oikeutta opintolainaan?

Mikäli et sitäkään saa nostettua (esim. pankki ei myönnä), sulla voi olla mahdollisuus toimeentulotukeen, joka muistaakseni kattaa asumisen+välttämättömät elinkustannukset+about 500€/kk. 

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-opiskelijat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme