Auttakaa :'( Miehen alkokäyttö
Tarviin kipeästi apua ja tukea. Eli olen seurustellut mieheni kanssa nyt vuoden päivät ja hänellä on aiemmasta suhteesta lapsi, joka käy meillä joka toinen vkl. Useimmiten lapsi on meillä mutta joskus miehen porukoilla tai exänsä porukoilla.
Mies juo tällöin jos lapsi ei ole paikalla ja lapsi vapaina viikonloppuina aina! Olen koittanut vaikka sun mitä (koittanut estellä, anella) mutta mieheni on kuin eri ihminen tällin.. Se himo on niin vahva ja järkipuhe siinä ei auta! Kun korkki aukeaa niin pullon j a hänen väliin ei voi kukaan mennä. :'(
Onko tämä alkoholismia? Haaveilen yhteisestä lapsesta, mutta en halua todellakaan antaa lasista lapsuutta lapselleni! Mies on selvänä sympaattinen, rauhallinen ja myös isänä hyvä.
Kommentit (85)
Olen raitistunut alkoholisti, joten tiedän, mistä puhun.
Miehesi on alkoholisti. Sinä et voi raitistaa häntä.
Suojele itseäsi ja lähde.
Jos miehesi ei raitistu, hänen tilanteensa pahenee päivä päivältä.
Sinä et ansaitse tuollaista paskaa.
Usko mua, me alkoholistit olemme petollisia, epärehellisiä narsisteja niin kauan kuin juomme.
Itse pilasin sekä lasteni että ex-mieheni elämän juoppoudellani. Lapseni saivat elinikäiset traumat, jotka eivät katoa, vaikka olen ollut pian 10 vuotta raittiina.
Kiitos, olette niin avoimia ja suoria!
Hyvä, että edes jossain tämä aihe ei ole tabu.
Ei mulla ole siis vaihtoehtoa kun jättää hänet - perhettä kun ei voi tehdä tuon kanssa.
Olen lukemassa juuri tästä sairaudesta netistä mitä suositeltiin, alkaa silmät aueta:/ Aivosairaus joka vain pahentuu, ellei alkoholisti sitoudu täysraittiuteen loppuelämäksi. Kuinka moni siihen pystyy! Pitäisi kaikki menotkin suunnitella niin ettei siellä ole juotavaa(jotta ei retkahda)
- ap
Vierailija kirjoitti:
Siis ryyppääkö hän joka toinen viikonloppu?
Kyllä. Ja silloin jos lapsensa on hoidossa mummolassa. Arkena selvä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ryyppääkö hän joka toinen viikonloppu?
Kyllä. Ja silloin jos lapsensa on hoidossa mummolassa. Arkena selvä.
- ap
suurimmalla osalla alkoholismi on lähtenyt ihan samalla tavalla.
ensin viikonloppuisin ja sitten kerta viikollakin ja sitten kaksi tai kolme kertaa ja lopulta joka päivä kunnes henki lähtee.
Mitä enemmän anelee lopettamaan niin sitä enemmän juo. Eikä juoppoa saa lopettamaan rakastamalla ja ymmärtämällä. Vain hänen oma päätös voi sen lopettaa. Alkon tuotteisiin voi ns. jäädä koukkuun. Mulla kans kokemusta kun puoliso joi kaljaa ja ihan viinaakin välillä. Aina keksi syyn milloin minkäkin laisen, ja kun yritin toppuutella häntä niin sekin oli syy että kun kuulemma nalkutin siitä.