Arvatkaa minu murtte perrustel mist kaupungist oon kotosi
Arvatkaa siis minu murtte perustel misä mää asun:
Mää ole 20 vuot oleva nuor naine, ammatilttan mää olen kassatäti. Minul o yks laps, 2 vuot pia täyttävä likka. Mää asu minu avomiäheni kans samas kerrostalos, ja minu harrastuksena maalailen taului. Mää en polt enk juo.
Kommentit (58)
Vähä vaikee arvat, ku välil sää kirjotat 'ole' ja välil 'oo'. Nii et kummottii sää ny oikee sit puhu siel mist sää ny ikin sit olekkaa?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 02:14"]
Eura????????????????
[/quote]
Sen naaprikunt :))
-aapee
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 02:14"]
Vähä vaikee arvat, ku välil sää kirjotat 'ole' ja välil 'oo'. Nii et kummottii sää ny oikee sit puhu siel mist sää ny ikin sit olekkaa?
[/quote]
Juu antteks :// Tulee välil käyttety molemppi ;)
-aapee
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 02:16"]
Laitila.
[/quote]
Oikein! Laetelastaha mää! :D
-aapee
Puhutko noin ihan oikeasti? Aina? Anteeksi nyt vaan kovasti, mutta tuo kuulostaa aika kamalalta :-)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 01:45"]
Arvatkaa siis minu murtte perustel misä mää asun:
Mää ole 20 vuot oleva nuor naine, ammatilttan mää olen kassatäti. Minul o yks laps, 2 vuot pia täyttävä likka. Mää asu minu avomiäheni kans samas kerrostalos, ja minu harrastuksena maalailen taului. Mää en polt enk juo.
[/quote]
Olen sen 20 vuotta asunut muualla kuin Varsinais-Suomessa ja jopas on murre muuttunut. Mistä vanhempasi oikein ovat kun puhut tuollaista sekamurretta? Minun murteellani teksti menisi jotenkin näin.
Mää ole 20-vuatias nuar naine, ammatiksen mää ole kaupa kassa. Mul o yks mukula, pia kaks vuat täyttävä flikka. Mää asu mu avomiähe kans samas kerrostalos ja harrastuksen maalailen taului. Mää en polt enkä jua.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 01:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 01:57"]
No Turkkusest tiätty!
[/quote]
Noo, Varsinais-Suomest kuiteski :D En kuitteska Turusest.
-aapee
[/quote]
Jos tee ette ossa taivutta Turku-sana oikke, ni älkä munakko ittiän kirjottamal tommotti sukkeli.
Vai sanotaan Laitilassa "Tuol o minu mies" eikä "tual o mu miäs". Otsikkokin taitaisi olla parempi muodossa "arvakka mu murtte perustel mist kaupungist mää ole kotosi". En ole Laitilasta, joten pieleen saattoi mennä tämäkin.
Tämmöst siit si tullee, ku yritettää olla sukkelii mut tairot ei iha riitä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 06:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 01:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 01:57"]
No Turkkusest tiätty!
[/quote]
Noo, Varsinais-Suomest kuiteski :D En kuitteska Turusest.
-aapee
[/quote]
Jos tee ette ossa taivutta Turku-sana oikke, ni älkä munakko ittiän kirjottamal tommotti sukkeli.
[/quote] Molemmat muodot oli väärin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 02:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 02:08"]
Uusikaupunki. Pakko olla.
[/quote]
Ugin rajanaapuri :D
-aapee
[/quote]
*naapurikunta :D
-aapee