Purskahdin itkuun. Kerron miksi
Olen aina hoitanut raha-asiat mallikkaasti. Ulosotossa en ole ollut, kerran sain alaikäisenä maksukehotuksen liittyen julkisten tarkastusmaksuun. Ja nämähän menevät todella helposti ulosottoon, ei siis vaadita mitään systemaattista laiminlyöntiä. Samoin verot humpsahtavat ulosottoon erittäin helposti, eikä veroissa jousteta pätkän vertaa.
Noh, eräänä kirottuna vuotena sain perintönä osakkeita. Isäni siirsi ne oltuaan niiden haltijana ties miten monta ikuisuutta. En tänäkään päivänä ymmärrä osakkeiden verotuksesta yhtään mitään, enkä voi tietää mitään hankintahintojakaan kun en ole niitä itse hankkinut.
Hankkiuduin niistä kyllä eroon, koska en jaksanut enää sitä loputonta pas.kaa mitä niistä aiheutui.
Noh, tähän liittyen tuli JÄLLEEN pas.kaa niskaan ja koen, että minua rankaistaan jatkuvasti, vaikka hoidan raha-asiat hyvin. Koen, että isäni on nimenomaan halunnut minut ongelmiin, kyllä hän ymmärtää nämä jutut ja tietää, että minä en ymmärrä. Minä en voi perintöön vaikuttaa mitenkään enkä vaikuttaa myöskään siihen missä muodossa sen saan.
En siis ole itse hankkiutunut ongelmiin, vaan ongelmat on kiltisti minulle tarjoiltu. Samaan aikaan on vedätyslaskun käsittely oikeudessa, ei liity tähän juttuun mutta joka tapauksessa olen niin vi.....n katkera tästä kaikesta pas.ka sta.
Ja ensimmäistä kertaa ikinä sanoin isälleni viestitse, että kaikki on pilalla ja että tällainen elämä ei ole noiden mahtavien osakkeiden arvoista.
En yksinkertaisesti jaksa tällaista pas.kaa, mitä v... olen tehnyt ansaitakseni tällaista jatkuvalla syötöllä.
Tämänkö takia olen maksanut yli 10 vuotta laskuni, jotta saan sitten pas.kaa niskaan kaikkien niiden vuosien edestä.
Kommentit (45)
Isäni ei ole antanut minulle euron euroa siitä lähtien, kun täytin 18. Kirjaimellisesti ei yhtään mitään, ikinä sen jälkeen. Ei synttäreinä, ei milloinkaan.
Ap
Olen niin v:n kiitollinen ettei ole tarvinnut hankkia itse ongelmia, kun ne on annettu hetkessä!! Aivan v:n mahtavaa elää tällaista saațaňan elämää, kun millään oikeilla teoilla ei ole pas.kan vertaa merkitystä, ongelmia tulee joka tapauksessa!! Ja kaikki pas.ka on KIRJAIMELLISESTI alkanut tasan siitä hetkestä, kun sain osakkeita. Sitä ennen ei ikinä mitään. Aivan maagisen helppoa elämää, senkus vain maksoin laskut ja elin elämää. Nykyään pelkkää saa.tanan PAS.KAA IKUISESTI!!!!
Ihan eri asia, jos itse haalii itselleen osakkeita tajuamatta niiden verotuksesta ja mahdollisista seuraamuksista!! Mutta minä olen vain elänyt elämää ja minulle on työnnetty perintönä osakkeita, täysin tietoisena siitä etten ymmärrä tarpeeksi välttääkseni ongelmat!! Siitä ei voi minua syyttää!!
Eikä minulla ole mitään tarvetta väittää, että ymmärrän, jos en ymmärrä!! Ymmärrän paljon eri asioista, mutta veroista en paljonkaan ja myönnän sen, ei ongelmaa!!!
Minusta tuo on ilkeyttä parhaimmillaan!! Vuosien ongelmat yhdestä saa.ta.nan perinnöstä. Olisin onnellisempi kokonaan ilman niitä hel.vetin kirottuja rahoja.
Annas kun arvaan? Purskahdit itkuun, koska olet nainen?
No on se nyt kamalaa kun saa millin arvosta osakkeita,
eikä voi olla enää vihervassari?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla myynnistä saadut rahat jo juotu, ja nyt itketään kun pitäisi verotkin maksaa? Ne verot kun tulee ihan yllättäen!
Mää luulin, että se oli se isännöitsijä taas syynä.
Perinnöstä saa kieltäytyä. Mutta vaikeaa on nähdä ongelmia jos saa osakkeita ja myy ne. Niistä pankki ottaa pääomaveron valtiolle ja valtio vie tietenkin myös perintöveron. Ne rippeet saat armollisesti itsellesi, ennen kuin ostat jotain ja taas maksat jotain sähköveroa, arvonlisäveroa, polttoaineveroa, kiinteistöveroa, yleveroa, veroa, veroa ja veroa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla myynnistä saadut rahat jo juotu, ja nyt itketään kun pitäisi verotkin maksaa? Ne verot kun tulee ihan yllättäen!
Minkä millin!! Ja olen lähestulkoon absolutisti!!! Äärimmäisen harvoin juon alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Perinnöstä saa kieltäytyä. Mutta vaikeaa on nähdä ongelmia jos saa osakkeita ja myy ne. Niistä pankki ottaa pääomaveron valtiolle ja valtio vie tietenkin myös perintöveron. Ne rippeet saat armollisesti itsellesi, ennen kuin ostat jotain ja taas maksat jotain sähköveroa, arvonlisäveroa, polttoaineveroa, kiinteistöveroa, yleveroa, veroa, veroa ja veroa...
No kuka v...u kieltäytyy perinnöstä!! Sen saa ottaa vastaan ihan ilman omantunnon tuskia, jos se on itselle annettu. Se, että kieltäytyy perinnöstä ei tuo kuollutta takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka v...u kieltäytyy perinnöstä!! Sen saa ottaa vastaan ihan ilman omantunnon tuskia, jos se on itselle annettu. Se, että kieltäytyy perinnöstä ei tuo kuollutta takaisin.
Koska ap joutui niin valtaviin ja hirmuisiin vaikeuksiin perinnön takia. Ei sitä kannata elämäänsä perinnöllä pilata. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Karma is a bitch.
Öööö, liittyy minuun miten???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ap joutui niin valtaviin ja hirmuisiin vaikeuksiin perinnön takia. Ei sitä kannata elämäänsä perinnöllä pilata. Siksi.
Minä olen ap ja voi jessus sentään, luuletko todella että tiesin silloin mitä osakkeet tuovat tullessaan???
Mielestäni on niin sairaan epäreilua, että minä joudun ongelmiin, vaikka minulla ei ole päihdeongelmaa, ei peliongelmaa, maksan laskut, pidän huolen kodista ja itsestäni.
EN JAKSA TÄLLAISTA ELÄMÄÄ!!!!!!