Purskahdin itkuun. Kerron miksi
Olen aina hoitanut raha-asiat mallikkaasti. Ulosotossa en ole ollut, kerran sain alaikäisenä maksukehotuksen liittyen julkisten tarkastusmaksuun. Ja nämähän menevät todella helposti ulosottoon, ei siis vaadita mitään systemaattista laiminlyöntiä. Samoin verot humpsahtavat ulosottoon erittäin helposti, eikä veroissa jousteta pätkän vertaa.
Noh, eräänä kirottuna vuotena sain perintönä osakkeita. Isäni siirsi ne oltuaan niiden haltijana ties miten monta ikuisuutta. En tänäkään päivänä ymmärrä osakkeiden verotuksesta yhtään mitään, enkä voi tietää mitään hankintahintojakaan kun en ole niitä itse hankkinut.
Hankkiuduin niistä kyllä eroon, koska en jaksanut enää sitä loputonta pas.kaa mitä niistä aiheutui.
Noh, tähän liittyen tuli JÄLLEEN pas.kaa niskaan ja koen, että minua rankaistaan jatkuvasti, vaikka hoidan raha-asiat hyvin. Koen, että isäni on nimenomaan halunnut minut ongelmiin, kyllä hän ymmärtää nämä jutut ja tietää, että minä en ymmärrä. Minä en voi perintöön vaikuttaa mitenkään enkä vaikuttaa myöskään siihen missä muodossa sen saan.
En siis ole itse hankkiutunut ongelmiin, vaan ongelmat on kiltisti minulle tarjoiltu. Samaan aikaan on vedätyslaskun käsittely oikeudessa, ei liity tähän juttuun mutta joka tapauksessa olen niin vi.....n katkera tästä kaikesta pas.ka sta.
Ja ensimmäistä kertaa ikinä sanoin isälleni viestitse, että kaikki on pilalla ja että tällainen elämä ei ole noiden mahtavien osakkeiden arvoista.
En yksinkertaisesti jaksa tällaista pas.kaa, mitä v... olen tehnyt ansaitakseni tällaista jatkuvalla syötöllä.
Tämänkö takia olen maksanut yli 10 vuotta laskuni, jotta saan sitten pas.kaa niskaan kaikkien niiden vuosien edestä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinnöstä saa kieltäytyä. Mutta vaikeaa on nähdä ongelmia jos saa osakkeita ja myy ne. Niistä pankki ottaa pääomaveron valtiolle ja valtio vie tietenkin myös perintöveron. Ne rippeet saat armollisesti itsellesi, ennen kuin ostat jotain ja taas maksat jotain sähköveroa, arvonlisäveroa, polttoaineveroa, kiinteistöveroa, yleveroa, veroa, veroa ja veroa...
No kuka v...u kieltäytyy perinnöstä!! Sen saa ottaa vastaan ihan ilman omantunnon tuskia, jos se on itselle annettu. Se, että kieltäytyy perinnöstä ei tuo kuollutta takaisin.
Koska ap joutui niin valtaviin ja hirmuisiin vaikeuksiin perinnön takia. Ei sitä kannata elämäänsä perinnöllä pilata. Siksi.
Minä olen ap ja voi jessus sentään, luuletko todella että tiesin silloin mitä osakkeet tuovat tullessaan???
Luulin. Miksi et tiennyt? Ja mikä sulla oli tietämättä, että perinnöstä maksetaan veroa vai mikä asia?
Onkohan nämä niitä kuuluisia ensimmäisen maailman ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinnöstä saa kieltäytyä. Mutta vaikeaa on nähdä ongelmia jos saa osakkeita ja myy ne. Niistä pankki ottaa pääomaveron valtiolle ja valtio vie tietenkin myös perintöveron. Ne rippeet saat armollisesti itsellesi, ennen kuin ostat jotain ja taas maksat jotain sähköveroa, arvonlisäveroa, polttoaineveroa, kiinteistöveroa, yleveroa, veroa, veroa ja veroa...
No kuka v...u kieltäytyy perinnöstä!! Sen saa ottaa vastaan ihan ilman omantunnon tuskia, jos se on itselle annettu. Se, että kieltäytyy perinnöstä ei tuo kuollutta takaisin.
Koska ap joutui niin valtaviin ja hirmuisiin vaikeuksiin perinnön takia. Ei sitä kannata elämäänsä perinnöllä pilata. Siksi.
Minä olen ap ja voi jessus sentään, luuletko todella että tiesin silloin mitä osakkeet tuovat tullessaan???
Luulin. Miksi et tiennyt? Ja mikä sulla oli tietämättä, että perinnöstä maksetaan veroa vai mikä asia?
Voi kuule suomalaisena ihmisenä tiedän varsin hyvin, että tässä pas.kamaassa maksetaan veroa hengittämisestä, vessakäynneistä, ajattelemisesta, kuolemisesta, syntymisestä ja silmien räpyttelystä!! En vain tajua verotuksen määrää osakkeissa ja en jaksa siitä jankata!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule suomalaisena ihmisenä tiedän varsin hyvin, että tässä pas.kamaassa maksetaan veroa hengittämisestä, vessakäynneistä, ajattelemisesta, kuolemisesta, syntymisestä ja silmien räpyttelystä!! En vain tajua verotuksen määrää osakkeissa ja en jaksa siitä jankata!!
Et jaksa jankata, teit muuten vain pitkän aloituksen aiheesta?
Enkä kerro tänne kaikkia yksityiskohtia asioistani.
Oliko se vastikelasku myös toinen asia jota et vain ymmärtänyt oikein?
Tyhmästä päästä kärsii koko vartelo, kuten niin kauniisti sanotaan. Kun sait ne osakkeet, olisit mennyt niiden kanssa pankkiin neuvojan puheille ja tehnyt sopimuksen, että pankki hoitaa puolestasi kaikki osakkeisiin liittyvät asiat. Tietysti siitä palvelusta pitää hieman maksaa, mutta eipähän ole sielua riipovaa kiukkuakaan. Tilille kopsahtavat vain tuotot miinus hoitomaksu ja verot.
Onko ap se hautakivikaiverruksesta kesällä moneen kertaan jankuttanut?
Vierailija kirjoitti:
Onko ap se hautakivikaiverruksesta kesällä moneen kertaan jankuttanut?
Ap on se vastikelaskuhullu ja ripulointihullu.
Menen ostamaan ainakin 400 grammaa suklaata tähän VİŤUTUKȘEEN!!
Kait huomasitte että ap sai ensin nämä perintönä ja sitten viestitteli isälleen ettei niitä halua ;)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmästä päästä kärsii koko vartelo, kuten niin kauniisti sanotaan. Kun sait ne osakkeet, olisit mennyt niiden kanssa pankkiin neuvojan puheille ja tehnyt sopimuksen, että pankki hoitaa puolestasi kaikki osakkeisiin liittyvät asiat. Tietysti siitä palvelusta pitää hieman maksaa, mutta eipähän ole sielua riipovaa kiukkuakaan. Tilille kopsahtavat vain tuotot miinus hoitomaksu ja verot.
LUULETKO ETTÄ MINULLE ON NEUVOTTU JOTAIN TUOLLAISIA PALVELUJA???? SINÄ TÄSSÄ OLET TÄYSI I D A R I, JOS SYYLLISTÄT NUORTA IHMISTÄ SIITÄ ETTEI HÄN OSAA TOIMIA OSAKKEIDEN KANSSA EIKÄ OLE NIITÄ ITSELLEEN EDES HAALINUT.
Vierailija kirjoitti:
Kait huomasitte että ap sai ensin nämä perintönä ja sitten viestitteli isälleen ettei niitä halua ;)
Öööö??? Sain perinnön vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LUULETKO ETTÄ MINULLE ON NEUVOTTU JOTAIN TUOLLAISIA PALVELUJA???? SINÄ TÄSSÄ OLET TÄYSI I D A R I, JOS SYYLLISTÄT NUORTA IHMISTÄ SIITÄ ETTEI HÄN OSAA TOIMIA OSAKKEIDEN KANSSA EIKÄ OLE NIITÄ ITSELLEEN EDES HAALINUT.
Voi voi etkö tiennyt että niin toimitaan.
IHAN YHTÄLAILLA VARMAAN SYYLLISTÄTTE NUORTA IHMISTÄ SIITÄ, ETTÄ EI YMMÄRRÄ ESIMERKIKSI ASUNTOLAINAN KIEKUROISTA. JOS EI OLE IKINÄ ITSELLEEN ASUNTOLAINAA HOMMANNUT JA ON N U O R I IHMINEN.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se vastikelasku myös toinen asia jota et vain ymmärtänyt oikein?
Ymmärsin varsin hyvin, että yrittävät siellä jälleen vetää välistä. Lähes sata euroa.
Kummasti henkilökohtaisen lainani kk-erä SAMOILLA TIEDOILLA KUIN TALOYHTIÖN LAINASSA, olisi melkein 100 € vähemmän. Mutta kun se menee taloyhtiön tilin kautta, niin kummasti onkin ihan loogista maksaa melkein satanen enemmän!!
Minulta on myös peritty liikaa vastiketta, maksoin melkein vuoden ajan 10 €/kk liikaa, kukaan ei ikinä huomauttanut asiasta mitään.
Oli siis eri summa paperilaskussa kuin netissä eräässä järjestelmässä. Laskussa EI mainittu mitään kertaluontoista laskutusmaksua, vaan valehdeltiin summa kirkkain silmin 10 €/kk liikaa.
Ja näitä huijauslaskutuksiahan riittää vaikka millä mitalla.
Voisitte vaihtaa Äitihullun kanssa puhelinnumeroita, olisitte oiva pari. Keskustelisitte keskenänne perinnöistä tuollaiseen yläluokkaiseen tyyliin kuten teillä tällä palstalla on tapana.
Kai sitä ihminen luottaa omaan vanhempaansa ja hänen harkintakykyynsä sen verran, ettei oleta hänen aiheuttamalla aiheuttavan ongelmia lapselleen!!