Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullu ajatus???? Vauva 43-vuotiaana?

Vierailija
01.03.2014 |

Kolme vuotta sitten tein päätöksen että ei kolmatta vauvaa meille ( tai ei edes yritystä) Nyt tilanne töiden puolesta on sellainen että voisin hyvin olla vaikka kotonakin pari vuotta. Down-riski alkaa varmaan olla jo iso mutta mitä muuta pitää pelätä? Antaako luonnon päättää asia vai ollako järkevä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin jos on hedelmällinen, se on siinä.

Vierailija
2/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika sama tilanne, mutta oon päättänyt, että ei enää vauvoja meille. Meillä on nyt 3 ihanaa tervettä lasta ja elämä aika lailla mallillaan. Aloin haaveilemaan neljännestä lapsesta noin pari vuotta sitte, kun oli 42v ja ajatus uudesta vauvasta tuntui aluksi ihanalta. Sitten aloin miettimään.

Entä jos lapsi ei ole terve? Jos joudumme vaikkapa lapsen omaishoitajiksi loppuelämäksemme...?

Olemmeko kuitenkin jo liian vanhoja vanhempia? Kun lapsi menisi kouluun, olisin melkein 50v ja mieheni 54v. Olen kuullut tosi paljon negatiivista juttua ihmisiltä, joiden vanhemmat ovat olleet yli 40-vuotiaita saadessaan ko. lapsen.

Onko vauvan teko jotenkin "väärin" jo olemassa olevia lapsiamme kohtaan...? Nuorin on jo muutaman vuoden ollut sen ikäinen, että kaikenlaiset koko perheen puuhat ovat onnistyneet hyvin. Esim. laskettelureissut, leffassa käynnit jne. Vauvan ja taaperin kanssa nämä jutut ei toimi samalla tapaa.

Joten mä päädyin siihen, että vauva 42/43-vuotiaana on hullu ajatus ja me olemme onnellisia siitä, mitä meillä nyt on ja käytän kaiken hoivaamistarpeeni nykyisiin lapsiini enkä haaveile uusista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu mieti ! kuinka itsekäs olet? Vauva vaan koska sinua huvittaa ja haluttaa . Vauvan sijasta VÄRKKI pois!

Vierailija
4/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:18"]

No vittu mieti ! kuinka itsekäs olet? Vauva vaan koska sinua huvittaa ja haluttaa . Vauvan sijasta VÄRKKI pois!

[/quote]

Kaikki me jotka lapsen olemme halunneet, olemme halunneet siksi koska se meitä huvittaa ja haluttaa. En minä ainakaan yhteiskunnalle ole lasta synnyttänyt. Kannustan, sain itse samanikäisenä lapsen.

Vierailija
5/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseehän aina lapsivesipunktioon jos haluaa. Ainahan on suurempi riski koko raskausaikakin kun on iäkkäämpi. Myös synnytys. Kuitenkin täytyy myös miettiä sitä puolta että täytyy jaksaa kun lapsi on 15vee ja pahin teiniikä päällä, silloin olet 58 eikä enää jakseta kun nuorempana, sehän on fakta. Meidän kuopus on 10v, minä 46 ja mies 50 ja häntä vähän nolottaa että iskä on niin vanha verr koulukavereiden isiin. Monta näkökulmaa asiasta.

Vierailija
6/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:11"]Mulla aika sama tilanne, mutta oon päättänyt, että ei enää vauvoja meille. Meillä on nyt 3 ihanaa tervettä lasta ja elämä aika lailla mallillaan. Aloin haaveilemaan neljännestä lapsesta noin pari vuotta sitte, kun oli 42v ja ajatus uudesta vauvasta tuntui aluksi ihanalta. Sitten aloin miettimään.

Entä jos lapsi ei ole terve? Jos joudumme vaikkapa lapsen omaishoitajiksi loppuelämäksemme...?

Olemmeko kuitenkin jo liian vanhoja vanhempia? Kun lapsi menisi kouluun, olisin melkein 50v ja mieheni 54v. Olen kuullut tosi paljon negatiivista juttua ihmisiltä, joiden vanhemmat ovat olleet yli 40-vuotiaita saadessaan ko. lapsen.

Onko vauvan teko jotenkin "väärin" jo olemassa olevia lapsiamme kohtaan...? Nuorin on jo muutaman vuoden ollut sen ikäinen, että kaikenlaiset koko perheen puuhat ovat onnistyneet hyvin. Esim. laskettelureissut, leffassa käynnit jne. Vauvan ja taaperin kanssa nämä jutut ei toimi samalla tapaa.

Joten mä päädyin siihen, että vauva 42/43-vuotiaana on hullu ajatus ja me olemme onnellisia siitä, mitä meillä nyt on ja käytän kaiken hoivaamistarpeeni nykyisiin lapsiini enkä haaveile uusista.

[/quote]

Oon kohta 50- vuotias mutta en mikään vanhus.

Tunnen itseni nuoreksi.

Vierailija
7/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:18"]

[/quote]

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia...onko sulle tehty lobotomia vai pitäskö tehdä...

Vierailija
8/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita yöllä kello soimaan kahden tunnin välein, näin jatkat kuukauden jos ei väsytä jatka harkintaa... jos väsyttää unohda ja anna aikaasi niille lapsille jotka sulla jo on.

Vierailija
9/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:30"]laita yöllä kello soimaan kahden tunnin välein, näin jatkat kuukauden jos ei väsytä jatka harkintaa... jos väsyttää unohda ja anna aikaasi niille lapsille jotka sulla jo on.

[/quote]

Raskauden aikana se harjoitus tulee itsekseen.

Ne yöheräilyt.

Vierailija
10/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se suurin riski ole, jos tekee ensimmäisen lapsen yli nelikymppisenä. Siitä vaan, jos haluttaa elää taas pikkulapsiaikaa.

Vierailija
11/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:30"]

laita yöllä kello soimaan kahden tunnin välein, näin jatkat kuukauden jos ei väsytä jatka harkintaa... jos väsyttää unohda ja anna aikaasi niille lapsille jotka sulla jo on.

[/quote]

Tuo neuvo sopii kaikille lasta suunnitteleville. Sitten toisaalta, on vauvoja, jotka nukkuvat mainiosti, juurikaan heräilemättä. terv. 5.

Vierailija
12/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:32"]

Eiköhän se suurin riski ole, jos tekee ensimmäisen lapsen yli nelikymppisenä. Siitä vaan, jos haluttaa elää taas pikkulapsiaikaa.

[/quote]

Miksi se on riski, jos saa ekan?

Vierailija
13/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauva saattaa nukkua, mutta sitä ei voi palauttaa jos ei nuku. Paras varautua pikku valvomiseen kun valvominen voi olla paljon pahempaakin ja kestää vuoden tai vuosia. Jos ei jaksa kuukautta noin on paras unohtaa vauvahaaveet.

-9-

Vierailija
14/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt 27, ja tuntuisi kyllä hullulta ajatus, että vanhempani olisivat jo seitsemänkymppisiä. (Yleensä noita vauvantekoikäasioita miettiessä suhteutan sen juuri tuohon tyyliin omaan ikääni.) Ehkä olisi eri asia, jos ei olisi vielä yhtään lasta, ja sen yhden kuitenkin haluaisi, mutta itse nauttisin tuossa iässä niistä kahdesta aiemmasta ja unohtaisin loput. Makuasia(?), mutta kun nyt mielipiteitä kysyit, niin tässä yhden hieman nuoremman sellainen. =) 

Vierailija
15/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin harjoitusta heräilyyn tulee raskausaikana, mutta eikö se ole jo vähän myöhäistä sitten....   Itse jaksoin valvoa öitä paljon paremmin 25v ekan lapsen kanssa kuin toisen kun olin 30v. nyt olen 40v ja jo muutama yö sairaan lapsen takia heräilyyn on tuskaa.

Vierailija
16/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:36"]

[/quote]

[/quote]

En tiedä syytä, tai kai sen jossain neuvolassa kuulin mutta en nyt jaksa vaivata aivojani. Yli nelikymppisellä ensisynnyttäjällä on suurempi riski saada down kuin alle nelikymppisellä ensisynnyttäjällä. Jos kyseessä ei ole ensimmäinen lapsi, riski on yhtä pieni kuin kenellä tahansa synnyttäjällä.

Vierailija
17/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:38"]

Kyllä vauva saattaa nukkua, mutta sitä ei voi palauttaa jos ei nuku. Paras varautua pikku valvomiseen kun valvominen voi olla paljon pahempaakin ja kestää vuoden tai vuosia. Jos ei jaksa kuukautta noin on paras unohtaa vauvahaaveet.

-9-

[/quote]

Eihän ap ensimmäistä lasta tässä ole hankkimassa. Sitä paitsi hormonit auttavat ihmeesti jaksamaan sitä yövalvomista, se on ihan eri asia kuin tuosta vain nyt yhtäkkiä kesken kaiken ruveta heräilemään.

Meillä on töissä useampi nainen tehnyt lapsen vielä yli nelikymppisenä. Akateeminen ala, joten ne ensimmäisetkin lapset on hankittu tavallisesti vasta päälle kolmekymppisenä.

Vierailija
18/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:42"]

[/quote]

[/quote]

En tiedä syytä, tai kai sen jossain neuvolassa kuulin mutta en nyt jaksa vaivata aivojani. Yli nelikymppisellä ensisynnyttäjällä on suurempi riski saada down kuin alle nelikymppisellä ensisynnyttäjällä. Jos kyseessä ei ole ensimmäinen lapsi, riski on yhtä pieni kuin kenellä tahansa synnyttäjällä.

[/quote]

Jotenkin minua tuo vähän epäilyttää...eikös ne munasolut nyt vanhene synnyttäneillä ja synnyttämättömillä samalla tavalla.

Vierailija
19/27 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 23:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tämä nyt on ihan hevonkukkua. Ohis.

Vierailija
20/27 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoiseni ja ainokaiseni luomuna 43-vuotiaana. Terve ja ihana lapsi.