Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen ei kelpaa sellaisenaan? Januhairy, karvanpoiston pakollisuus

Vierailija
09.11.2020 |

Moni tässä kohtaa ajattelee, että ihan omasta halusta itseään varten ajavat karvat esim. kainaloista. Mutta kyllä se niin on, että kun katsotte vaikka linkin kuvia, tullaan johtopäätökseen että naiset ajavat karvat koska niin vaan pitää tehdä. On pakko jotta ei saa kohdalleen ivaa, vihaa tai kuvottelua. Nainen luonnollisena saa osakseen halventamista ja oksettavaksi haukkumista. Onko kaikki hyvin tässä kohtaa?

Aiotteko ottaa osaa januhairy-tempaukseen 1/2021 vai mikä on oma panoksenne kehopositiivisuuden ja naisten luonnollisen kehon hyväksymisen suhteen?

https://www.glamourmagazine.co.uk/article/januhairy-campaign

Kommentit (303)

Vierailija
141/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä yllätä, ettei porukka taas tajunnu tämän tempauksen pointtia.

Media on jo vuosikymmeniä ajanut naisille kaneusihanteita, jotka perustuu kosmetiikkabisnekseen. Karvat on yksi alue, jossa naisille luodaan ulkonäköpaineita. Meikkaus on toinen.

Joo, yksilöllä on edelleen täysi valta valita, mutta miettikääpä nyt hetki. Kuinka moni nainen aloittaa sheivauksen teini-iässä? Kuinka moni kokee, että naisen kuuluu sheivata kainalot ja säärikarvat (ja oikeastaan kaikki muutkin mitkä eivät sijaitse pään alueella)? Siis asiaa sen enempää ajattelematta.

Entäpä miehet? Ei mitään eroa?

Mediassa ette näe meikkaamattomia, karvaisia naisia missään. Tämä on se asia, johon näillä tempauksilla pyritään vaikuttamaan.

Vaikka juuri sinä et ajelisi karvojasi, etkä koe mitään tarvetta niitä esitellä, niin miljardien arvoinen kosmetiikkabisnes hyötyy joka päivä siitä, että juuri naiset niitä karvoja ajelevat.

Kyllä miehetkin siistivät karvojaan. Enemmän jopa kuin naiset. En tunne yhtä ainoaa miestä, joka ei tekisi jotain jollekin karvoitukselleen. Sen sijaan tiedän tuollaisia naisia, jotka eivät leikkaa/sheivaa/nypi mitään itsessään.

Missä on ulinakampanjat ja uhriutumiset? Missä voimaantumiset?

Taidat pyöriä aika poikkeuksellisissa porukoissa jos sun havaintosi on tuollainen...

Mietippäs nyt hetki sen oman kuplasi ulkopuolta.

Mieti kenelle karvanpoistotuotteita mainostetaan. Katso mitä tahansa mediaa, jossa näkyy naisten ja miesten paljasta ihoa.

Mutta denialistitrollin porvoossa miehet varmaan meikkaavatkin enemmän kuin naiset :)

Olen perheenäiti ja todella harvoin näkee miestä, joka ei ole partaansa aja tai siistisi. En tunne yhtä ainoaa naista, jolle olisi ok, et mies ei tekisi mitään karvoilleen. Mene kaduille katsomaan ja toteamaan asia itse.

Mieti hetki kuka elää ja missä kuplassa, jos väität, ettei miesten elämää määritä tasan samanlaiset ihanteet ja normit, vain hieman eri muodoissa. Mut ku tuo vihan sokaisema ideologia on niin tuttu ja turvallinen, et siitä on vaikea päästää irti, vaikka järki sanois mitä.

Miehet vois aivan yhtä hyvin alkaa kapinoimaan asiasta.

Niin väsynyttä nää uhriulinat... huhhuh. Toivottavasti omista tyttäristä ei kasva tuollaisia inisijöitä.

Ja setämiespedari jatkaa, tällä kertaa roolina ”perheenäiti”.

Onko oikeasti noin vaikea ymmärtää, että joku nainen voi ajatella näin? Aika harhaista kuvitella, että kaikki sun kanssa eri mieltä olevat ihmiset on vain joku yksi ja sama setämiespedari erilaisissa valeasuissa.

-eri (ei, en ole se sama setämiespedari taas, usko huviksesi)

Minä olen tuo "setämiespedari" eli tuo 2 tytön äiti, jolle hän vastasi. Noin käy joillekin silloin kun argumentit loppuvat eikä asiasta enää osata keskustella. Osa osaa vetäytyä tilanteesta arvokkaasti.

Sivusta: toivottavasti et kasvata tytöistäsi miehille alisteisia alapääkarvojenpoistajia kuten itse olet. Partriarkaatin uhri ja kynnysmatto.

En voi tuntea mitään muuta kuin pohjatonta sääliä sua kohtaan. Toivottavasti pääset eroon tuosta vihastasi. Se rajoittaa sulta todella paljon.

Vierailija
142/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media on jo vuosikymmeniä ajanut naisille kaneusihanteita, jotka perustuu kosmetiikkabisnekseen. Karvat on yksi alue, jossa naisille luodaan ulkonäköpaineita. Meikkaus on toinen.

Joo, yksilöllä on edelleen täysi valta valita, mutta miettikääpä nyt hetki. Kuinka moni nainen aloittaa sheivauksen teini-iässä? Kuinka moni kokee, että naisen kuuluu sheivata kainalot ja säärikarvat (ja oikeastaan kaikki muutkin mitkä eivät sijaitse pään alueella)? Siis asiaa sen enempää ajattelematta.

Mediassa ette näe meikkaamattomia, karvaisia naisia missään. Tämä on se asia, johon näillä tempauksilla pyritään vaikuttamaan.

Vaikka juuri sinä et ajelisi karvojasi, etkä koe mitään tarvetta niitä esitellä, niin miljardien arvoinen kosmetiikkabisnes hyötyy joka päivä siitä, että juuri naiset niitä karvoja ajelevat.

Kyllä miehetkin siistivät karvojaan. Enemmän jopa kuin naiset. En tunne yhtä ainoaa miestä, joka ei tekisi jotain jollekin karvoitukselleen. Sen sijaan tiedän tuollaisia naisia, jotka eivät leikkaa/sheivaa/nypi mitään itsessään.

Taidat pyöriä aika poikkeuksellisissa porukoissa jos sun havaintosi on tuollainen...

Mieti kenelle karvanpoistotuotteita mainostetaan. Katso mitä tahansa mediaa, jossa näkyy naisten ja miesten paljasta ihoa.

Mutta denialistitrollin porvoossa miehet varmaan meikkaavatkin enemmän kuin naiset :)

Olen perheenäiti ja todella harvoin näkee miestä, joka ei ole partaansa aja tai siistisi. En tunne yhtä ainoaa naista, jolle olisi ok, et mies ei tekisi mitään karvoilleen. Mene kaduille katsomaan ja toteamaan asia itse.

Mieti hetki kuka elää ja missä kuplassa, jos väität, ettei miesten elämää määritä tasan samanlaiset ihanteet ja normit, vain hieman eri muodoissa. Mut ku tuo vihan sokaisema ideologia on niin tuttu ja turvallinen, et siitä on vaikea päästää irti, vaikka järki sanois mitä.

Niin väsynyttä nää uhriulinat... huhhuh. Toivottavasti omista tyttäristä ei kasva tuollaisia inisijöitä.

Onko oikeasti noin vaikea ymmärtää, että joku nainen voi ajatella näin? Aika harhaista kuvitella, että kaikki sun kanssa eri mieltä olevat ihmiset on vain joku yksi ja sama setämiespedari erilaisissa valeasuissa.

Minä olen tuo "setämiespedari" eli tuo 2 tytön äiti, jolle hän vastasi. Noin käy joillekin silloin kun argumentit loppuvat eikä asiasta enää osata keskustella. Osa osaa vetäytyä tilanteesta arvokkaasti.

Sivusta: toivottavasti et kasvata tytöistäsi miehille alisteisia alapääkarvojenpoistajia kuten itse olet. Partriarkaatin uhri ja kynnysmatto.

En voi tuntea mitään muuta kuin pohjatonta sääliä sua kohtaan. Toivottavasti pääset eroon tuosta vihastasi. Se rajoittaa sulta todella paljon.

Setämies. Setämies. ”Pieniin päin”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla enemmän teille karvallisille ongelma, että osa ihmisistä ajaa karvansa kuin toisinpäin.

Minä ajan ihan omasta halustani karvat häpyhuulilta koska kutittavat mutta häpykummun pidän karvaisena.

Te taidatte enemmän olla pedoja tai pervoja jos teillä tulee AIKUISEN NAISEN HÄVYSTÄ mieleen LAPSI.

Kun ei minulla olisi mieleenkään tullut tuollainen ajatus ilman että te sitä täällä viljelette.

Hävetkää.

Vierailija
144/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun "minä haluan" kommentoijat: mistähän mahtaisi johtua, ettö todella suuri osa naisista ajelee karvoja "koska se näyttää ja tuntuu siistimmältä" mutta samasta syystä karvoja ajelevat miehet ovat aniharvassa? Voisikohan syynä olla naisille esiteini-iästä asti syötetty propaganda siitä, että naisen ruumiin karvoitus on naurettavaa, noloa, likaista, epäsiistiä? Eei, varmasti sattumaa että naiset "itse päättää" ajella karvojaan ja miehet ei.

T. N23, karvaisuuden hyväksymisen työstämistä takana reilu vuosi, ajelen edelleen joitain karvoja silloin tällöin, mutta en vääristele totuutta

Vierailija
145/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla enemmän teille karvallisille ongelma, että osa ihmisistä ajaa karvansa kuin toisinpäin.

Minä ajan ihan omasta halustani karvat häpyhuulilta koska kutittavat mutta häpykummun pidän karvaisena.

Te taidatte enemmän olla pedoja tai pervoja jos teillä tulee AIKUISEN NAISEN HÄVYSTÄ mieleen LAPSI.

Kun ei minulla olisi mieleenkään tullut tuollainen ajatus ilman että te sitä täällä viljelette.

Hävetkää.

Miten ne sinun häpyhuuliasi kutittavat? Kyllä se on jotakin muuta nyt kuin karvoitus! Hiivaa? Kävisepä gynellä!

Vierailija
146/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppani haisee ajelemattomana pahalta olette väärän kumppanin kanssa. Itse en tiedä mitään ihampaa tuoksua kuin mieheni tuore hiki ja tykkään kiehnätä nenä kiinni hänen kainalokarvoissaan. Imppaan myös monta päivää päällä olleita t-paitoja ❤️

Vierailija
147/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä itse olet, kun halveksit ja haukut toisia ihmisiä vaan sen perusteella, että he ajattelevat jostakin asiasta eri tavalla kuin sinä? Mistä edes päätelmä, että keskustelija ajelee alapääkarvoituksensa? Ei puhu missään vaiheessa omista kauneusrutiineistaan. Teet itsestäsi vain naurettavan tuolla meuhkaamisella ja kärjistämisellä.

Vierailija
148/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tuheroa voi vähän pöllyttää niin lähtee ne irtokarvat ja just irtoamassa olevat, ei tarvii hampaista kaivella. Ihme uusavottumuutta.

Vierailija
149/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun "minä haluan" kommentoijat: mistähän mahtaisi johtua, ettö todella suuri osa naisista ajelee karvoja "koska se näyttää ja tuntuu siistimmältä" mutta samasta syystä karvoja ajelevat miehet ovat aniharvassa? Voisikohan syynä olla naisille esiteini-iästä asti syötetty propaganda siitä, että naisen ruumiin karvoitus on naurettavaa, noloa, likaista, epäsiistiä? Eei, varmasti sattumaa että naiset "itse päättää" ajella karvojaan ja miehet ei.

T. N23, karvaisuuden hyväksymisen työstämistä takana reilu vuosi, ajelen edelleen joitain karvoja silloin tällöin, mutta en vääristele totuutta

Jatkan vielä, että ongelma menee vielä syvemmälle, eli vaatetukseen. Ei ole sattumaa, että naistenvaatteet (etenkin housut ja alushousut) ovat niin ihoa nuolevia että karvoitukselle ei ole tilaa ilman epämukavaa hinkkaamista. Miehet painaa menemään kasseineen ja karvoineen päivineen väljissä puuvillaboksereissa ja housuissa, joita ei tarvitse kiskoa pois peppuvaosta. Suosin itse miesten farkkuja ja käytän usein myös miesten boksereita alushousuina ja voin sanoa että ei karvat hierrä lainkaan samoin kuin stringeissä ja naisten farkuissa.

Hmm. Aivan kuin naisten muoti olisi suunniteltu epämukavaksi ja sellaiseksi, että naisen pitää jatkuvasti ylläpitää kehoaan maksamalla sheivaamisesta, vahaamisesta jne.

Vierailija
150/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin mielelläni naisen karvoilla, mutta jostakin syystä päättävät itse kyniä karvansa, eikä kasvata vaikka pyytää.

Vierailija
151/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää.

Miten ne sinun häpyhuuliasi kutittavat? Kyllä se on jotakin muuta nyt kuin karvoitus! Hiivaa? Kävisepä gynellä!

Minun karvani ovat suorat ja menevät huulien sisään, ihme ja kumma kun olen gynellä käynyt ja sanoi, että johtuu vain karvoista se kutina.

Ihme ja kumma kun kutina loppuu kun ajelen ja alkaa kun taas ovat pitkät.

Miksi aina oletetaan jotain jos joku jotakin sanoo?

Vierailija
152/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että ongelma menee vielä syvemmälle, eli vaatetukseen. Ei ole sattumaa, että naistenvaatteet (etenkin housut ja alushousut) ovat niin ihoa nuolevia että karvoitukselle ei ole tilaa ilman epämukavaa hinkkaamista. Miehet painaa menemään kasseineen ja karvoineen päivineen väljissä puuvillaboksereissa ja housuissa, joita ei tarvitse kiskoa pois peppuvaosta. Suosin itse miesten farkkuja ja käytän usein myös miesten boksereita alushousuina ja voin sanoa että ei karvat hierrä lainkaan samoin kuin stringeissä ja naisten farkuissa.

Hmm. Aivan kuin naisten muoti olisi suunniteltu epämukavaksi ja sellaiseksi, että naisen pitää jatkuvasti ylläpitää kehoaan maksamalla sheivaamisesta, vahaamisesta jne.

Jos jaksaisin, kertoisin pitkään ja laveasti siitä, mitä ”duck-face” huulet symboloivat (kiihottuneita häpyhuulia), ja kuinka erittäin epänormaalista ”kamelinvarpaan” esittelystä on tullut lähes vaade jopa pikkutytöille trikoissa. Ja tällaisia mammat sitten kehuvat somessa omilta lapsiltaan; ”hienosti tehty Hilkka, näytät upealta kun tulet ilmi libido edellä täysin ilman aivoituksen häivää, äiti on ylpeä”. ”Upea, kaunis, malli!”

Vierailija
153/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa viikossa ajat naisena partasi? 

Vierailija
154/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti ihmisten on hyvin vaikea myöntää itselle ja muille tekevänsä asioita sosiaalisen paineen ja kulttuurin vaikutuksen alaisina. Se ei sovi myöskään tämän hetken naisihanteeseen, joka on itsenäinen, vahva ja oma-aloitteinen ajattelija.

Mutta me olemme hyvin pitkälle kulttuurin ja sosiaalisten normien rakentama toiminnallinen eliö. Me olemme yhteisöllinen eläin. Meidän kaikki vaistot ja synnynnäiset oppimisvalmiudet ovat rakentuneet poimimaan kaikkea mahdollista kulttuurillista ja sosiaalista tietoa, mikä millään tavalla auttaa meitä selviytymään ja kuulumaan yhteisöön. Hyvin pienetkin asiat ovat jonkin yhteisön tuottamaa kulttuuria. Jokin saa meidät alunperin tekemään jotakin sellaista, mikä ei tulisi jossain muussa kulttuurissa edes mieleen.

Esimerkiksi säärikarvojen ajelulle ei ole mitään hygieenistä syytä. Se on puhtaasti esteettinen syy, miksi naiset ajelevat säärikarvoja. Kyllä, se voi naisesta itsestä tuntua kauniimmalta niin, mutta jokin syy siihen on, miksi meistä on esteettisempää olla ilman säärikarvoja. Helpommalla olisi päässyt, jos ei olisi alunperin tehnyt asialle mitään, vaan antanut luonnollisen säärikarvoituksen olla.

Miksihän on niin vaikea myöntää, että oman toiminnan taustalla on myös sosiaalisia tavoitteita?

Voinhan minä tuon myöntää.

Mutta muistathan, että karvakannattajankin taustalla on se sama sosiaalinen paine, omassa viiteryhmässään?

Jos sosiaalista painetta ei ollenkaan olisi, saattaisi tuolla yllättävän moni vetää kaupungilla kännissä alasti pitkin päivää.

Mitäs nyt. Saanko nyt ajella kainaloni?

Tottakai heilläkin on oma viiteryhmänsä. Kiitos kun toit myös tuon puolen esiin.

Minulle on ihan sama ajaako joku karvansa vai ei. Kunnioitan kaikenlaisia päätöksiä ja katson hyväksyvästi sekä karvattomia että karvallisia ihmisiä. Halusin vain muistuttaa niitä ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa sosiaalisen paineen ulottumattomissa, että ehkä asia ei ole ihan niin.

Vapautta on ymmärtää oman toiminnan taustat. Se auttaa rikkomaan rajoja ja olemaan oma itsensä, kun tietää, mitkä kaikki asiat vaikuttavat itseen ja hyväksymään tämän. Jos tiedostaa, että kyllä minuun vaikuttaa sosiaaliset normit, mutta teen silti niin, koska haluan, se on ihan yhtä itsenäinen ja vapauttava päätös kuin antaa karvojen kasvaa, ottaa siitä kuva ja jakaa someen.

Vierailija
155/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan kai minä roposeni laittaa mihin haluan. Ja jos se on se muutaman euron sheiveri niin sitten se on. Jestas sentään. Nyt taisin pettää koko sukupuoleni. Anteeksi naiset kautta maailman, rikastutan kosmetiikkafirmoja ja ajelen karvojani.

Muutenkin olisi parempi jos kaikki oltaisiin täysin naturelleina eikä kukaan käyttäisi rahaa mihinkään ettei vaan vahingossa tukisi inhottavia firmoja. Hyi.

Joo mutta kun massapsykoosi leviää niin todellisuus onkin, että kosmetiikkafirmat rikastuvat sillä, että nainen nyt ei ole kunnollinen, kelvollinen, laadukas ihminen, varsinkaan Naisena jos ei tee kropalleen mitä voisi tehdä! Millainen nainen antaa kainaloiden ja bikinirajan tursottaa (= olla luonnollisena)!!

Eikä muuten rajoitu edes bikinirajaa vaan tuherokarvoitus mielletään haisevaksi ja epäseksikkääksi, siis ne 95% karvoista jotka kasvavat eritealueen yläpuolella!

Vierailija
156/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kuvottaa ajatus kainaloissa roikkuvista karvoista ja yhtäläin luonnontilassa rehottavat pimppakarvat. Olen sinkku joka sheivaa kainalot ja pitää alakerran posliinina ihan just koska karvattomuus tuntuu ja näyttää paremmalta ja olo on hygienisempikin. Sääriä ajelen aina kun on toiveissa että joku niitä pääsee sivelemään tai katselemaan ja haluan tuntea itseni seksikkääksi. Sileä iho tuntuu ja näyttää hyvälle. Minusta on naisena ihanaa olla sileä ja pehmeä ja hyväntuoksuinen eikä siinä ole mitään pahaa jos haluaa myös näyttää hyvältä. Onneksi nykyaikana SAA olla myös näin.

Ei SAA. Feministit kieltää.

Vierailija
157/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvoja ajelevat nainen on miehiä miellyttävä, pornoteollisuuden uhri.

Vierailija
158/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karvoja ajelevat nainen on miehiä miellyttävä, pornoteollisuuden uhri.

Ei tietenkään ole. Karvat vain ”kutittaa ja haisee”.

Vierailija
159/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä "minä haluan" kommentoija: et kertonut minulle mitään, mitä en olisi jo itse pohtinut, tiennyt ja tiedostanut. Olen kaikesta huolimatta tyytyväinen näin, ei karvojen ajelu ole minulle mikään paha mörkö ja ongelma. En oikeasti koe, että siitä on minulle mitään harmia tai että ajelemisen lopettaminen parantaisi elämänlaatuani tai minäkuvaani.

Mulla on kaikki hyvin, entä sulla? Takana siis jo vuosi työstämistä, ettet enää ajelisi karvojasi? Ketä varten olet jo vuoden tuskaillut, itseäsi vai feministi-yhteisöä ja jotain ideologiaa varten? Kiinnostaa, onko olosi nyt onnellisempi ja parempi kuin ennen? Mikäli nyt on parempi, niin hyvä juttu, onnea ja tsemppiä jatkoon!

Vierailija
160/303 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan miesten sheivereitä, ne on paljon parempia.