Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut pysyvät laihoina koko raskausaikansa?

Vierailija
01.03.2014 |

http://www.anecdotesandapples.com/wp-content/uploads/2013/03/IMG_9050-682x1024.jpg

Tyyliin tällaisessa kunnossa. Mulle tuli 12kg ja en ois pystynyt kyllä yhtään parempaan. Tiukasti elin, mutten tietenkään ravinnon puutteessa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan näillä jotka ovat raskaudesta muutamalla kilolla selvinneet, maito riittänyt lapselle? Itsellä kaksosraskaudessa vähiten paino noussut...

Vierailija
42/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 14:17"]

Ihan kuten muutenkin eli jatkamalla elämää samaan malliin. Raskaus ei nääs lihota. Ylensyöminen kylläkin. 165/49.

[/quote]

kuules, toisille vaan kertyy nestettä kehoon, yksilöllistä, eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä syömisen kanssa

painon putoaminenkin on hyvin yksilöllistä, toiset ovat hoikkia hyvin pian, toiset ei. Kuulun jälkimmäiseen ryhmään ;) kaksi raskautta, molemmissa painoa lisää 13kg, lähtötilanne 167cm/58kg, ja kuule synnytyksen jälkeen vaikka kuinka liikuin ja söin terveellisesti ekat 6kk paino putosi tooooosi hitaasti ja sitten se vasta hävisi. Kerron vaan esimerkkinä.

älkää hyvät ihmiset tämmösestä ottako stressiä. Terveelliset elämäntavat on a ja o. Ihme kiire ja kilpailuasia tästäkin tullut? En tajua en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lihon raskaana ja se ei haittaa sitten tippaakaan. Pudotan sitte myöhemmin vaan kyllä meillä lapsista tulee mieluummin hyvän kokosia vaikka äitille tulis muutama kilo ylimäärästä ku lapsi pienenä syntyis. Ihmetyttää seki miks ihannoidaan 2-3 kilon väliin jääviä lapsia. Ihan sairasta ! jopa niin paljon että tupakoidaan raskausaikana

Vierailija
44/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ja liikuin normaalisti, paino nousi 8kg molemmissa raskauksissa. Synnytyksen jälkeen ylimääräinen paino oli poissa. Varmasti hormonaaliset ja aineenvaihdunnalliset tekijät vaikuttaa, ja jotkut vaan on onnekkaita ja pääsevät helpolla. 

Vierailija
45/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi viimeisessä raskaudessa paino 6 kg, eikä neljässä ensimmäisessäkään kuin 7 - 8. En mä sentään laihalta näyttänyt, kun olin normaalipainoinen raskauksien alkaessakin (BMI 21), mutta hoikahko olin. Moni ei edes viimeisilläni huomannut, että odotan, ja mulle kuittailtiin, että mikset syö ja minkähän kissanpennun oikein saatkaan. Söin ihan normaalisti, herkkujakin. Vauvat olivat ihan normaalikokoisia, 3,7 - 4,2-kiloisia, ja vatsa litistyi jo heti sairaalassa ihan kuin en olisi raskaana ollutkaan. Imetin kaikkia lapsia pitkään, reilusti yli vuoden, nuorinta yli kaksi vuotta. Imettäessä paino kyllä putosi aina n. 7 kg ja silloin näytin jo laihalta.

Vierailija
46/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin paino ei noussut kuin 4kg. Oli alipainoinen ennen raskautta. Näytti ihan kamalalta. Vauva oli just 2kg. Mua oksettaa ajatellakin sitä langanlaihaa kroppaa, jossa pieni mahakumpu :( Ystävä siis anorektikko.

Vierailija
47/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 16:52"]

onkohan näillä jotka ovat raskaudesta muutamalla kilolla selvinneet, maito riittänyt lapselle? Itsellä kaksosraskaudessa vähiten paino noussut...

[/quote]

2/4 lapsesta olen imettänyt. Esikoinen ja kuopus eivät saaneet äidinmaitoa koska hormonit meni ennenaikaisissa synnytyksissä jotenkin sekaisin. Kuukausi yritettiin maitoa käynnistää mutta kun ei niin ei. En usko että painolla on merkitystä. Ekan lapsen kohdalla painoin 52 kiloa ja raskaudessa tuli muistaakseni reilu 6 kiloa, 4 kerralla lähtöpaino 63 ja siis laihduin 2 kiloa (kärsin loppuvaiheessa refluksista enkä pystynyt syömään klo 15 jälkeen mitään) raskauden aikana. Kuopuksen kohdalla pääsin imettämään ekaa kertaa vasta kun hän oli 2 vkoa joten sekin varmaan vaikutti.