UNOHDIN E-PILLERIT KOTIIN ja matkalla
työmatka, tiivis tahti, vajaa viikko, tässä ei pääse mitään hommaamaan lääkärireseptejä tms.
Eikä olisi kiva alkaa "vuotamaan" kun kaikkia alkeellisia olosuhteita ja pitkiä matkoja jne. tiedossa eikä miesporukassa ja muiden aikataulussa ja kiireessä aina pääse vessaan niin usein kuin haluaisi muutenkaan. Etenkin kun aika hankalat runsaat systeemit.
Eikä tietty mukana edes "varusteita" (jonkinlaisen yhden tamponipaketin sain ostettua.)
Hitto kauankohan kestää jos kesken liuskan jää, että alkaa, kuitenkin siitä on vaan ehkä reilu viikko kun loppui edelliset.
Kaiken lisäksi unohdin ottaa sitten vielä tämänkin aamun pillerin lähtiessä :(.
Toisaalta - voinko mä tulla raskaaksi nyt? (eilen "hommailtu")
Kommentit (11)
Voit tulla raskaaksi. Kannattaa soittaa lääkäriin ja kysyä sieltä ohjeita, voithan samalla kysyä, olisiko mahdollista saada vanhaa reseptiäsi e-muotoon, jotta voisit hakea pillerit matkan aikana. Ei vaan auta tuohon raskautumiseen, sitä varten tarvitset jälkiehkäisyn. Kuinka pitkään olet matkalla? Kuparikierukan voi asentaa vielä viisi päivää aktin jälkeen niin, että se estää raskauden, jälkiehkäisytabletissa aikaikkuna on vuorokauden luokkaa.
Mutta soita tosiaan lääkärille, häneltä saat tarkemmat ohjeet.
Ööh, missähän välissä soitan lääkärille, nyt on vk-loppu, Suomeen johonkin päivystykseenkö mä soitan (ihan terv.keskuksen ehkäisyneuvolassa olen käynyt).
Ja miten se resepti auttaa ulkomailla...
ja vaikka olisi resepti, niin vaikea kuvitella missä välissä mulla olisi mahdollista täältä päästä apteekkiin edes, ei ole mitään "vapaata aikaa" enkä ole missään keskustassa että voisi kipaista johonkin apteekkin. (Tai en tiedä olenko jossain kohtaa, yleensä nää on kyllä aika täynnä ohjelmaa.)
ap
Ulkomailla oleskelusta en tiennyt, kun et sitä sanonut. Jos et mitään voi tehdä, kuten et ilmeisesti voikaan, se on vaan voivoi ja toivottavasti et tullut raskaaksi.
Niin joo, laitoin vaan että työmatka ja "alkeellisia" olosuhteita (no osin, esim. vessat..)
No ehkä mä en tuu raskaaksi, ei kai se noin vaan käy, mutta miten mä saan estettyä ettei menkat taas ala???
ap
Eipä niitä taida saada estettyä jos ovat tullakseen.
ulkomailla saattaa saada samat pillerit ilman reseptiä, itsellä tämä pelasti kun espanjassa vietiin laukku (pillerit oli yasmin)
Miten sinulla ei mukamas ole YHTÄÄN vapaa-aikaa siellä? Ethän sä kotonakaan ole 24/7 töissä kiinni. Kyllä ukot ymmärtää päästää sut lekurille hakemaan pillereitä, kun suoraan sanot niille, että perse alkaa vuotamaan. Vai luuletko, että miehet eivät tiedä kuukautusista? Ja toki asian voi ilmaista nätimmin, kuin oma selitykseni. Usein miehet eivät sen enempää kysele, kun mainitsee vain "naistenvaivat" tai "alaselän kivun".
Ja jännä juttu, että kiire on helvetillinen, ettei edes vessaan ehdi, mutta tänne vauvapalstalle kyllä kerkeää...............
Ja jos olet eilen ottanut pillerisi, niin tuskin enää raskaudut. Harvoin hedelmöitys on heti mahdollista, varsinkin mitä kauemmin on pillereitä syönyt.
"hommailtu" eilen. Miksi lainausmerkeissä?
Mene yksityislääkärille. Ne ottaa vastaan iltaisinkin yms.
Oonko mä ainoa tohelo joka ikinä ollut tällaisessa tilanteessa?