Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuorotyön palkka 1400e/kk. Lähtisitkö töihin?

Vierailija
28.02.2014 |

Lähtisitkö tällaisella palkalla tekemään kolmivuorotyötä? Tämä siis käteen jäävä osuus.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
22/48 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkkani on 2200 e/kk ja veroprosentti 16,5. Saan myös yleensä jonkin verran palautusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mikään provo. Etkö koskaan ole kuullut kenelläkään alle kahden tonnin palkkaa? Luulen että meitä on muitakin!!

Vierailija
24/48 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on noin karmean korkeat veroprosentit? Minä olen ollut alle kahden tonnin palkalla monta vuotta (en enää), ja hyvin pärjäsin, koska käteen jäi niin paljon.

Vierailija
25/48 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks siihen veroprossaan vaikuta myös muut vähennykset.esim. työmatkat?

Vierailija
26/48 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 17:50"]Tolla veroprossalla bruttopalkan kyllä pitäisi olla jotain 2700....

[/quote]

Mitä ihmettä, oikeastiko? Minä saan 900 % kk palkkaa harjoittelutyöstäni (kouluavustaja) ja siitä lähtee 19 % veroa! Nyt on taidettu apinaa koijata...

[/quote]

Kokeileppa tolla huvikseen, niin huomaat ketä tässä on koijattu....

http://prosentti.vero.fi/VPL2014/Sivut/Henkilotiedot.aspx

Oletetaan että et kuulu kirkkoon ja asut Helsingissä, niin lomarahoineen 2700 €/kk tuottaa 20% veron. Ilman mitään vähennyksiä. Jossain muualla ehkä hieman enemmän, mutta yleensä ihmisillä on vähennyksiä.

Vierailija
27/48 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tehtaan jossa juuri aloitti uusi työntekijä n. 7€ tuntipalkalla ja työ tulee olemaan kolmevuorotyötä 8 h päivässä. 

Eipä siitä paljon jää käteen:( 

Mulla on ravintolahommissa 12,2€/ h ja olen pitänyt sitä tosi huonona palkkana mutta vähemmänkin ansaitsevia näköjään löytyy.

Vierailija
28/48 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 17:41"]

Lähtisitkö tällaisella palkalla tekemään kolmivuorotyötä? Tämä siis käteen jäävä osuus.

[/quote]

Ei kai se ole olennaista, että lähtisikö joku muu, vaan että kannattaako sinun lähteä. Vastaako tuo palkka koulutustasi ja osaamistasi, vai onko sinulla realistiset mahdollisuudet työllistyä parempipalkkaiseen työhön kohtuullisen nopeasti? Jos et halua muuttaa työn perässä, eikä kotipaikalla ole sinulle muuta tarjolla, niin kannattaa otta tuo työ. Pitkäaikaistyöttömyyden varaan ei kannata rakentaa, varsinkaan nyt, kun tulevien vuosien sosiaaliturvasta ei ole mitään takeita.

Vierailija
29/48 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla bruttopalkka 1200e ja veroprosentti 6,5, en kuulu kirkkoon, ei muita vähennyksiä.

Vierailija
30/48 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, koska tuo olisi huomattavasti pienempi kuin minun tes:n mukainen palkka on.

Vierailija
31/48 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 18:22"]

Ei oo mikään provo. Etkö koskaan ole kuullut kenelläkään alle kahden tonnin palkkaa? Luulen että meitä on muitakin!!

[/quote]

Kyllä minä tiedän mikä on alle 2000 euron palkka, mutta harvoin kolmivuorotyössä saa jtn 1400 euroa.. yleensä tuohon vielä pitäisi tulla yö- ja iltalisät päälle ja jos nuokin on laskettu siihen hintaan, niin huh huh. Halvalla menee. Oletan, että kokopäiväinen työ.

Vierailija
32/48 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite teen 1470 e kk palkalla ja siis tämä bruttopalkka. Ei sentään enää kolmivuoro mutta joka viikko yö/ iltavuoroja. Ei koskaan normi päivävuoroa tai aamua.. oon yliopisto-opiskelija eli tää duuni on vaan väliaikaista onneksi :D olen on logistiikka-alalla toimihenkilönä.

Vierailija
33/48 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 04:05"]Ite teen 1470 e kk palkalla ja siis tämä bruttopalkka. Ei sentään enää kolmivuoro mutta joka viikko yö/ iltavuoroja. Ei koskaan normi päivävuoroa tai aamua.. oon yliopisto-opiskelija eli tää duuni on vaan väliaikaista onneksi :D olen on logistiikka-alalla toimihenkilönä.

[/quote]

Ja ennen tehtiin kolmivuoroo ja siis tällä palkalla. Tehtäis varmaan vieläkin jos ei ois yt:ssä irtisanottu kolmatta vuorolaista...

Vierailija
34/48 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 04:05"]Ite teen 1470 e kk palkalla ja siis tämä bruttopalkka. Ei sentään enää kolmivuoro mutta joka viikko yö/ iltavuoroja. Ei koskaan normi päivävuoroa tai aamua.. oon yliopisto-opiskelija eli tää duuni on vaan väliaikaista onneksi :D olen on logistiikka-alalla toimihenkilönä.

[/quote]

Ja ennen tehtiin kolmivuoroo ja siis tällä palkalla. Tehtäis varmaan vieläkin jos ei ois yt:ssä irtisanottu kolmatta vuorolaista...

Vierailija
35/48 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 04:05"]

Ite teen 1470 e kk palkalla ja siis tämä bruttopalkka. Ei sentään enää kolmivuoro mutta joka viikko yö/ iltavuoroja. Ei koskaan normi päivävuoroa tai aamua.. oon yliopisto-opiskelija eli tää duuni on vaan väliaikaista onneksi :D olen on logistiikka-alalla toimihenkilönä.

[/quote]

Sun kannattaisi hankkiutua julkiselle sektorille. Saat tällä hetkellä alle työehtosopimuksen mukaisen vähimmäispalkan.

Vierailija
36/48 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 17:41"]Lähtisitkö tällaisella palkalla tekemään kolmivuorotyötä? Tämä siis käteen jäävä osuus.

[/quote]

Hahhaa, oletko tosissasi?

1400 eurolla minä en tekisi ainakaan yhtään mitään, eihän se edes riitä ruokaan, vaikka lainat olisi maksettu! Meillä menee ylintuplasti tuon verran lainoihin jo kuukaudessa, ja ruokaan saman verta.

Vierailija
37/48 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuntimäärään suhteutettuna palkka noin 25 euroa tunnilta, jolta käteen jää verojen jälkeen reilu kolme tonnia. Yli puolet työajasta käytän netin surffailuun ja kännykällä leikkimiseen. Eli oikeasta työstä saan 50 euroa tunnilta. Eikä sekään ole hankalaa, lähinnä tylsää.

Vierailija
38/48 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 17:41"]

[/quote]

No en. Mieluummin ihan oikeasti jäisin vaikka peruspäivärahalla ja asumistuella kotiin. Vuorotyö vie niin aikaa ja energiaa, että en viitsisi uhrautua. Päiväraha ja asumistuki kattaa aika lailla tuon palkan, joten käyttäisin vapaa-aikani mielekkäämmin.

En siis lähtisi paskaduunia tekemään paskapalkalla

Vierailija
39/48 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tyyppei tällä palstal kirjoittelee valitetaan kun ollaan työtön mutta kun duunia saadaan niin pitäs saada heti 20e tunnilta. Tosi asia nyt vaan on että esim. huoltoasemilla on noin huono palkka ja duuni tosiaan on kolmivuorotyötä. Pitäs olla  onnellinen että on edes töissä ja saa edes tuon verran rahaa. Kaupassa on paljon parempi palkka vaikka se on vain 2-vuorotyötä. Ja tohon vero% vaikuttaa hirveästi onko jotain vähennyksiä. työmatka, asuntovelan korot yms. Kattokaahan vaikka Maran tessiä ei hyvältä näytä!?!

Vierailija
40/48 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran pitäisi saada palkkaa LISÄÄ nykyisen päälle, jotta alkaisin tehdä vuorotyönä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan