Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eläisitte teini-iän nyt uudestaan teini-ikäisenä mutta nykyisellä elämänkokemuksella varustettuna

Vierailija
08.11.2020 |

mitä tekisitte eri tavalla?

Mä lopettaisin panikoimisen siitä, kelpaanko, olenko ruma, olenko lihava, saanko koskaan poikaystävää jne. Sanoisin vastaan, kun joku sanoisi koulussa ilkeästi. Ottaisin rohkeasti kontaktia luokan hiljaisiin ja yrittäisin olla heille hyvä ystävä. Pukeutuisin vapaammin enkä välittäisi siitä, mitä muut ajattelevat. Olisin kohteliaampi ja ystävällisempi vanhemmilleni. Ottaisin koulun enemmän tosissani.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arkailisi poikaystävän hankkimisessa tai pelkäisi, että tulee "maine". Ei mua kukaan sieltä kotoa tosiaankaan tullut hakemaan.

Vierailija
2/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin tsempata aineissa, joissa en kokenut pärjääväni, esim matikka. Harjoittelulla olisi varmaan tullut edes vähän paremmat numerot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin koulut kunnolla, jatkaisin harrastuksiani, enkä alkaisi käyttämään alkoholia.

Vierailija
4/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että koulun suhteen ei ongelmaa mutt voisin olla sosiaalisempi, siis mulla oli paljon kavereita aina mutta aina lopetin kaverisuhteen toisensa perään kun tuntui että en jaksa nähdä enää vaivaa. Tänäkin päivänä on kavereita, mutta välillä ihmettelen kuinka paljon loistavia ystäviä mulla onkaan ollut mutta enää en varmaan tunnistais heitä jos kadulla tulisivat vastaan.

Hieman joskus tuntuu että "syy" ollut myös kavereissakin, jostain syystä kemiat mulla aina kolahtaa sellasiin ihmisiin, joita ei huvita paljon vapaa-ajalla mitään tehdä (kuten koulun tai harrastusten ulkopuolella) ja sitten kun luokka hajosi tai harrastus loppui, loppui ystävyyskin, en halunnut olla yksin se, joka aina ottaa yhteyttä.

Muutamaan kaveriin kyllä olen vaan välit katkassu kun lopetin yhteydenpidon, vois olla tänä päivänä vielä niitä rakkaita ihmisiä elämässäni jos en olis niin saatanan ylpeä ollut ja ottanut yhteyttä

Vierailija
5/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin nukahtamiseen jotain apua. Yrittäisin tutustua ihmisiin avoimemmin .

Vierailija
6/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin k-karusellit väliin.

Vierailija
7/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostaisin omaksi ilokseni enemmän ulkonäkööni. Ehkä muuttaisin omilleni ala-ikäisenä.

Vierailija
8/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välittäisi teinien typeristä ihmissuhdedraamoista. Toisaalta olisin varmaan aika yksin koska teinit ei kestäisi mua enkä mä heitä. Varmaan käyttäisin ajan siihen että vaan opiskelisin ja kehittäisin itselleni jonkun taidon jolla voisin rakentaa kiinnostavan uran. Ei sillä etten myös nyt pystyisi, mutta kuitenkin silloin oli ihan eri tavalla aikaa. 

Vierailija
9/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Seksi ei merkitse pojille rakkautta, ulkonäön kehumiset ei merkitse arvostusta eikä kiintymystä. Älä ole imarreltu, kun joku mies/poika kokeilee kepillä jäätä.

2. Esittäydy, jutustele uusille luokkakavereille, opettele sosiaalisia taitoja, näytä niitä lämpimiä tunteita ja ajatuksia joita sinulla on muita kohtaan!

3. Tee kouluhommat kunnolla. Opit parhaiten lukemalla ja itse ääneen puhumalla, et kuuntelemalla.

4. Syö. Puolentoista viikon paastot eivät ole hyväksi. Se on äiti, jolla on sairas suhde ruokaan, et sinä.

5. Et ole ruma, etkä yhtään sen huonompi tai tyhmempi kuin kukaan muukaan. Sinulla on aivan ihana kasvojen luusto, kauniit huulet, suuret ja kirkkaat siniset silmät eikä oppimiskyvyssäsi ole mitään vikaa.

Vierailija
10/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä. Opiskelemisesta ei olisi mitään hyötyä koska mitään ei päähän jäänyt. Kai mä tekisin sitä mitä silloinkin. Lukisin ja kävisin lenkillä. Oikeasti joku teini ei pysty vaikuttamaan elämäänsä juuri mitenkään.

Vierailija
11/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin lukea enemmän. Sanoisin äidilleni että kerää itsesi ja käyttäydy kuin aikuinen.

Vierailija
12/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistattaisin rohkeasti pskat kaikille ukoille, jotka tulevat ehdottelemaan alaikäiselle. Ja pitäisin puoliani muutenkin paremmin kaikissa tilanteissa. Mitään muuta en kyllä kadu, minulla oli hyvä teini-ikä.

Vierailija
13/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repeäisin riemusta. 2-3 eri tyttöä viikossa, vaikka joit pullon kossua, aamulla ei huomannut mitään. Those were the days.

Vierailija
14/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin vähemmän, eläisin enemmän. Lukeminen kannattaa, mutta rajansa kaikella.

Vierailija
15/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin hajuraon vanhempiini, ottaisin yhteyden lastensuojeluun.

Vierailija
16/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välittäisi niin paljon siitä, mitä muut minusta ajattelisivat.

Mutta jos olisin teini tällä kokemuksella, en oikeasti olisi teini. Jäisin varmaankin syrjään kaveripiiristä, koska pitäisin touhua lapsellisena. Olen siis nyt 50.

Vierailija
17/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkoisin koulun sosiaalisia rakenteita ja olisin kaikkien kaveri. Puuttuisin kiusaamiseen.

Vierailija
18/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostaisin kouluun ja tulevaan uraan täysillä. Sikälimikäli hormoneilta pystyisi en edes vilkuilisi miehiä enkä yrittäisi miellyttää niistä yhtäkään enkä varsinkaan tekisi lapsia.

Vierailija
19/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin instabeibeksi ja iskisin mahdollisimman rikkaan miljonäärin. Ei haittaa vaikka olisi pikkuisen vanhempi mua. :D Pumppaisin rajattomasti rahaa viattomilla mutta pikkutuhmilla kuvilla OnlyFansissa. Sitten tämän pääoman turvin toteuttaisin unelmani omasta yrityksestä, jossa saisin toteuttaa itseäni.

Harmittaa pirusti, että minulla oli nuorena niin hyvä ulkonäkö ja kroppa, että sitä olisi kannattanut hyödyntää 100%. Olin vain niin kiltti, korkean moraalin omaava ja idealistinen että en ikinä olisi ryhtynyt tuollaiseen. Nyt antaisin palaa, mutta vähän myöhäistä keskiluokkaisena 37v... :-(

itten noin

Vierailija
20/87 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en hermoilisi sitä, löydänkö poikaystävää ja rakastaako minua kukaan. En alkaisi tupakoimaan. Enkä myöskään lähtisi loputtomiin ihmissuhde draamoihin mukaan. Tosin jos olisin teini tällä elämänkokemuksella, olisi aika hirveää katsella toisten teinien elämää ja yrittää löytää jotain järkevää puhuttavaa heidän kanssaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan