Mitä mieltä olet omasta nimestäsi?
Minä tykkään omastani. Ei suosituimpia, mutta ei harvinaisuuskaan.
Kommentit (28)
Nimeni on kaksiosainen. Eka osa on kiva, perinteinen nimi. Toinen osa on kiva, perinteinen nimi pienellä muutoksella. Mutta miksi ihmeessä kaksi kivaa nimeä piti tyrkätä yhteen ja vielä väliviivalla ja sillä pienellä muutoksella? Kukaan ei ikinä osaa kirjoittaa nimeäni oikein...
Kiitos vaan vanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 16:03"]
Tykkään nimestäni nykyään. Nuorempana en niinkään tykännyt. Olen myös ylpeä siitä, että nimeni on niitä harvoja ihan suomenkielisiä nimiä, eli ei ole johdettu mistään ulkomaalaisesta nimestä. Arvauksia? ;)
[/quote]
Harvoja? Niitä nimiähän on pilvin pimein!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 16:03"]
Tykkään nimestäni nykyään. Nuorempana en niinkään tykännyt. Olen myös ylpeä siitä, että nimeni on niitä harvoja ihan suomenkielisiä nimiä, eli ei ole johdettu mistään ulkomaalaisesta nimestä. Arvauksia? ;)
[/quote]
Vuokko. Tiedän, en tunne, yhden nuorehkon Vuokon.
Pidän nimestäni. Etunimi ei niin kovin yleinen samalla kirjoitusasulla. Jos yksi kirjain otetaan pois, niin on yleisempi. Sukunimeni ei myöskään ole kovin yleinen ja meillä pieni suku. Etunimi+sukunimi kaimaa minulla ei ole :) Tai ei ole ainakaan koskaan tullut vastaan. Kun naimisiin menen, pidän oman sukunimeni. Mieheni sukunimi on niin yleinen, että sitä en halua (vrt. Virtanen). Lapset ovat myös saaneet minun sukunimeni.
Kiva, olenhan sen itse valinnut. (Tein siis nimenmuutoksen aikuisena). Ihan tavallinen ja suht suosittu nimi, mutta minä tykkään.
Rakastan nimeäni, siis etunimeäni. Toisesta nimestä en tykkää, mutta sitähän ei missään käytetäkään. Ainoa asia mitä vanhempani tekivät oikein, oli tämän nimen anto minulle.
Nuorenpana inhosin, ja kadehdin siskoani ja serkkuani, joilla oli todella yleiset nimet. Näin parikymppisenä olen alkanut tykkäämään, ei ole kovin yleinen, ja on käytössä myös ulkomailla.
Liian yleinen. Se on harmittanut minua aina. Nimeni on niin tusinatavaraa, että joka koulussa ja joka työpaikassa on aina monta saman nimistä. Myös sukunimeni on yleinen. Yleinen nimi ei mielestäni kuvasta minua, sillä ole itse hyvin harvinainen :) hyvässä.