Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievät raskausoireet, tiputtelua, ikää yli 35 - varma keskenmeno?

Vierailija
11.12.2013 |

Mitä tässä pitää ajatella? Tein positiivisen raskaustestin viime viikolla eka kertaa elämässä. Olen 36. Mulla on ollut vuosia tuhruvuotoja, joihin on kokeiltu eri hormonilääkkeitä. Tuhrua oli ennen testiä, mutta tein testin kun oikeat menkat ei alkaneet. Tuhru on jatkunut sen jälkeenkin, välillä on tullut kirkkaan punaistakin verta. Kipuja ei ole ollut, mutta eipä paljon raskausoireitakaan, kuten pahoinvointia. Vähän palelua ja rintojen arkuutta, ja tuntuu että nekin oireet hellittivät tänään, sekin kuulostaa pahalta.

Monta päivää olen pelännyt että verenvuoto yltyy ja tulee keskenmeno, mutta tänään luin netistä keskenmenon oireita ja aloin pelätä keskeytynyttä keskenmenoa! Että vuoto ei alakaan mutta mitään ei ole sisälläni elossa ja joudun jonnekin kaavintaan.

Ultra-ajan olen varannut ensi viikolle, mutta voinko tehdä mitään muuta kuin joko psyykata itseni pahan pettymyksen varalta tai yrittää ajatella ihan muita asioita ennen lääkärissä käyntiä? Pelkään että tämä menee kesken enkä enää ikinä tule raskaaksi ja jään lapsettomaksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireettomuus ei ole huono merkki automaattisesti.

Minulla oli pientä nippailua alavatsalla ja rinnoissa pientä arkuutta - siinä se.

Vasta viikolla 12-13 alkoi päänsäryt jotka kesti muutaman viikon ja viikolla 13 oksensin kerran.

Nyt rv23 ja kaikki edelleen hyvin :) yritä olla turhia stressaamatta, onnea ja tsemppiä! :)

Vierailija
2/9 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma olin jo 39 tullessani vihdoin raskaaksi ja viikkoa testin jalkeen alkoi tiputtelu joka oli valilla ihan kirkastakin, kipuja ei ollut ja raskausoireet muutenkin aika lievia kunnes megapagoinvointi alkoi joskus par viikkoa myohemmin.

Kavin ultrassa ja kaikki oli hyvin mutta kohdustani loytyi myoomia jotka ilmeisesti olivat aiheuttaneet vuodon ja tuhruvuotoja jo vuosia. Summa summarum, raskaus sujui hyvin, toivottavasti sinulle kay samoin :) tsemppia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla oli alkuraskaudessa vuotoa ja ikää 36 v. :)

Vierailija
4/9 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös esikoisesta tiputtelua alussa ja ekoilla viikoilla ihan runsastakin. Älä mieti mitään hirveyksiä tai ahdistut.. mun kaveri heti alkoi diagnosoimaan kuinka mulla on plaaplaa tulossa jnejne.. relaa ja muista että tuhruilu on yleistä :)

Vierailija
5/9 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kohtalotoverit! Tiedän että huonosti voi käydä, mutta ihanaa kun muistutatte että hyvinkin VOI käydä! -aloittaja

Vierailija
6/9 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat raskaudet alkaneet samalla tavalla, ja ensimmäinen jatkui samaa rataa monta kuukautta. Eka raskaus meni lopulta muuten ihan normaalisti, tämä toka on lopettanut vuotamasta ja ollaan jo tokalla kolmanneksella, joten toivotaan, että nyt käy samoin.

Vierailija
7/9 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko raskaustestistä voimakkaan viivan?

Vierailija
8/9 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain melko voimakkaan, ja kun tein toisen testin neljä päivää myöhemmin, viiva oli yhtä vahva kuin testiviiva. En ole tehnyt paljon raskaustestejä (luovuin niiden turhasta tekemisestä kauan sitten), mutta ovulaatiotestien viivojen vertailusta on kokemuksia. -aloittaja

Vierailija
9/9 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis heikko viiva, olisin sanonut, että tsänssit ois huonot. Hyvällä viivalla voi olla positiivinen ennuste.

Mulla on ollut nuorena kirkasta vuotoa onnistuneessa raskaudessa ja vanhemmalla iällä tuhrua parissa keskenmenossa. Olin kaavinnassakin ja se oli ihan ok kokemus, ilkeämpää ois vuotaa ja kärsiä kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän