Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, jos sinua ei valittaisi hoitamaasi virkaan?

Vierailija
28.02.2014 |

Olisitko loukkaantunut? Luimuilisitko loppuajan? Lähtisitkö ovet paukkuen? Onko asiasta kokemusta vai arveletko vain, että niin tai näin toimisit? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 16:33"]

Olen opettaja ja tulin valituksi virkaan viime joulukuussa. Henkilö joka oli ollut vuoden sijaisena ko. pestissä ei tullut siis valituksi virkaan. Hän ei suostunut kertomaan mitään oppilaista eikä myöskään mitään siitä, että miten oli oppiainetta opettanut tai mitkä asiasisällöt oli käynyt läpi. Hän halusi varmaan kostaa sen minulle, että minä sain sen viran, mutta todellisuudessa hän aiheutti harmia 240 oppilaalle.

[/quote]

Oli tosiaan aika k-pää tuo toinen opettaja, mutta kyllähän sinä luonnollisesti kysyit niiltä oppilailta, mitä asioita he olivat käyneet, ja pidit lähtötasotestit? Varmaankin opettajanhuoneen hyllystä löytyi myös kansio, jossa oli kaikki pidetyt kokeet, joten näit sieltäkin, mitä asioita edellinen opettaja oli painottanut. Aina kun aloitetaan uuden asian käsittely, kerrataan aiemmin opittu ja vasta sitten rakennetaan uusi asia vanhan päälle. Vaikka edellinen opettaja olisi kuinka sinulle asioista kertonut, se ei olisi vähentänut sinun työtäsi. Oppilaistakin on paha mennä sanomaan mitään, koska he voivat käyttäytyä aivan eri tavalla sinun kanssasi kuin jonkun muun opettajan.

Mutta tosiaan, kyllä minäkin olen aina yrittänyt mieluumminkin selvittää asioita liikaa seuraavalle opettajalle kuin liian vähän. Selittänyt mahdollisimman tarkasti, mitä asioita on käyty, ja tehnyt oppilaskohtaisen yhteenvedon siitä, mitä kukakin osaa ja keitä ei kannata laittaa lähekkäin istumaan jne. Meillä on siis se tilanne, että sama opettaja ei opeta samaa luokkaa aina ja ikuisesti vaan rehtori vaihtelee luokkia opettajalta toiselle eri jaksoissa. Ärsyttävää, kun ei voi keskittyä ja tehdä työtä pitkäjänteisesti.

[/quote] minkä aineen opettaja olet ja oletko yläkoulussa? Olen yläkoulun ope ja onneksi meillä ei opettajat vaihdu jaksojen vaihtuessa. on pysyvyyttä opetuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän