Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä duunia voisin saada kun olen 34-vuotiaaksi ollut lähes koko elämäni työtön (1vuosi työkokemusta), ja koulutuksena on vain ylioppilastodistus lukiosta?

Vierailija
08.11.2020 |

Onko kaltaiselleni tarjolla mitään järkevää, järkevällä palkalla?

Ihan mihin vain en lähde, sillä nykyinen tilanteeni voittaa terveyttä vaarantavat työt, josta ei jää peruselämisen jälkeen mitään käteen.

Kommentit (186)

Vierailija
121/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvänmeren sukeltaja.

Vierailija
122/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yo todistuksella pääse ulkoministeri hommiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy amis joltain työllistävältä alalta?

Niin minäkin tällä hetkellä teen.

T: Työtön maisteri

Vierailija
124/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävää.

No toivottavasti säästät eläkkeisiin  :D

t. 40+ setämies, amis ja yli 5k liksa (työttömyyspäiviä elämän aikana 0)

Vierailija
125/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika säälittävää.

Aloita sinä sitten se elämäsi eläminen sitte eläkepäivinäs töistä raihnaistuneena ;) siinä vaiheessa minä voin vetästä vaikka kuivat ja jatkaa narunjatkona.

Vierailija
126/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika säälittävää.

Ei setämiehen elokaan kovin hääppöistä ole, kun joutuu elämäntapatyöttömille vauvapalstalla tulla vit tuilemaan.

Vierailija
127/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kouluttautumaan vaikka lähihoitajaksi, jos enempi opiskelu ei nappaa.

Vierailija
128/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kouluttautumaan vaikka lähihoitajaksi, jos enempi opiskelu ei nappaa.

Lähihoitajana minua ärsyttää tuollainen. Kuvitellaan, että kaikista on tähän ammattiin.

Vierailija
129/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan Trumpkin ollut 4 vuotta presidenttinä, vaikka aikaisempi poliittinen kokemus on heikkoa eikä osaaminenkaan ole parasta mahdollista tasoa. Aseta vain tavoitteet mahdollisimman korkealle.

Vierailija
130/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tahdot päästä selvästi yli kympin tuntipalkoille, opiskele joku tutkinto. Joko sellainen joka työllistää hyvin tai sellainen, josta pystyt hankkimaan huippuarvosanoja samalla kun kartutat verkostojasi ja teet jotain hanttihommia, joilla todistat pärjääväsi myös työelämässä. Jälkimmäinen on vaikeaa, kun olet 15 vuotta vanhempi kuin useimmat opiskelukaverisi, muttei mahdotonta jos olet vähääkään lahjakas ja valmis tekemään paljon töitä tulevaisuutesi eteen.

Vierailija
131/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana minua ärsyttää tuollainen. Kuvitellaan, että kaikista on tähän ammattiin.

Ymmärrän ärtymyksesi, mutta ei voi mitään. Se nyt vaan on fakta, että lähihoitajakoulutukseen päätyy paljon sellaisia ihmisiä joista ei ole oikein mihinkään muuhunkaan. Monessa koulussa kaikki halukkaat pääsee lähihoitajakoulutukseen, koska hakijoita on vähemmän kuin opiskelupaikkoja.

Vierailija
132/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja, kaupan kassa, hampurilaismyyjä.

Paljonko näistä tienaa?

ap

Vähemmän kuin toivoisit. Aika paljonkin vähemmän.

No joku 10e tunti bruttona on sellainen palkka jolla mun ei yksinkertaisesti kannata lähteä töihin.

Tulee takkiin taloudellisesti

ap

Tuet on liian hyviä. Vituttaa lukea tuollaisista perseilijöistä, kun itse on tehnyt nuoruudessa jotain asiakaspalvelupaskaa alle 9 eurolla tunti. Tuista 30 prossaa pois ja rikoksiin 5 kerran osuma. Eli viiden rikoksen jälkeen ei pääse enää vankilaan, vaan saa ilmaisen yksiön hautuumaalta.

Eli jos on 4 rikosta alla ja sitten kävelet punaisia päin, niin teloitettavaksi vain?

Onko se rikos jota joutuu linnaan?

Vierailija
133/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, siinä pitää kuitenkin osata laskea...

niin moneenko?

Vierailija
134/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tilanteesi. Olet kuitenkin aika nuori. Koulutuksen kautta työelämään on varmaan se järkevin tie. Hakeudu ammatinvalinnanohjaukseen, mutta ajattele kuitenkin itse, mikä sopii juuri sinulle. Ulkoa tulevat ohjeet ovat aina vain mielipiteitä siitä, mikä voisi olla sinulle sopivaa. Sinä itse päätät, mikä on oikea tie. Te-toimistoon voisit ottaa yhteyttä. Kyllä nykyisin on paljon mahdollisuuksia. Ihmiset kouluttautuvat viiskymppisiksi ja vielä vanhemmiksikin. 

Tämä nauratti.

34-vuotias ilman koulutusta ja vailla työkokemusta ei todellakaan ole työmarkkinoiden mielestä nuori. Enemmänkin kyseessä on työllistymisen suhteen menetetty tapaus.

Luitkohan ihan oikein mitä oli kirjoitettu? Ihmisenä 34v. on vielä aika nuori. Aika kuitenkin kuluu, ja pian alkaa keski-ikä lähestyä. Siksi kannattaa toimia nyt ja hankkia se koulutus, kuten edellä ja kautta ketjun on ehdotettu.

Tunnen useamman keski-ikäisen, jotka on päättäneet vaihtaa alaa ja aloittaneet täysin uuden alan opiskelun. Heihin nähden ap on vielä nuori. Muutenkin korostetaan elinikäistä oppimista. Toivo on menetetty vain, jos lakkaa yrittämästä.

Vaikka 10€ tuntipalkka on ap:n mielestä huono, niin kouluttamattomana ilman työkokemusta sulla ei ole tarjota mitään minkä vuoksi ansaitsisit enemmän.

Vierailija
135/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uli uli. Ap on ylioppilas, joten eiköhän sillä ole paremmat edellytykset selviytyä lähihoitajan työstä kuin useimmilla lähihoitajaksi opiskelevilla nuorilla. Siellä kun on sellaisiakin sankareita, jotka on jäänyt luokalleen useammankin kerran ja päässyt lopulta armovitosten avulla läpi peruskoulusta, kun opettajat ei jaksanut enää katsoa niiden naamaa tunneilla.

Vierailija
136/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuvitellaan että tää ei oo provo niin mulla on ap:lle terkkuja:

Saakelin pullamössökakara.

Vierailija
137/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap selkeästi jo päättänyt lusmuilla jatkossakin. Sopivaa työtä kun vaan ”ei löydy”. Jatka vaan tuon mantran hokemista itsellesi. Itseäni ainakin nolottaisi olla tuollainen ihminen, enkä arvosta pätkääkään tuollaisia tukien nostajia, joiden vuoksi itsekin joudun maksamaan isompia veroja. Sairaat ja työkyvyttömät ovat asia erikseen.

Vierailija
138/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä ap haluaisit tehdä? Mistä syystä sinut kannattaisi jonkun palkata? Mitä voit antaa jollekin yritykselle? Osaamista? Muuta?

Mietipä vähän. Ei kukaan tyhjästä maksa.

Vierailija
139/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta menee kyllä joskus tunteisiin näiden elämäntapatyöttömien aloitukset. Itse olen 25-vuotias, olen tehnyt siivoustöitä 18-vuotiaasta saakka, välillä opiskellut kulttuurialaa ja sitten taas palannut samoihin töihin kun omalla alalla ei paikkoja ole ollut. Palkka pyörii n. 1400e tienoilla kuussa riippuen työtunneista mutta kyllä tuolla rahalla toimeen tulee kun yksin elää. Millainen rahavuori teille kokemattomille ja kouluttamattomille pitäisi oven eteen kuskata että suostuisitte duunia tekemään?

Ärsyttää kun toiset makaa kotona valittamassa laittamatta tikkua ristiin ja itse vääntää niska limassa hommia tunnollisesti päivästä toiseen.

En tajua mikä siinä töiden tekemisessä ja hakemisessa on niin hiton vaikeaa, siivousalalla varsinkin riittää töitä ja voi vaikka samalla opiskella jotain mieleistä jos haluaa ja työllistyä sitten niihin hommiin. Voi jeesus.

Vierailija
140/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltajaksi pääsi ainakin ennen ilman mitään koulutusta. En tiedä enää. Itse olin vuoden lukion jälkeen ennen kuin keksin mitä lähdin opiskelemaan. Ihan hyvä palkka oli mielestäni nuorelle perheettömälle. Viikonloppu- ja iltalisät jne. Eikä mitään hullun rankkaakaan. Toki työtä kuitenkin, ei mitään lusmuilua vaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän