Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä duunia voisin saada kun olen 34-vuotiaaksi ollut lähes koko elämäni työtön (1vuosi työkokemusta), ja koulutuksena on vain ylioppilastodistus lukiosta?

Vierailija
08.11.2020 |

Onko kaltaiselleni tarjolla mitään järkevää, järkevällä palkalla?

Ihan mihin vain en lähde, sillä nykyinen tilanteeni voittaa terveyttä vaarantavat työt, josta ei jää peruselämisen jälkeen mitään käteen.

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juna meni jo. Jatka vain tukien varassa elämistä. Töitä ei muutenkaan riitä kaikille saati sitten kaltaisillesi työmarkkinoiden pohjasakalle. Ratkaisut kouluttautumisen ja työkokemuksen suhteen olisi pitänyt tehdä 15 vuotta sitten. Suomessa on sosiaaliturva, joka mahdollistaa ihan hyvän elämän. Käytä sitä.

Miksi juna olisi jo mennyt? Jos ap on tehokas ja tuottelias. Lahjakas.

Vierailija
102/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juna meni jo. Jatka vain tukien varassa elämistä. Töitä ei muutenkaan riitä kaikille saati sitten kaltaisillesi työmarkkinoiden pohjasakalle. Ratkaisut kouluttautumisen ja työkokemuksen suhteen olisi pitänyt tehdä 15 vuotta sitten. Suomessa on sosiaaliturva, joka mahdollistaa ihan hyvän elämän. Käytä sitä.

Tämä on paras neuvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on paras neuvo.

NOT

Vierailija
104/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työkkäri lähetä työtarjouksia?

Vierailija
105/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan, joka on ap:n tilanteessa ei ole tehokas, tuottelias tai lahjakas. Päinvastoin.

Vierailija
106/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä koen olevani aika menetetty tapaus. Olen myös kolmekymppinen ja "cv:ssä" on tähän mennessä sellainen pikkuinen 11 vuoden aukko. Aika on kulunut työttömänä, sairauslomalla ja kuntoutustuella. Kammoan sitä hetkeä kun työnhaku joskus on ajankohtaista, kun eihän tällaisella taida olla mitään toivoa.

Vierailija
107/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työkkäri lähetä työtarjouksia?

Työkkäri ei ole tarjonnut minulle ainakaan vuoteen yhtään työpaikkaa, kerran laittoi selvityspyynnön Enpä toisaalta terveydentilani takia kykene kovinkaan montaa työpaikkaa vastaanottamaan.

-ohis

Vierailija
108/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarina 38-vuotiaan Jannen ensimmäisestä palkkapäivästä: https://heili.fi/uutiset/item/6911-jannen-haave-oikeasta-palkasta-toteu…

Vierailija
109/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä koen olevani aika menetetty tapaus. Olen myös kolmekymppinen ja "cv:ssä" on tähän mennessä sellainen pikkuinen 11 vuoden aukko. Aika on kulunut työttömänä, sairauslomalla ja kuntoutustuella. Kammoan sitä hetkeä kun työnhaku joskus on ajankohtaista, kun eihän tällaisella taida olla mitään toivoa.

Et ehkä ole ihan ykkösenä työnantajan arvioissa, mutta jos rehellisesti kerrot hakemuksessa taustoistasi, ei työnsaanti mahdotonta ole. Ainakin sinulla on työkokemuksen puutteelle selityksenä sairaus, eli seikka, jolle et ole itse voinut mitään. Täysin eri asia, kuin se, että ei ole huvittanut ottaa vastaan työtä, kun siitä ei omasta mielestä saa riittävästi palkkaa.

Vierailija
110/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on toivoa, jos on valmis aloittamaan pohjilta. 

Vierailija
111/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N6 kirjoitti:

Et saa mitään työtä ilman kokemusta tuon ikäisenä. Ite oon 37 v. Useita koulutuksia + kokemuksia on ja silti ei töitä, täl hetkel työkokeilussa joka on työll edistävää palvelua ja siitä saa vähän enemmän kuin kotona ollessani.

Samma här. Riudun melkein kymmenen vuotta edellisessä työpaikassa. Terveys ei kestänyt ja minä hullu kuvittelin, että alle nelikymppiselle koulutetulle naiselle löytyy vielä jotain mielekkäämpää duunia. Paskat, nyt tilanne on se että lähettelen hakemusta päivittäin ja odottelen vastauksia tyyliin "valitettavasti valintamme ei tällä kertaa jne jne". Työkkäri painostaa työkokeiluun, joista ei saa senttiäkään. Pikemmin tulee kuluja.

112/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska duunarin hommat on Suomesta siirretty Kiinaan, niin etpä juuri ole vahvoilla. USA:ssa Trump onnistui muuttamaan tämän asian purkamalla mm. Naftan. Protektionismi suojelee nimen omaan eniten matalan kynnyksen työpaikkoja ja niiden palkkatasoa. Useat kouluttamattomat saivat näin töitä. Juuri tästä syystä Trumppia rakastetaan.

Sinuna äänestäisin seuraavissa vaaleissa Eurostoliittoa vastaan, eli perussuomalaisia. Mutta se ei riitä. Sinun pitää myös artikuloida perussuomalaisille, että se on juuri se syy, miksi äänestät heitä. 

"In reality, they aren't after me, they are after you... I am just in the way!" - Donald J. Trump

USA:n vaalihuijaus, melkein 2h aihetodisteita videolla:
https://unshackledminds.com/epic-voter-fraud-compilation-all-election-t…
kuvaajana:
https://assets.lifesitenews.com/images/made/images/remote/https_www.lif…

Valtamedia valehtelee, on sosialistinen ja puolueellinen. Myös Fox NEWS kuuluu valtamediaan, vaikka kerääkin rahat pois konservatiiveilta pitämällä kanavallaan muutamaa mielipidetoimittajaa.

Kohtuullisia valtamedioita:
Sky News Australia
https://www.youtube.com/user/SkyNewsAustralia
New York Post
https://nypost.com/
Boston Herald
https://www.bostonherald.com/

Vaihtoehtomedioita:
NewsmaxTV
https://www.youtube.com/channel/UCx6h-dWzJ5NpAlja1YsApdg
Unschackled Minds
https://unshackledminds.com/

Vierailija
113/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N6 kirjoitti:

Et saa mitään työtä ilman kokemusta tuon ikäisenä. Ite oon 37 v. Useita koulutuksia + kokemuksia on ja silti ei töitä, täl hetkel työkokeilussa joka on työll edistävää palvelua ja siitä saa vähän enemmän kuin kotona ollessani.

Olet ehkä rekrytoijien mielestä ylikoulutettu hanttihommiin. 

Vierailija
114/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan, joka on ap:n tilanteessa ei ole tehokas, tuottelias tai lahjakas. Päinvastoin.

Mikä Jumala sä luulet olevasi.

Vierailija
115/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit vaikka aloittaa suoraan huipulta eli miltä mahdollinen ulkoministerin pesti kuulostaisi?

Se on onnistunut Pekalta niin miksi se ei voisi onnistua myös sinulta vielä joku päivä?

Vierailija
116/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet laiskotellut viimeisen vuosikymmenen etkä ole aiemmin osoittanut kiinnostusta työntekoon tai opiskeluun.

Nyt sinun pitäisi saada omasta mielestäsi mielenkiintoista ja hyvinpalkattua työtä. Mitä sellaista edes osaat, josta voisi olla työnantajalle hyötyä?

Miksi joku haluaisi palkata kouluttamattoman laiskurin, kun jonossa on myös koulutettuja ja töissäkäyviä?

Vierailija
117/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Jumala sä luulet olevasi.

Jumala en ole, mutta ymmärrän todennäköisyyksiä ja syy/seuraussuhteita.

Vierailija
118/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein sama vika Rahikaisella. Vaikka olen jotain töitä tehnytkin, työkokemusta varmaan hieman yli vuoden verran yhteensä. Ohjelmointia sun muuta olen opetellut tässä viiden vuoden aikana enemmän tai vähemmän, viimeaikoina enemmän. Käytännössä ainoa järkevä ala, jonka näen kotona itsekseen opiskeltuna edes jonkin arvoisena työmahdollisuuksien nostattajana. Ehkä pääsen edes leivän syrjään jollain 10e/h harjottelijana, vaikka johonkin pelilafkaan, jossa saan kykyjä hiottua ja neuvoja kehittyä. Aloitin pythonilla, josta siirryin c++, opiskelin lukion kirjoilla matikkaa ja fysiikkaa, tällä hetkellä opiskelen unreal enginen käyttöä. Hyvin on oppi mennyt perille ilman opettajaakin, jopa paremmin, vaikka välillä on pään seinään paukuttamistakin, joka opettajan avulla olisi ehkä vältetty, mutta asia jää paremmin mieleen itseopiskelulla. Ei tietenkään sovi kaikille, mutta en minäkään mikään ruudinkeksijä ollut kun aloitin, enkä koe vieläkään olevani, mutta looginen ajattelu ja englannin kielen taito on pakollisia ominaisuuksia. Ohjelmointi tuottaa suurta nautintoa(ja turhautumista), kunhan vain opit ensin ainakin yhden kielen hyvin. Suosittelen kaltaisilleni työttömille rotille, ennemmin kuin sitä ainaista kaljan latkimista. Nuorena tuli tuota ryypiskelyä nimittäin itsekin harrasteltua, vanhan vihreän viisauden avulla lopetin säännöllisen ryypiskelyn.

Vierailija
119/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä kannustava ilmapiiri. Oikein mieltä hivelee ☺️

Vierailija
120/186 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisee vahvasti elämäm koululle.

Menisitkö "itseoppineelle" lääkärille? Entäpä rakennusmies, palkkaisitko itseoppineen putkimiehen/sähkömiehen rakentamaan taloasi? Kuulut varmaan ihmisiin, joiden mielestä ei sillä kortillakaan autoa ajeta..

No lääkäreitä en ihmeemmin arvosta ylipäätään. Siihen koulutukseen pyrkii lähinnä se porukka jolla on luja perse että jaksavat tankata ulkoa pääsykokeisiin ja kahlata läpi tylsiä lääketieteellisiä kirjojaan. Toinen samanlainen tai jopa vielä pahempi ala on oikeustieteilijät, hahhah mitä porukkaa ne on. 

Autoa ei todellakaan ajeta kortilla.

Rakennan itse taloni ja jos elettäisiin USA:ssa taatusti tekisin ne sähkötyötkin. Putkihommat on helppoja töitä myös, niissäkin on se lainsäädännöllinen puoli tässä holhousyhteiskunnassamme, mutta siitä en ole niin välittänyt. Eikä koskaan ole mitään vuotoja ollut ja tuskin tuleekaan. itse asiassa kun olen itse tehnyt niin paljon rauhallisempi mieli putkien suhteen kun jos joku amiksen käynyt persvakomies olisi ollut asialla, näitä kun on niin moneen lähtöön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan