Mistä voin ostaa oikeasti kestäviä pikkuhousuja? Tuntuu että kaikkiin tulee reikä 2 viikon käytön jälkeen
Ja kyllä ostan ihan oikeata kokoa. Kyllästynyt siihen että aina on pikkarit loppu kun kaikki hajoaa käsiin. Ja silti ne on karsean kalliita.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sloggit ainakin ennen muinoin ratkesivat säännönmukaisesti joko sivusaumoista tai vyötärökuminauhan kohdalta.
Itselläni on kestänyt 20 vuotta käytössä, joten käyttäjässä on nyt joku vika. Todennäköisesti liian pieni koko tai terävät kynnet.
Vintage pikkuhousut.
En osaa tuohon auttaa, mutta nyt kun olen raskaana ja takapuoleen tullut kiloja niin jotenkin pikkuhousut muuttaneet paikkaansa. Valkovuoto ei enää osu siihen puuvillaiseen ompeleeseen vaan sen yläpuolelle. Monista housuista on stretsiompeleet siitä kohta purkautuneet. Reikää ei vielä ole mutta alapään hapot sen verran muuttuneet et kuluttavat pikkarit.
Ostin Israelista kesällä 2017 kahdet alushousut. Ovat kestäneet 60 asteiset konepesut ja ovat kuosissa edelleen. Sitten on Lapista halpa-kaupasta ostettuja vatsaa ja peppua tukevia housuja. Erittäin hyvä laatu.
Minulle tulee suoraan kotiin postitse säännöllisesti Mirialen liivit ja pikkarit. Ne ovat todella laadukkaita ja kestäviä sekä lisäksi vielä ihanan helppoa ostamista.
Mitä ihmettä :D tuijotin tätä keskustelun avausta tovin ja mietin, miten alushousut voivat reikiintyä? Täh ? Siis uudet sellaiset? Vanhat alushousut ovat nyt asia erikseen, mutta ei ole mulla kyllä reikäsiä alkkareita
Hämmentävää mutta totta: Ostin YLI 10 vuotta sitten Lidlistä jotain alennuspikkuhousuja ja ne osoittautuivat erittäin hyviksi ja kestäviksi. Vasta tänä vuonna olen heittänyt ensimmäiset niistä rikkinäisinä roskiin. Ne on jotain lycra-materiaalia. Valitettavasti ei ole tulleet uudelleen myyntiin.
Mä oon tykännyt puolalaisen Wolbarin alushousuista. Kestäviä ja mukavia.
Kivilaattalattiat kuluttaa sukkia. Sen olen todennut, että bambu ei kestä mitään, ne on mukavat päällä mutta reikiintyy heti, niin alkkarit kuin sukatkin.
Kui paljo painat?ylipaino hyvin hajottaa vaatteet
Vierailija kirjoitti:
Ja sama sukissa! Jos joku on löytänyt nykypäivänä vielä kestäviä sukkia, niin voi vinkata siitäkin.
Akryyliä lisätään kuituihin jotta ne kestää paremmin. Kivilattioilla voi käyttää sisätossuja.
Turvallisin kotioloihin lienee jarrusukka. Se millin kumi muodostaa "koron", ettei heti rispaannu. Esim Prismassa on Sidoste jarrusukkia, naisten kokoja musta ja punainen. Sais olla muitakin värejä. Siinä kumipohja logossa musta ja valkoinen terrieri vetää sukkaa, jos joku sen Sidosteen logon muistaa.
Suomessa tehdyt alushousut
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwjMs-3xm_PsA…
Joku tuolla aiemmin kirjoitti lahkeensuista, että ovat joko liian suuret tai liian pienet. Käytän itse useimmiten Sloggeja, mieluiten käyttäisin maxi-mallia, sillä se ei kierähdä rullalle mahan alle (satun olemaan hieman vatsakkaampi täti), mutta lahkeensuut ovat liian tiukat ja toisinaan vielä kuminauhakin niin kova, että ne kalvavat nivusia. Midi ja tai ovat parempia malleja, mutta aavistuksen liian matalia. Jonkin toisen merkin vastaava mummomalli, ehkä sokkarin, oli liian korkea eli sopivan kokoiset pöksyt löpöttivät, mutta lahkeensuut olivat hyvät. Olen samaa mieltä siitä, että ennen Sloggit tehtiin huomattavasti paremmasta trikoosta. Se oli jämäkkää ja kesti lukemattomia pesukertoja. Nykyiset ovat lähes seitinohutta trikoota, joka menettää ryhtinsä nopeasti.
Ennen ostin Sloggeja, mutta en enää, koska ne eivät kauan kestä.
Onkohan laadun huonontamisella tarkoitus saada asiakas ostamaan Sloggeja vähän väliä.
No enpä osta.
Hinta-laatusuhde on surkea.
Vyötärökuminauha irtoaa ja muutenkin kangas repeilee aivan normaalissa käytössä.
Harmi, että hyvä tuote on pilattu.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää mutta totta: Ostin YLI 10 vuotta sitten Lidlistä jotain alennuspikkuhousuja ja ne osoittautuivat erittäin hyviksi ja kestäviksi. Vasta tänä vuonna olen heittänyt ensimmäiset niistä rikkinäisinä roskiin. Ne on jotain lycra-materiaalia. Valitettavasti ei ole tulleet uudelleen myyntiin.
Varmaan samat mulla... 😄
No ei ihan 10 vuotiaat sentään.
Microkuituiset, ihanat sporttibyxät pelittää ain vain. Pesen 60 asteessa.
Ostan taatusti lisää, jos näen joskus.
========
Uusin ostos:
Piiitkälahkeinen (shortsi) tosimummokalsari, materiaali 70% cotton. Tamsilk. Made in FINLAND.
Mukavaa resorineuletta, aivan ihanat kotihousuina, ostin ison koon oikein.
Tokmannilta! 💓👍
Vierailija kirjoitti:
Minusta kankaiden laatu on nykyään surkeaa ja siksi hankautuu puhki. Myös ompelun laatu on kehnoa ja saumat alkavat purkautua.
Eli mikä olisi laatumerkki ja saisi vieläpä puuvillaisena
Käytän kokonaan puuvillaa olevia Meyn alushousuja. Kuminauha ei ole puuvillaa, mutta kangas on.
Pesu pesupussissa. Nyt käytössä reilu vuosi sitten ostetut. Ahkerasti käytettyjä ja pyykättyjä.
Mä ostin nyt Lindexistä tencel-alushousuja, joiden materiaali vaikuttaa kestävältä.
Calvin Kleinit ja Tommy Hilfigerit ovat suht edullisia ja kestäviä.
Käytätkö koneessa pesupussia? Suojaa varsinkin jos kankaassa on pitsiä.
Jos sukkaan tulee reikä kantapäässä jommallekummalle puolelle, voi kyseessä olla yli tai alipronaatio, ja siksi voi tutustua tukipohjallisiin, ettei esim kehity vaivaisenluuta tai muita jalkaongelmia.