<3 Joulunyytit 2014 <3
Marraskuisista tipahdettu, joten aloitetaanpa sitten uusi yk, ja uusi ketju.. :)
Eli itesellä kp 1/31 ja yk2 alkamaisillaan.. Miehen kanssa ensimmäinen (ja viimmeinen) yhteinen olisi kyseessä, muutoin kyllä kummallakin on jo jälkikasvua. Olisi aivan mahtavaa, kun tuo yhteinen pieni ihme saisi nähdä päivänvalon jo tämän vuoden puolella, mutta kyllä se on mahtavaa myöhemminkin.. Stressittömästi yritetään tätä asiaa eteenpäin viedä. =) Kuitenkin melko vaivattomasti on aiemmatkin muksut alkunsa saaneet, joten mahdollisuudet kuitenkin on hyvät..
Kommentit (310)
Heipähei :-) tää kierto on hurahtanut nopeesti eteenpäin. En oo kiinnittänyt huomiota ovikseen vaikka muistan kyllä joku ilta alavatsaa nipistelleen.. Me ollaan päätetty pitää nyt kuukausi tai pari taukoa ja käyttää ehkäisyä koska tää stressaaminen vauvansaamisen lisäksi myös mm.töistä ym on aiheuttanu sen että tapellaan jatkuvasti. Halutaan rauhoittaa tilanne ja aloittaa ns.puhtaalta pöydältä.
Nyt mua vaan kovasti ihmetyttää, kun eilen illalla alkoi vuoto, kirkasta verta jonkinverran ja tänää se on jatkunut, veren seassa myös limakalvon rippeitä, ei tosin samanlaisia klönttejä kuin yleensä menkkojen aikaan. Myös maha on kipeä niinkuin menkkojen aikaan.. Mulla on aina ollut säännölliset menkat eikä mitään tällaisia vaivoja niin ihmettelen kyllä.. Osaako kukaan sanoa mistä tällanen johtuu, onko kenelläkään kokemusta? Alkoi siis kp15 illalla..
emilllia kp18/28-29
Kiitos Varpunen89 lisäinfosta :) Ei olekaan siis mikään ihan pikkujuttu tuo luovutus..
Täällä kans kotona tunnelma ollut enempi ja vähempi kireä, turhista asioista riitaa..Lenkille jos lähtis jos piristys!
Tervehdys kaikki. täällä kanssa uusi palstailija liittyisi joukkoon, kun on kerran ryhmällä näin ihana nimikin! Ikää 32v, ei aiempia lapsia, mutta joulukuinen nyytti toiveissa. Kaksi aiempaa kkm (todettu vko 12 ja 7) tuovat tähän yritykseen myös omat jännityksensä. tämä on monella tapaa YK1, ilman ehkäisyä on oltu jo pitkään, mutta vasta tässä kierrossa on yritetty ajoittaa sänkypuuhia sopivaan aikaan. Paraikaa kp 15, kierto 29-30 päivää. Ovis tikutettu eilen, positiivinen oli. Sänkypuuhia ke iltana sekä eilen aamulla ennen tikuttamista. nyt aamusta lähtien rinnat olleet kipeät (tavallisestikin kipeytyy aina 2 vkoa ennen kuukautisia) ja nega ovistestissä tänään eli ehkä yöllä ollut ovis. nyt ei kai auta muu kuin malttamattomana odottaa ajan kulumista...
Marraskuisista loikkaan tänne puolelle... kp 30 muuttui kp 1.. yk 8 alkoi km:n jälkeen, muutoin yritystä nyt takana 11 kiertoa... tämä siis 11 kierros... alustavasti pyydetty jo päästä tutkimuksiin, mutta saimme teilauksen, että kesällä saa tulla takaisin. Tausta: ehkäisy jätetty pois 2001 tammikuussa silloisen mieheni kanssa, perustutkimuksen hoidettu 2003-2004 - selittämätön lapsettomuus. 2 kumppani vielä tuon jälkeen, ei raskauksia. Nyt neljäs kumppani ja vuosi siis odoteltu.. :( Minä 33 tänä vuonna ja mies 31. Esikoinen toiveissa ja haaveissa... pelko, ettei sitä koskaan saada, on suuren suuri..
Tässä kuussa: tikuttelen ovista, jatkan vitskujen vetoa, liikun enemmän, syön terveellisemmin (vielä terveellisemmin...), toivon muutaman kilon painonputoamista (bmi on 29 huudeilla..tosin olen laihtunut jo useita kymmeniä kiloja..) ja tupakointi: mies polttaa enemmän, minä vähemmän, mutta sovimme, että nyt se saa jäädä... Viimeistään raksutuneena se pitäisi lopettaa, niin miksei nyt.. sekin voisi, ja varmasti, edesauttaisi asioissa...
Mutta siis, tätä tänne, hei vaan kaikille ja paljon plussatuulia jotta pääsisimme kaikki testaamaan synnäreidein joulusapuska tarjonnan :D (pakko sitä huumoria on koittaa jostain viljellä...)
Weebee kp1/30, mahd. La 22.12
KUUMEILIJAT:
Tirppanen88
Ipa86
Sannakaro
Mammanen2011
Lovemychildren
Jonsteri
Emilllia
Iltatähti82
Lyllerö
Tiusk
Pöntiäinen
Iidamatilda
Blackpanther
Rva79
Varpunen89
Nimaj
Saffelson
Indiana east
Weebee
PLUSSANNEET:
SEURAAVAAN YK SIIRTYNEET:
ps: sanokaa, jos jonkun nimim puuttuu... :)
Ja omaa: Nytpä on tällä vkolla miehen kaa otettu ilo irti toisitamme, ja tämä ilmeisesti oli nyt se ns tärppi vko muutenkin.. Nyt reilu vko taukoa taasen tämän asumisjärjestelyn vuoksi.. Hieman oon epäilevällä kannalla onnistumisen suhteen, mutta... Eihän sitä voi tietää kuin vasta sitten parin vkon päästä.. Peukut pystyssä! =) =) =)
LMC: Peukkuja myös teidän inssin onnistumiselle!!! Ja tietysti kaikkien muittenkin puolesta kovasti parhainta onnea toivon.. :)
Onko kukaan miettinyt jo nimivaihtoehtoja..? Mulla on tytölle nimi jo valmiina, ja pojallekin voisin sanoa että 98% varmuudella ois valmis.. Ellen vielä parempaa keksi, mutta tuskin... :P
Siirränpä minäkin jo pessimistisenä tänne joulukuisiin vaikkei täti olekaan vielä tullut minua lopullisesti marraskuisista häätämään.
Pihalle on lennetty jo elokuisista, syyskyisista, lokakuisista, marraskuisista... eli yk6 nytkähtää sitten ensi viikolla käyntiin tippa linssissä :(
Anniw kp0/26-32 yk 6
Mulla on kyllä jo parit nimivaihtoehdot molemmille, mutta luultavasti vielä muuttuu kun en oo miehen mielipiteitä vielä kyselly..
Tänään tuli yht äkkiä päivällä kova pistävä kipu alavatsaan joka oli aika äkkiä ohi. Vähän on toivon hiventä että olisko se jo nyt ollu kiinnittymisestä. Mutta enemmän uskon ihan vaan jokskin suoliston liikkeeks. Eilen tuli juotua pari lasia punaviiniä, mutta ei kai se niin haittaa vielä kun en usko mahdollisen kiinnittymisenkään olleen tapahtunu viä silloin.
Työkaverin raskausuutinen nostattaa vauvakuumetta vielä uuteen potenssiin :)
Plussaonnea joulunyyttien haaveilijoille!
kp 17/24-30
Hei vaan, paljon tuttuja nimiä tässä ryhmässä, valitettavasti... minä vielä vähän epävirallisesti joukossa mukana kun se keskenmeno nyt alla ja tyhjennyksestä vasta 2 viikkoa :/ Aikaisintaan kuukauden päästä varmaan vasta ekat kuukautiset tuloillaan eli joskus tammi- tai helmikuun ryhmään oikeasti kuulun, mutta kun en malta pysyä poissa... :/ Lääkkeellinen tyhjennys meni kuitenkin niin kivuttomasti ja nopeasti ja kroppakin ruvennut jo "heräilemään" että toiveet ja haaveet uudesta raskaudesta on väistämättä heränneet.
Ehkäisy ei oo käytössä mutta mitään yritystäkään ei ole, eli tuskin meille joulunvauvaa tulee, vaikka joulunyytti olisikin maailman ihanin juttu :)
LMC; sulle on peukut kovasti pystyssä :)
Ipa: Voi mikä pattitilanne sulla, muistan kun lokakuisissakin stressasit tuota tilannetta... :/ Tsemppiä!! <3
ON: Mun piti tänä aamuna tehdä raskaustesti kun kovasti toivon että se jo negatiivista näyttäisi, mutta unohdin sen unenpöpperöisenä. Yritän huomenaamuna uudestaan! Verikokeeseen on vielä viikko.
yenna kkm 2/2014
Hei mitenkäs se nyt on että kun ne ovislimat tulee niin kuinka pitkä aika siitä on ovikseen vai onko se just sillon päällä? rupesin kyllä tikuttamaan heti niiden alettua mutta sain aika ristiriitasia tuloksia testeihin. Siltikin peukut on pystyssä koska lauantaina saatiin ihan tumma viiva testiin ja se tuli hyödynnettyä :) mutta vielä eilenkin oli aika tumma viiva että tiedä sitä sitten..
Yenna voi harmi kun jouduit takas tänne kuumeilijoihin :( Monennellako viikolla olit? Mulle kävi kans ohraset, tein kolme plussatestiä, mutta helmikuun puolivälissä meni sit kesken. Oli alkumetreillä, mutta silti, pettymys on suuri. Oletko pystyny puhumaan kellekään keskenmenosta?
ON: Mulla tää pattitilanne on ollu jo hetken. Eipä auta kun odotella. Onneks se leikkaus on jo enskuun alussa. Sit pääsee murehtimaan uusia juttuja. Työkuvioita pitää alkaa tässä miettimään. Mammavapaa päättyy 2.6 ja 2kk ennen pitää työnantajalle ilmottaa jääkö hoitovapaalle vai meneekö takas töihin. Olossa ei sinänsä mitään mainittavaa. Vähän sellanen fiilis, et menkat ne sieltä tulee. Ehkä ihan hyvä niin, ni saa turvallisin mielin mennä sinne sairaalaan.
Mitäs muille? Onko ovisplussia bongailtu?
Ipa
Moikka!
voisin nyt itsekin liittyä sitten tämän ryhmään ja toivoa että ensi joulu olisi parempi kuin viime joulu! Olen 26- vuotias ja samoin mieheni ja olemme yrittäneet nyt 4 kiertoa. Yhden plussan tein, mutta se meni kesken 22.12 rv6. Nyt siis toiveissa uusi plussa!
Päätin että tästä kierrosta tikutan, unohdin koko asian ja eilen sitten ajattelin tikuttaa ja positiivistahan se ovistesti näytti :D hommiin siis vaan! Koitan tikuttaa vielä tänäänkin että mitä se tänään sanoo. Greippimehua olen myös juonut (tykkään siitä ihan mahdottaman paljon, joisin varmasti muutenki :D) ja lisäksi syön vitamiineja, mussä on mm. Foolihappoa. Katsotaan mitä tapahtuu ja toivotaan parasta että nyt tärppäis :)
plussatuulia kaikille :)
<3 Yennaf
Täällä ollaankin pitkään kuljettu jo, toivottavasti saadaan ensi vuonna kääröt käsivarsille <3
Uutta viikkoa!
Mammanen: Toivottavasti osui talletukset juuri kohdalleen. Tsemp!
Yennaf: Harmi kun joudut tänne takaisin. Onneksi täällä on nastaa väkeä, jos se nyt mitään lohduttaa... Voimia kovasti uuteen yritykseen!
IPAlle kanssa iso peukalo haastavaan tilanteeseen! Mä en tarkalleen tiedä miksi tuo onnistumis% on niin alhainen näissä insseissä. Ei siis kovasti nosta toiveita mutta kaippa tyhjää parempi kuitenkin...
Jemppa: tervetuloa mukaan!
Emillia: vieläkö vuoto jatkuu? Kuulostaa kyllä ihan oudolle jo on menkkamaisesta vuodosta kyse.
).( Omaa napaa sen verran, että melkoiset toispuoleiset vihlonnat vaivaa vasurissa munsarjassa tai sen tienoilla. En tiedä mistä on kyse. Mutta välillä viiltää ihan kunnolla. Muuten olo onkin ihan samanlainen kuin hoitokierroissa yleensä tässä vaiheessa: Rinnat tajuttoman kipeät, itkuherkkä olo ja ihme mielitekoja. Kaikki olot johtuu pregnylistä, ärsyttävää. No, nyt ei voi kuin ootella vaan. On onneksi niin kiireinen viikko käsillä, että ei kyllä ehdi edes ihmetellä.
Tsempiä ja (ovis)plussatuulosia kaikille tasapuolisesti!!!
LMC pp3
Tervetuloa uusille ketjulaisille! =)
Heti omaa napandeeraa.. Tänään ollu maha ja koko olo ihan outo.. En oo ennen kroppaani kuulostellu oviksen tiimoilta, mutta nyt jotenki alkanu kuulostelemaan (kuten sen liman seurannan tiimoilta).. Ja tänään tuntu outo vihlasu keskellä mahaa, häpyluusta ylöspäin, ja sit vähä juilimista molemminpuolin mahaa.. Ja wc:ssä kun käväsin niin limaryöppy tuli pyyhkästessä.. :-O Oisko nyt ikäänkuin sit ovulaatio tapahtunut? Onneksi vkl tuli hyvin hyödynnettyä.. Ja hih.. Onko kukaan kattonu sitä ihmeen kuukalenteri systeemiä, mikä olevinaan ennustaa tulevan lapsen sukupuolen..? :D Ku eilen semmoseenkin tuli törmättyä netissä ja hetihän se piti kattoa, että jos joulunyytti ois tullakseen että kumpika se ton mukaan tulis, niin typyhän sieltä... :oP Mut juu, ehkä nää vaan on taas näitä miun korvienvälijuttuja kaikenmaailman vihlonnat sun muut.. :D :D :D
Kovasti jo jännittää meidän kaikkien puolesta.. Kumpa saatas monta joulunyyttiä aikaiseksi.. Ois se vaan niin ihanaa.. <3
Minäpäs hyppään kanssa tänne marraskuisita. Ensimmäinen kovasti olisi toiveissa, mies sai tartutettua minuun vauvakuumeen :) Miehellä ollut jo pidemmän aikaan ja nyt sitten jätettiin kaikki ehkäsy helmikuussa pois. Vuosi sitten olen jo pillerit lopettanut, mutta kuukautiset on nyt tullut vain joka toinen kk ja sen takia lääkäriaikakin varattuna tälle viikolla. Luulin jo tärpänneen viime kuussa, mutta suurien kipujen kera alkoi kova vuoto.. Joten uutta yritystä sitten loppu kuu :)
Promint, kp3/??, yk 2
No niin täti kurvasi paikalle tänään eli
Anniw kp1/28 yk6
Heippa vaan kaikille! Tulenpa minäkin mukaan ketjuun. Esikoinen 1v 3kk ja vihdoin alkoi kuukautiset kunnolla. Eli yk1 lähtee! On tätä odotettu! Mies 33v, minä 31v. Jos tästä ekasta kierrosta tärppäisi, niin laskettu aika olisi 23.12. Ei haittaa yhtään :)
Ennen ekaa raskautta kerkesi puoli vuotta olla luomukierto, yleensä 31-33 päivää. Lisäksi luteaalivaihe oli aika lyhyt, 8-10 päivää vaan, mutta silläkin tuli kyllä raskaaksi. Silloin tärppäsi yk4, joista yk2 missattiin kokonaan ja yk1 meni touhutipoilla eli oikeestaan yk2... Nooh, katotaan mitä tästä tulee. Toiveissa oli pieni ikäero, mut nää hidastakin hitaammin käynnistyneet menkat pilasi jo sen, että alle 2 vuodella tulisivat. Joten kunhan nyt tulisi!
Jaa, "allekirjoitus" unohtui! Eli siis
KP1/33, yk1
Huu, tästä se lähtee...
Hei, uusi kuumeilija ilmoittautuu mukaan.
Tosiaan ihan ylisuloinen nimi ryhmällämme :-)
Olen 33-vuotias, mies saman ikäinen ja esikoinen olisi molemmille tämä toivottu nyytti. Yk on jo 10 mutta osassa kiertoja on ovis kyllä mennyt hurahtaen ohi eli eivät kaikki 9 ole olleet niin aktiivisia kiertoja.. Miehen simpat todettu suht hitaiksi ja aluksi se oli aika shokki mutta sittemmin selvisi ettei se olejaan mikään katastrofi. Saattaa vaikeuttaa, muttei poissulje luomuraskautumista. Kokeillaan siis kesään asti vielä rauhallisin mielin ja ellei syksyyn mennessä mitään ole tapahtunut, voi hakeutua lisätutkimuksiin. Yksityisen hoitoihin ei taida olla varaa...
Mutta kivaa aloittaa uusi kierto eli hyvillä mielin ja innea meille kaikille :-)
Saffelsson kp 1/26-28 (yk 10)