Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko huono vanhempi, kun en halua antaa lapselle pesämunaa ensiasuntoa varten?

Vierailija
08.11.2020 |

Mielestäni jokaisella tulee pitää itse yllä omaa elintasoaan, myös aikuisella lapsella. Ei ole sitten niin suuri pudotus, kun ne rahat loppuukin.

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
2/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ole, mutta tuota perustelua en ymmärrä. Eletäänkö teillä opiskelijabudjetilla, jotta lapselle ei tule niin isoa elintason pudotusta, kun hän muuttaa pois kotoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on rahaa ja et anna, niin olet huono vanhempi.

Vierailija
4/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on rahaa ja et anna, niin olet huono vanhempi.

Miksi?

Vierailija
5/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono.

Vierailija
6/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Kunhan kukkaron nyörit aukeaa tasaiseen tahtiin, niin on hyvä vanhempi. Ei ihme, että nykyään nuoret aikuiset voivat huonosti.

Vierailija
7/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen perustelu. Omat vanhempanikaan eivät ole auttaneet, koska eivät halunneet. Vastustivat muutenkin aikuistumista, sitten opiskeluja, urakehitystä, perheen perustamista ja omaisuuden keräämistä. Mikä hyvätuloisia boomereita vaivaa?

Vierailija
8/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin olen sitä mieltä, ettei aikuisille lapsille mitään pesämunia tarvitse antaa. Lainan voisin taata. Tietysti jos on runsaasti perittyä varallisuutta niin sitten ehkä asia on eri, mutta jos on itse säästänyt palkastaan niin on niillä vanhemmillakin oikeus nauttia itse omista säästöistään.

Vierailija
9/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhempia, jotka tukevat ja kannustavat lastaan.

Ja sitten on niitä, jotka vetävät mattoa omien lastensa jalkojen alta.

Vierailija
10/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mistä antaa. Asun itse vuokralla. Silti lapsi on ostamassa 535000 hintaista asuntoa. Sillä menee paremmin kuin mulla. 

Vierailija
11/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva siihen pystyy. Mekin olemme voineet tukea vain takaamalla osan asuntolainasta ja maksamalla pienen tuparipotin ensiasuntoon (tyyliin astioita ja petivaatteita tms)

Vierailija
12/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole varaa ostaa lapsellesi omaa asuntoa, ymmärrät varmaan, että ainoa vaihtoehto on antaa oma asuntosi hänelle ja muuttaa itse taivasalle.

Vierailija
13/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena on tietenkin perheen elintaso, mutta aikuisena on löydettävä se oma elintasonsa ilman, että pappa betalar. Ei se raha meillekään taikaseinästä ole tullut.

Vierailija
14/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huono, köyhä vaan.

Vierailija
15/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukeminen ja kannustaminen on eri asia kuin kymppitonni vuodessa tilille.

Vierailija
16/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla ei hirveästi ollut mistä antaa, mutta olipa kuitenkin säästettynä pesämunaa minulle. Omani saa isomman pesämunan. Sehän se vaurastumisen idea on, että jokainen sukupolvi on toistaan vauraampi, sillä tavalla tule varakkaita sukuja. Miksi ihmeessä olisin niin itsekäs kpää, että seisoisin jälkeläisteni elämän edellytysten tiellä ja humppaisin pesämunat itsekseni?

Vierailija
17/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna, lainaa. Pysyy rahat oman perhee n sisällä sen sijaan että maksaa pankille korkoja. Siis jos sulla on varaa. Jos ei ole niin et tietenkään anna tai laina a kun tyhjästä on paha nyhjästä.

Vierailija
18/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on kannustamista, kun syydetään rahaa tuosta noin vaan? Kuulostaa, että rahalla ostetaan vanhemmille hyvää omaatuntoa.

Vierailija
19/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmilla ei hirveästi ollut mistä antaa, mutta olipa kuitenkin säästettynä pesämunaa minulle. Omani saa isomman pesämunan. Sehän se vaurastumisen idea on, että jokainen sukupolvi on toistaan vauraampi, sillä tavalla tule varakkaita sukuja. Miksi ihmeessä olisin niin itsekäs kpää, että seisoisin jälkeläisteni elämän edellytysten tiellä ja humppaisin pesämunat itsekseni?

Ne tulevat sukupolvet humppaa ne rahat, kun on sormia napsauttamalla saatu. Sitten ollaan köyhiä kuin kirkon rotat.

Vierailija
20/163 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena on tietenkin perheen elintaso, mutta aikuisena on löydettävä se oma elintasonsa ilman, että pappa betalar. Ei se raha meillekään taikaseinästä ole tullut.

Itsekästä, jos on varaa. Ei se tarkoita että pappa betalar. En minäkään lusmuja elättäisi, mutta autan jos voin.