Kunnolliset tavisperheet!! Asutteko slummissa ja miksi?
Otettiin opiskelujen loputtua ensimmäinen vastaantuleva kämppä, kun edellisestä oli kiire muuttaa pois. Tietenkin tarjottiin halpaa vuokra-asuntoa räkäisestä slummista, joka on täysin juoppojen ym. valloittama.
Nyt on alkanut ahdistaa tosi paljon. Ketään ei kehtaa kutsu a kylään, kun on niin kamalan näköistä seutua. Talommekin on oikea järkytys. Lapsella ei ole yhtäkään " normaalia" kaveria - kaikilla on vakavia ongelmia. En missään nimessä halua tulla samaistetuksi näihin porukoihin täällä. Haluan pian pois! Olemme hakeneet rivitalo-asuntoa, mutta saas nähdä kuinka kauan pitää jonottaa. Omaa asuntoa emme osta vielä näillä näkymin.
Mistä olette löytäneet suht`nopeasti kivan vuokra-asunnon?
Kommentit (16)
ja juuri noista syistä olemme tosi tarkkana ettemme ota mitä vaan vuokra-asuntoa, vaan valitsemme mieluummin vähän pienemmän mutta hyvältä alueelta. Se kyllä tarkoittaa yksityistä, helposti.
jokainen joka on vähänkin nähnyt asumista eri alueilla, tietää mitä ap tarkoittaa. Ympäristö on tärkeä juttu sinä vaiheessa kun lapsella alkaa olla kavereita.
Asuin jonkin aikaa vähän samanlaisessa paikassa. Vaikka kuinka yritin sulkea silmäni, en pystynyt. Otti niin päähän, että lähtiessäni töihin muilla parvekkeilla korkattiin kaljat, jotka oli kustannettu minun ja monen muun työssäkäyvän veromarkoilla. Oli rähjäistä ja epäsiistiä. Onneksi pääsin nopeasti pois.
Miten muut asumismuodot? Aso ja osaomistus?
En ikinä maailmassa muuttaisi yhteenkään.
keskustan kupeessa " asuntoalueella" joka on kaupungin parasta aluetta. Asunto on vuokra-asunto. Takapihalta lähtee lenkkipolut, työpaikka on lähellä. Ei ole omaan tehnyt mieli lähteä tältä paikalta. Lapsilla hyvä piha ja kivoja kavereita.
On hirveää, kun juopot mellastaa parvekkeilla 24 h/vrk, autovarkaita hiippailee parkkipaikalla harva se yö, pienten lasten äidit istuvat pihoilla ja juovat olutta kaatokännissä, joku tappelee yläkerran huoneistossa, alaoven lasi on aina säpäleinä, känniläiset soittavat ovikelloa ja kyselevät, josko kaverinsa löytyisi meiltä, lähiseudun lapset ostavat karkkinsa vanhempiensa palautuspulloilla..
Tällaista on Tampereen Multisillassa!
T. Ap,
Vierailija:
En ikinä maailmassa muuttaisi yhteenkään.
varsinkin kun muuttaa vieraalle paikkakunnalle on hyvä tietää mille aluelle EI pidä muuttaa. Vaikka näkeehän sen usein päältäkin päin.
Meidän uudella paikkakunnalla yksi alue näytti kartassa tosi hyvältä: lähellä keskustaa järven rannalla. Nyt kun olen käynyt katsomassa sitä, sen ostoskeskus (päiväkodin vieressä) on ihan kuollut ja siellä majailee " alan miehiä" . Ympäristö on huonosti hoidettua eikä siistiä autoa juuri parkkipaikalla näy. En ihan heti suostu muuttaan lähelle.
Vierailija:
varsinkin kun muuttaa vieraalle paikkakunnalle on hyvä tietää mille aluelle EI pidä muuttaa. Vaikka näkeehän sen usein päältäkin päin.Meidän uudella paikkakunnalla yksi alue näytti kartassa tosi hyvältä: lähellä keskustaa järven rannalla. Nyt kun olen käynyt katsomassa sitä, sen ostoskeskus (päiväkodin vieressä) on ihan kuollut ja siellä majailee " alan miehiä" . Ympäristö on huonosti hoidettua eikä siistiä autoa juuri parkkipaikalla näy. En ihan heti suostu muuttaan lähelle.
Jos vaan mahdollista, kannattaa itse käydä tutustumassa paikkoihin.
Täällä puhutaan kyllä sellaista soopaa...
Itsekin kävin kerran siellä asuntoa katsomassa, mutta onneksi ei muutettu.
Kaupungin vuokra-asunnoissa on ihan hyviäkin kohteita, kannattaa käydä kyselemässä. Entä oletteko ajatelleet aso-asuntoa? Siihen pitää vaan olla ensin se jononumero ja sitten pitää maksaa se aso-maksu, mutta se ei järjettömän suuri ole ja siihen saa helposti lainaa.
Joskus nuorena täällä asuessani alue oli kiva ja hyvämaineinen, mutta tuntuu nyt siltä, että kun alot vanhenevat ja hinnat alenevat, niin asukaskuntakin on vähän " mennyt alaspäin" . Katselen itse asuntoa muualta. Hyvä puoli tietty, että isoja ok-taloja myydään tamperelaisittain halvalla, n. 200000 euroon.
Saa itse paremmin valita asuinpaikkainsa ja asunnon eikä asuminen ole yhtään kalliimpaa kun vuokralla, ja tästä jää vielä jotain itsellekin.
Ja toi on totta mitä joku sano ettei täällä kannata kovin sokeasti luottaa noihin neuvoihin että mihin alueelle kannattaa muuttaa! Esim. Tampereelta Hervanta on yksi näistä huonomaineisista lähiöistä, itse asunut siellä kahteenkin kertaan ja vuosia ja muuten paikkana todella mukava ja rauhallinen....ainakin suurimmaksi osaksi, jotain tiettyjä alueita lukuunottamatta, mutta mun makuun alkaa oleen nykypäivänä vähän liian täyteen rakennettu!
Murretta viäntävät (kiinnitin tähän huomiota että slangia ei kuulunut yhtään, vaan kaikki tuntuivat olevan " maalta" kotoisin) spurgut heiluivat parvekkeillaan aamusta iltaan, huusivat, möykkäsivät, tappelivat ja yksi pieksi akkaansa nimenomaan partsilla.
Hauska nähdä, miten menee. Ainakin alue ja talo vaikutti " lupaavilta" ... Onneksi lapsi on niin pieni, että ei vielä leiki ulkona.:)
Meidän onni on se, että asunto on todellakin väliaikainen. Saimme omamme myytyä ja uusi vapautuu vasta lokakuussa ja sinne tarvii uusia jotain ennen muuttoa. Toive olisi asua uudessa kodissa sitten jouluna.
vaikka olen Tampereen Multisillassakin käynyt. Meidän lapsi oli aikanaan perhepäivähoidossa Multisillassa aivan ihanalla tädillä. Tosin omakotitalossa mutta Multsussa kuitenkin. ENkä minä sieltä läpi kulkiessanikan nähnyt mtiään tuommoista.
koskaan en muuttaisi mihinkään slummiin lasten kanssa!!