Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai matkustaessa penkin taivutusmahdollisuutta ei saakaan käyttää?

Vierailija
27.02.2014 |

Enpä ole sitäkään tiennyt, ettei varta vasten kallistettavaksi tehtyjä penkkejä saakaan käytännössä kallistaa, kun matkustetaan junassa tai lentokoneessa (varmaan koskee myös busseja, joissa tuo mahdollisuus on?). Toisessa ketjussa peukkujen perusteella aivan hämmentävä yksimielisyys asiasta!

Itse aion kyllä jatkossakin hyödyntää niitä mahdollisuuksia, joita yhtiö matkustajilleen tarjoaa. Poistakoot käytöstä nuo toiminnot, jos niitä ei kerran saa käyttää. Tai vähintään kuuluttakoot lennon alussa kallistamisen olevan kiellettyä, ihan samoin kuin tupakointikin.

Naurettavaa porukkaa täällä, ei voi muuta sanoa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:20"]

Itse pidän kohteliaani sitä, että kysytään saako penkkiä kallistaa. En kehtaisi sanoa nätisti kysvälle että "Et saa". Jos taas edessä oleva kallistaa penkkiä mitään sanomatta, huomautan hänelle kyllä asiasta.

Kaikken rasittavinta on, että jos penkki on tarpeeksi alhaalla, ei takana olija pääse millään pois! Onpa kiva sitten lyhyenä ihmisenä yrittää herätellä edessä nukkuvaa päähän koputtamalla että pääsisi itse vessaan...

[/quote]

Heh, millainen läski pitää olla ettei pääse takaa mitenkään pois? Mulla on painoindeksi 29 ja pituutta 177 eikä mitään ongelmia.

Itse katson että takana ei ole esim juomaa joka voisi kaatua ja lasken selkänojan todella hitaasti, mutta en todellakaan ala mitään lupia kyselemään.

Vierailija
42/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:11"]

Sinun kommentistasi paistaa se, että lennät vain unissasi ja simuloit tilannetta K-junassa Keravalle.

[/quote] jaahas, joku taisi ottaa pahastikin osumaa ;)

mitäpä jos pyydät itsellesi tästä lähtien sitä takarivin paikkaa ja kallistelet sitä kaikessa rauhassa? problem solved.

[/quote]

Ei tartte kun on korkeimman tason kanta-asiakaskortit sekä Onewordille (Finnair + muut) sekä Star Alliancelle (Lufthansa+SAS jne). Parhaat paikat on suoraan ilmaiseksi varattavissa netin kautta, paikat jotka rahvaalle aukeaa vain rahalla. Eipä tarvitse juuri viimeisen penkin ongelmista kärsiä, kun exit-rivi järjestyy poikkeuksetta, tai tuurilla myös matkustusluokan korotus bisnekseen ilman veloitusta. Sori hani, huti tuli :)

[/quote]jos olet tuo keravalainen niin juurihan itkit ettet pääse työmatkoilla business-luokkaan? ap kirjoittaa nyt niin monena persoonana ettei ota enää selvää että miten se tarina menikään...

[/quote]

Osaatko hahmottaa erot:

a. Työnantaja ei maksa lippuja bisnesluokkaan

b. Lentoyhtiö korottaa joskus matkustusluokkaa parhaimmille kanta-asiakkaille veloituksetta, jos koneessa on esim ylibuukkasta turistiluokassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:11"]

Sinun kommentistasi paistaa se, että lennät vain unissasi ja simuloit tilannetta K-junassa Keravalle.

[/quote] jaahas, joku taisi ottaa pahastikin osumaa ;)

mitäpä jos pyydät itsellesi tästä lähtien sitä takarivin paikkaa ja kallistelet sitä kaikessa rauhassa? problem solved.

[/quote]

Ei tartte kun on korkeimman tason kanta-asiakaskortit sekä Onewordille (Finnair + muut) sekä Star Alliancelle (Lufthansa+SAS jne). Parhaat paikat on suoraan ilmaiseksi varattavissa netin kautta, paikat jotka rahvaalle aukeaa vain rahalla. Eipä tarvitse juuri viimeisen penkin ongelmista kärsiä, kun exit-rivi järjestyy poikkeuksetta, tai tuurilla myös matkustusluokan korotus bisnekseen ilman veloitusta. Sori hani, huti tuli :)

[/quote]jos olet tuo keravalainen niin juurihan itkit ettet pääse työmatkoilla business-luokkaan? ap kirjoittaa nyt niin monena persoonana ettei ota enää selvää että miten se tarina menikään...

[/quote]

Osaatko hahmottaa erot:

a. Työnantaja ei maksa lippuja bisnesluokkaan

b. Lentoyhtiö korottaa joskus matkustusluokkaa parhaimmille kanta-asiakkaille veloituksetta, jos koneessa on esim ylibuukkasta turistiluokassa?

[/quote] Purilaisparka puhui itsensä nyt niin pahasti pussiin ettei muista mistä täällä alun perin keskusteltiin. Luehan noi edelliset viestit...

Vierailija
44/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heh, millainen läski pitää olla ettei pääse takaa mitenkään pois? Mulla on painoindeksi 29 ja pituutta 177 eikä mitään ongelmia.

Itse katson että takana ei ole esim juomaa joka voisi kaatua ja lasken selkänojan todella hitaasti, mutta en todellakaan ala mitään lupia kyselemään."

No näillä rinnoilla ja perseellä ei ole hirveän kiva lähteä ahtautumaan sieltä pienestä välistä, varsinkin kun pituutta löytyy 150 cm. Että yritäppä siinä sitten hyppiä pääsikin kanssa, kun se on selkänojan alapuolella :)

Vierailija
45/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:05"]

Vitun hullua sakkia täällä :D Totta kai penkkiä saa kallistaa, ei siinä mitkään lapselliset mielenosoitukset ja mehujen läikyttämiset auta. Jos ette kestä, pysykää kotona!

[/quote]

SAMAA MIELTÄ! Siis jumalauta mitä porukkaa, tottakai sen penkin saa kallistaa taaksepäin, daaaaaahhhh. Ei vitsi ku rupee turhauttamaan tämmöset. Mä ainakin kalllistan aina penkkiä vähän taaksepäin, varsinkin koneessa. Ruuan ajaksi nostan suoraksi. Yölennolla kallistus kokonaan taakse kun ruvetaan nukkumaan. Voi tsiisus!!! Toki jos takanani istuu oikein isokokoinen/pitkä ihminen, on penkin kallistaminen harkinnan varaista.... Mutta huhhu, järki käteen ihmiset!!

Vierailija
46/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:18"]Mina syon kentalla niin tukevasti etta heti koneessa alkaa uni tulla ja kallistan istuimeni vaaka-asentoon syliisi. Ei kiinnosta yhtaan vaikka haluaisit siina muutaman oluen juoda, pyyda pillia ja jos sillakaan ei onnistu niin ole sitten kuivin suin. Minulla on oikeus penkin kallistamiseen. Ruokailun ajaksi voin sita vahan nostaa mutta sitten taas nukun ja jos sinua pissattaa niin paasethan siita pois kun selallasi kiemurtelet. Ihme kitisija olet.

[/quote]

Et muuten kallista vaaka-asentoon syliini, koska penkki ei kallistu niin pitkälle. Syynä ihan se, että noin pitkälle kallistaminen on kiellettyä.

Ei minua haittaa sinun kallistelusi, kunhan ruokatarjoilun ajaksi nostat penkkisi ylös asti - ja niinhän sinä nostatkin, koska lentoemäntä huomauttaa asiasta jos ei muuten ala tapahtua. Saatan nukkua itsekin koko lennon ajan, ja valitsen yleensä ikkunapaikan, koska vessakäynnitkin ajoitan ennen ja jälkeen lennon (pl. mannertenväliset, jotka asia erikseen).

Minulla ei myöskään ole tapana kitistä. Toimin ohjeiden mukaisesti ja jos tulee jokin ongelma siitä huolimatta, neuvottelen asiasta. 

ap

Vierailija
47/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on se aika kohteliasta huomioida takana istuvaakin, ettei sylissä röhnötä. Junassakin on melko mahdotonta lukea takana esim. sanomalehteä, syödä eväitä tai vaikka lapsen piirrellä tms. jos joku makaa päällä. Sitä säätöä voi käyttää vaikka yhden tai kahden pykälän verran, ja huomioida vähän toistakin, tai jos huomaa tyhjempää jossain suunnassa vaunua, niin mennä sinne makailemaan ettei häiritse muita.

Vierailija
48/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako vieressä istuva kallistaa sitten itsensä nojaamaan ap:hen nukkuessaa?

siiinähän ei ole mitään estettä ettei näin voisi toimia :)

[/quote]

No saa toki yrittää, mutta saatan kyllä huomauttaa asiasta jos en pidä siitä, ja tästä ei pidä loukkaantua.

ap

Vierailija
49/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:23"]jos olet tuo keravalainen niin juurihan itkit ettet pääse työmatkoilla business-luokkaan? ap kirjoittaa nyt niin monena persoonana ettei ota enää selvää että miten se tarina menikään...

[/quote]

Jos et ymmärrä, että täällä kirjoittavat muutkin kuin minä, niin suosittelen olemaan matkustamatta kovin kauaksi kotoa.

ap

Vierailija
50/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taivutan istuinta aina, matkustan töiden takia n. 4 kertaa kuukaudessa Euroopan alueella, ja sit normaalit lomat päälle. Lomalentoja en ole vuosikausiin käyttänyt, koska pakettimatkoja emme harrasta, eikä pelkkiä lentoja kiinnosta ostaa lomalennoille, niissä kun suurin osa on lapsiperheitä, jotka tekevät sen yhden tai kaksi matkaa vuodessa, matkalle on suuret odotukset ja lennollakin hermo kireenä.

Vierailija
51/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:23"]jos olet tuo keravalainen niin juurihan itkit ettet pääse työmatkoilla business-luokkaan? ap kirjoittaa nyt niin monena persoonana ettei ota enää selvää että miten se tarina menikään...

[/quote]

Jos et ymmärrä, että täällä kirjoittavat muutkin kuin minä, niin suosittelen olemaan matkustamatta kovin kauaksi kotoa.

ap

[/quote] se koira älähtää jne. http://www.vauva.fi/keskustelu/3938768/ketju/penkinkallistelijat

Vierailija
52/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:43"]

[/quote]

ap

[/quote] se koira älähtää jne. http://www.vauva.fi/keskustelu/3938768/ketju/penkinkallistelijat

[/quote]

Niin?

ap

Vierailija
53/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minua ei ole koskaan häirinnyt kenenkään penkinkallistelut? Näköjään löydätte valittamisen aihetta joka asiassa. Kertokaa nyt vielä että missä löytyy penkkejä jotka kallistuvat toisen syliin?

Vierailija
54/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ilkeitä ihmisiä. Tahallaan kiusaa edessä olevaa. Ja sitten kuvittelevat olevansa oikeassa. Oikeesti???

Vierailija
55/56 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen sillipurkeilla te matkustatte, kun noin ahdistaa?

Vierailija
56/56 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:20"]

Itse pidän kohteliaani sitä, että kysytään saako penkkiä kallistaa. En kehtaisi sanoa nätisti kysvälle että "Et saa". Jos taas edessä oleva kallistaa penkkiä mitään sanomatta, huomautan hänelle kyllä asiasta.

Kaikken rasittavinta on, että jos penkki on tarpeeksi alhaalla, ei takana olija pääse millään pois! Onpa kiva sitten lyhyenä ihmisenä yrittää herätellä edessä nukkuvaa päähän koputtamalla että pääsisi itse vessaan...

[/quote]

Minä en yhtään ymmärrä minkä muotoisia ja kokoisia te olette, jos ette mahdu olemaan ja liikkumaan kallistetun penkin takana. Se tila on oikeasti mitoitettu toimivaksi normaalille ihmiselle. Oletko kenties todella lihava vai mikä tuossa on ongelma?