Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

°°°TAMMENTERHOJEN keskiviikko°°°

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmosta työtä sun mies tekee ja millasia aikoja on pois??

Mulla on kans tätä työleskeyttä ollu monta vuotta,eli mies lähtee su-ma välisenä yönä ja tulee vasta torstai illalla kotiin..

melko raskasta tuntuu itelläkin olevan välillä ja masentaa,kun yksin pyörittää kotia ja pelottaa jo valmiiksi kun tää nelonen syntyy että kuis pärjään.. no etsii mies toki kokoajan työtä jota vois tehä kotoa päin,mutta ei oo löytyny :(

Mun ukko siis raketelee siltoja ympäri suomea,enimmäkseen etelään,nyt ovat kait muistaakseni ykköstien varres...

Maria ja himpula 15+3

Vierailija
22/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria: Ihanaa, että löytyy kohtalotovereita..Mun mies mittaa maanteitten kuntoa ympäri suomea. Työrupeamat vaihtelee 4 päivästä 16 päivään, valitettavasti lomajaksoja ei oo kun korkeintaan 5 päivää töitten välissä eikä niitäkään taida enää olla. Yleisesti vapaata on 2-3 päivää, mutta esim jos työt on pohjosessa, niinkun on nyt ollu, niin ei oo kannattanu sieltä lähtee 1-2 päivän lomille, vaik lentokoneella pääsiskin, kun tänne jyväskylään lentäminen on vähän hankalaa. Työtä voi tehdä vaan toukokuusta lokakuuhun ja ens vuonna mies ei sinne aio mennä, mutta saattaa mieli vielä muuttuu, palkka on kuitenkin niin hillittömän hyvä. En kyllä tiiä miten vauvan kanssa selviäisin, mutta näköjään on mahdollista, kun teilläkin lapsia on ja vielä noin monta! Paljon tsemppiä! Sen olen kyllä huomannu että tavallaan parisuhde kukoistaa eri tavoin nyt kun mies on paljon poissa, mutta kyllä tää on aika hermoja raastavaa kun on toista niin ikävä.

nyt on pakko alkaa imuroimaan:)

Beijaflor

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin,saman olen huomannut,että kun toinen on pois,ei sitä yhteistä aikaa käytetää riitoihin,vaan yhdessä oloon ja lasten kanssa olemiseen koko porukalla...

meidän elämää tuon ukon työn lisäksi värittää kahden isomman lapsen viikonloppu tapaamiset ja perjantai ilta tapaamiset biologisen isän kanssa... meillä on siis tämmönen uusio perhe..

mut mees nyt imuroimaan siitä ja sitten kun olet siellä imuroinut,voit tulla tännekkin siivoon,mä jätän sulle avaimen ovimaton alle ,sillä mä lähen kohta shoppailee systerin kanssa :)

Vierailija
24/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin turussa sukulaisten luona ja vauhtia ei puuttunut... Miehen poika joutui tyksiin nenä, poski ja otsaontelotulehduksen takia joka oli kerennyt levitä jo vaarallisen laajasti, nukutuksessa tehtiin punktio, huuhtelu ja laitettiin putket nenään ja kahden päivän tiputuksen (särkylääkkeitä, antibiootteja,ravintoliosta) päästiin kotiin lähtemään, kome päivää myöhemmin kun oli tarkoitus... Onneksi on ihania sukulaisia jotka auttoivat. Nyt käydään pojan kanssa joka päivä terveyskeskuksessa huuhtelemassa nenäletkujen kautta, kunnes nenästä tulee vain kirkasta nestettä. Lisäksi 9 vuotias tyttö jouduttiin viemään ensiapuun kun sukulaistyttö suihkutti häntä hajuvedellä silmiin, siellä sitten istuttiin yhdeltä yöllä silmähuuhtelussa. Eli loma mikä ei koskaan unohdu!

Ei tässä viiden lapsen hässäkässä kerkiä raskautta ajattelemaan, ja liikkeitäkään en oikeastaan tunne paljon ollenkaan. Maanantaina on rakenneultra. Ainoa harmi on närästys, varsinkin iltaisin.

Aina kovalla kiireellä' tässä koneella istun, joku lapsista aina vieressä kinumassa kuka mitäkin, nytkin kirjoitan hiki hatussa ja poika odottaa uimakaveria ja huitoo mua uikkareilla. Yritän kyllä lukea muitten kuulumiset, ja joskus olisi kommentoitavaa mutta aika ei millään riitä vastaamiseen. Siksi myös miljoona kirjoitusvirhettä, aikaa tekstin läpilukuun ei ole. Koitan kuitenkin pysyä mukana teidän muitten kuulumisissa ja välillä kirjoitella. Kesän jälkeen ehkä vähän rauhoituu tämä meno, vaikka uskallan epäillä =)

Voikaa hyvin tammiäidit!

Vierailija
25/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beijaflor, kysyit, että koska selällään nukkuminen pitäisi lopettaa. Miksei selällään saa nukkua? Se oli ainoa asento kahdessa ensimmäisessä raskaudessa, missä yleensä sain edes vähän nukuttua. Unet loppua kohden meni tosi katkonaiseksi selkäkipujen ja ainaisen pissahädän vuoksi. En ole ennen kuullut tuota, että ei saisi selällään nukkua.

Oliko se _tigger_, joka kysyi niistä labrakokeista? Juu, ne on ihan normaaleja HIViä sun muuta, mutta minulla on jäänyt ottamatta. Sain lähetteen ekalla neuvolakäynnillä, mutta en halunnut mennä, kun ajattelin, että haluan nähdä mahassa elämää ensin. Ja sitten unohdin ne. Ja tänään vasta vein sen ensimmäisen pissanäytteen, joka olisi myös pitänyt olla heti silloin alussa.

Keskussairaalalla meni kaikki ok ja ahdistus isän sairaudestakin katosi matkalla, kun lörpöttelin tunnin puhelimessa ystävän kanssa. On se lörpöttely mielettömän hyvää terapiaa! :)

Nyt miehen kanssa hakemaan pojan hoidosta. Luultavasti eivät suostu tulemaan kotiin. Odottivat niin kovasti hoitoon pääsyä. Niillä on aivan loistava hoitopaikka, mutta osa-aikaisuus tuottaa ongelmia, koska pojat olisi siellä mielellään joka päivä ja pitkään. :)

Heips! M

Vierailija
26/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä rakkaat kanssasisaret!

Oliko se Beijaflor, jolle oli ennustettu lasta tammikuulle. Minäkin kaivoin sähköpostin uumenista tuon Ellin viestin ja siinä oli et 2.1.2006 syntyy meille poika ja laskettu aikahan oli 12.1.2007, saas nähä osuuko päivä, kun vuosi heittää. Muistan kun sain ton viestin 19.3.2005, et toivoin vain hartaasti ettei menisi noin kauan =( Nooh joskos se nyt olis sit aika. Tosin sitä tyttöä mie edelleen ootan, joten plääh... näin kun tarkemmin ajatellaan, niin ihan päin kukkuahan toi on =) Mutta hassuja silti!!!

G: En pidä blogia, enkä päiväkirjaa, mieli tekis, mutta innostus lopahtaa aina parin viikon päästä ja lisäksi mie ahdistun siitä et joskus joku löytää mun päiväkirjan (vaikka vasta sit ku musta aika jättää) ja lukee niitä. Tästä syystä hävitin kaikki teini päiväkirjatkin. Tämä sotii vähän sitä et olen kyl avoin ja yleensä suurimman osan miettimistä asioistani kerron... no kiero savolainen on aina kiero savolainen =) Vaikea ymmärtää..

Voimia ja jaksamista Murjaanille, ottaa varmasti voimille läheisen sairastelu ja sit jos saa vielä itsekkin pelätä että onko vaarana että tulee itselleen.

OMK80: Älä sinä vaan huonoa omatuntoa sairaslomasta pode!! Pistä kintut kattoa kohti ja lepäile kun pystyt, se on sinun ja vauvan parhaaksi. Voi olla viisasta lepäillä nyt kun eivät vielä laita täyslepoon! Miltä sinusta ne supparit tuntuu? Taisin kysellä sitä täällä aiemmin, mut silmiin ei ole sattunut vastausta. Itselläni supistelee myös ja en ole varma onko ne harjoitus- vai tosi-suppareita. Tuntuuko ne tässä vaiheessa myös siltä että ei voi erehtyä?

nenn: On teidänkin lomaan mahtunut vauhtia ja vaarallisia tilanteita! Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Meillä neiti hosaisi tänään paperilla mua silmään, vahingossa. Onneksi oli piilarit, sillä halkeama tuli linssiin, joten silmässä se viilto kait olisi jos ei linssiä olisi tiellä ollut!!

Oma napaa tosiaan supistelee ja sit oikealla puolella vatsaa tuntuu vähän väliä siltä, että joku kaivais omenaveitellä (sellasella millä irroitetaan kota), ei tunnu kivalle. Harkitsen täällä et pitääkö ne mua terkkarissa ihan hysteerisenä jos sinne soitan/osaako ne sanoa mitään siis pitäisikö soittaa sairaalalle suoraan... *aivo parat raksuttaa täysillä*

Töihin kait tässä on ens hätään raahauduttava!!

Mukavaa päivän jatkoa!

-E- 15+

Vierailija
27/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti kauppaan lasten kanssa ja itse kärsin nettivieroitusoireita eli piti tulla tänne taas..

Murjaanille paljon jaksamisia isän vakavan sairauden kanssa! Itselläni on alkoholisti ja lääkeriippuvainen äiti josta kannan murhetta joka päivä, hän on tosi huonossa kunnossa ja koko ajan pelkään pahinta. Ei sama asia kun vakava sairaus, mutta huolen tunteen tunnistan. Kamala paikka josta selviää kun on pakko! Ihanaa että sun isäsi on päättänyt tsempata! =) Jaksamisia sulle kuitenkin!

Mahalla nukkumisesta, tiedän sen verran että loppuraskaudesta on vaarana että selässä kulkeva verisuoni menee tukkoon ja vaarana on sitten sekä äidin että vauvan hapenpuute. Oirrena tästä on kuitenkin yleensä huono olo kun makaa selällään. Lyhyitä hetkiä voi varmasti maata. Muistaakseni se on niin että kun itsestään alkaa selällään nukkuminen tuntua pahalta, niin sen jälkeen kannattaa vasta alkaa varoa, itse nukun vielä surutta selälläni.

Tiedän kuitenkin niitä jotka nukkuvat loppuraskaudestakin selällään, mutta yleensä taitaa kuitenkin olla niin ettei siihen pysty.

Siskoni on melkein valmis kätilö ja häneltä saan aina tietoa asioissa joita mietin. On siinä hyvät puolensa =)

Nyt ovi kävi ja taas äitiä tarvitaan! Lisäksi täällä on miehen siskon 2 lasta, joten kiintiö on aika täynnä!

nenn rv. 17+4

Vierailija
28/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä labroista, minä jo pelästyin että jotain on jäänyt hoitamatta, mutta ovatkin sitten ok. mun ei kyllä tarvinnut mennä labraan niitä otattaan vaan terkka otti ne ihan ekalla neuvolakäynnillä.

selällään nukkumisesta. tuo on kai suht uusi juttu. muistaakseni se oli neuvolassa kun täti puhui että on aika uusi ukk-instituutin tutkimus ainakin aiheesta. mutta eiköhän tossakin oo niin että sitten kun itsestä tuntuu pahalta, niin täytyy jotain keksiä. nimim. mahallaan nukkumisesta vieroituksessa oleva:)

kamala kun tuolla vaatehuoneessa oli rojua. enkä voi ees syyttää miestä kun minun ne kaikki mailat (3kpl ringettemailoja, 1lätkämaila, 1sählymaila) ja iso osa luistimista. puhumattakaan polvisuojista yms lätkä/ringettevarusteista. mies on lähinnä harrastanut lenkkeilyä, ne lenkkarit ei paljoo tilaa viekään... hitsi, täytyy vaan ittee ottaa niskasta kiinni...

tikru

Vierailija
29/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdin vasta tähän aikaan pinoutumaan. Päivä on mennyt oikein vilkkaasti, ja nyt illalla oltiin vielä pari tuntia esikoisen kanssa uimarannalla. Siellä tuo 1 v 8 kk loiskuttaa ihan innoissaan lapiollaan. Harmi vain nuo putkitetut korvat. Pantaa/korvatulppia ei olla noissa rantaleikeissä käytetty, mutta saahan siinä sitten tarkkana olla. Kreetan matkalle, jossa polskitaan varmaan vielä enemmän, otetaan kyllä jotkut korvasuojat käyttöön.

Mahallaan nukkumisesta: sitä ei suositella samasta syystä, kuin ei suositella selällään tehtäviä urheilujuttujakaan, esim penkkipunnerrus: eli vauvan alkaessa olla iso painaa isoja verisuonia. MUTTA lääkärit ja kaikki kyllä sanovat, että äidille tulee kyllä itselleen huono olo, jos näin käy, ja automaattisesti vaihtaa kyllä asentoa unissaankin, eli siinä mielessä ei kannata varoa erityisesti selällään nukkumista.

Urheilusta: olen käynyt myös crossingissa, spinningissä, bodypumpissa, evergreen-aerobicissa. Aion jatkaakin, niin kauan kuin nyt hyvältä tuntuu. Mahallaan olevissa esim selkälihasjutuissa vaihdan sitten esim konttausversioon ja muutenkin varioin liikkeitä tuntemuksien mukaan, ja jos nyt jotain hyppyversioita on, niin ne otan varsinkin sitten myöhemmin askelluksena. Pomppuja ei kannata siinä mielessä harrastaa liikaa varsinkaan loppuvaiheessa, kun vauva on jo painava, niin lantionpohjan lihakset on tosi kovilla, kun ovat jo muutenkin. Muuten liikunnassa pätee kyllä mielestäni hyvin tuo monen saama ohje: kaikki mikä tuntuu itsestä hyvältä, on ok. Toisaalta, jos alkaa kovasti väsyä, niin sitten kyllä taidan laittaa salijäsenyyden tauolle. Ulkoilu, reipas kävely kun on tarpeellista hapensaanninkin vuoksi, eli siihen ainakin pitäisi riittää voimia silloin tällöin.

Esikoisesta kirjoittelin tuntemuksia vauvan kanssa olosta ja elosta itselleni, mutta onpa nuo kirjoitukset myöhemmin vauvan saaneet ystävänikin lukeneet. Toivottavasti ehdin kirjailla ylös ajatuksia myös tästä toisesta. Blogia en aio pitää, ihan kirjoittelen vain oman koneen kovalevylle.

t. Meku

Vierailija
30/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait minussa _tigger_ hirvittävän fudiskuumeen aikaiseksi!!! Minulla on ollut pahoja vieroitusoireita sen jälkeen kun muutimme pois edellisestä kodista ja samalla jouduin sanomaan hyvästit ihanalle mimmitiimille. Täällä ei ole naisten joukkuetta olleskaan, joten en pääse pelaamaan. Surkeuksien surkeus! Käyn kyllä poikien kanssa tuossa lähikentällä palloa potkimassa silloin tällöin. Menee paremman puutteessa sekin. ;)

Oletko kauan pelannut Ringetteä? Tekisi mieleni kysyä, että missä olet pelannut, mutta ei tarvitse vastata. Minulla on muutama entinen jalkapallokaveri, jotka ovat pelanneet myös ringetteä tai lätkää ja olleet niissä myös aika hyviä. Yhden entisen pelikaverin nimi vilahtelee jääkiekon naisten maajoukkueen nimilistoissa. Joka kerta kun nimen siellä näen, tulee sellainen ylpeä olo...minun pelikaverini. Ei kyllä olla nähty sellaseen kymmeneen vuoteen. ;)

Hassua. Onko meillä masua kasvattavilla äityliineillä myös masun kasvattelun ulkopuolista elämää? ;)

Tästähän saakin muuten oivan gallupin: Mitä pitkäaikaisia harrastuksia teillä tammikuisilla on? Onko intohimoja? Minulla " jalkapallouraa" 17 vuotta ja parhaat saavutukset ykkösdivarista. :)

Ja nyt pehkuihin! Öitä!

Ja ainiin, kiitos kaikille ihanista sanoista liittyen isäni sairauteen. Tsemppiä meille kaikille vastoinkäymisissä!

Vierailija
31/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ringetteä pelasin tampereen ringetessä, mutta lopetin siinä vaiheessa kun joukkue ois siirtynyt isompaan sarjaan, ei sm:ään. mulla oli siinä vaiheessa koulu menossa viimestä vuotta ja lisäks olin tavannut elämäni miehen;) valittin sitten ne sen sijaan et oisin reenanut 4 kertaa viikossa ja ollut peleissä kaikki viikonloput kun ois pelattu kahta sarjaa. sit pidin vuoden paussin, kunnes valmensin yhden kauden c-tyttöjä. (ovat muuten ihania tuossa iässä kun ovat noin 6 luokkalaisia:0)

fudiksesta: pelasin tokasta luokasta seiskaluokkaan, kunnes alko polvi kremppaan. sit viime keväänä oli ihan unelma. valmensin töissä jalkkisjoukkuetta. ajattele, sain reilun kuukauden käydä tunti/viikko TYÖAJALLA potkimassa palloa, ja siitä vielä maksettiin:)

tällä hetkellä pitkäaikaisin harrastus lienee toi kuntonyrkkeily, 5 vuotta on tullut vaihtelevalla innokkuudella säkkiä hakattua. muuten tykkään luistelusta kaikissa muodoissa. aikoinaan harrastin taitoluistelua, mutten kyllä oikein enää kärkipiikki-luistimilla tahdo pysyä pystyssä, kun oon hokkareihin tottunut.

mut nyt whitneyn ja kevinin pariin ja sit nukkuun. huomenna aikainen herätys, juna lähtee kahdeksan maissa.

tikru

Vierailija
32/32 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin aina näin myöhään koneelle, iltavuorossa kun olen. Aamuisin ei paljon ehdi koneella istuun. Olo rupee olemaan ehkä pirteempi ja parempi kuin viikkoihin, vaikka alkoihan se tuttu kuvotus tänäänkin 21 aikaan. Mutta se ei ole enää niin karmeeta mitä oli. Toivon todella ettei tätä kestä ihan loppuun asti.

SINDA75, se toinen kalenteri jota seuraan on toi Tekayn juttu, joka laskee ne viikot suoraan mun tietojen mukaan, eli siis viimeisten kuukautisten mukaan. ja juuri näissä kahdessa kalenterissa nää kokoarviot heittää. Esimerkkinä rv 15. Liberon mukaan pituus jo 14cm, toisessa 13cm, ( no tässä ei paljon heittoa). Mutta paino liberon kalenterissa 100g ja tekayn kalenterissa 53g. Tajusin kyllä mitä ajoit takaa. Mutta kai se niin tosiaan menee, että rv 15 on 16. raskausviikko jne..

Mutta eipä tässä kummempia, huomiseen.